8 نکته اساسی در طراحی بیلبورد

بیلبورد Billboard

بیلبورد در واقع همان تابلو تبلیغاتی بزرگی است که در کنار اتوبان ها و جاده ها به چشم میخورد. دلیل اصلی جلب توجه عابران و رانندگان بزرگی بیش از حد بیلبورد نیست بلکه پیام و طرحی که در آن وجود دارد میتواند مجذوب کننده و تاثیرگذار باشد. با توجه به قیمت بالای آن در مقایسه با سایر روش های تبلیغات محیطی و یا بازاریابی اینترنتی توجه به طرح و ایده بیلبورد اهمیت ویژه ای می یابد. بدون شک Billboard بهترین راه برای انتقال پیام خود به مردم یک محله یا مسیر مشخص خواهد بود.
علاوه برسایز بزرگ موارد مهم دیگری هستند که باید در طراحی بیلبورد به آنها توجه شود. با توجه به هزینه بالا و زمان کمی که توسط افراد دیده میشوند نیازمند خلاقیت و تفاوت زیادی در طراحی اولیه بیلبورد ها هستیم. در ادامه 8 نکته اساسی در این مسیر را بررسی خواهیم کرد.

بیلبورد در اصفهان

1- محصول را بخوبی بشناسید

قبل از شروع به طراحی شما باید همه چیز را در مورد محصول مورد نظر بدانید، مشتریان هدف و پیام مورد نظر شرکت را تعیین کرده و نوع طرحی که قرار است بزنید را در ذهن مجسم کنید. در بعضی موارد انتخاب محل نصب بیلبورد بر عهده شما خواهد بود ولی در بسیاری از موارد جای آن از قبل تعیین شده و شما باید در جریان محل دقیق قرارگیری بیلبورد باشید.

?برای مثال شکلات کیت کت و شناخت کامل این محصول:?

kitkat_logo

2- محصول را در بیلبورد نمایش دهید. 

محصولی که ارائه میشود باید بیشترین فضا را در بیلورد به خود اختصاص دهد. با توجه به آنکه تنها بین 7 تا 10 ثانیه امکان مشاهده تبلیغ شما توسط عابران وجود دارد باید چیزی ارائه دهید که در ذهن مردم باقی بماند.

panou11-31z8bf2t8j7n3wohgvsjcw

???

یک نمونه نمایش محصول در بیلبورد تبلیغاتی

kitkat-caramel-duo

3- بیلبورد متنی و استفاده از کلمات

با توجه به زمان مشاهده بیلبورد شما میتوانید بین 8 تا 10 کلمه در آن استفاده کنید تا حتی افرادی که کمی سریع رانندگی میکنند قادر به خواندن متن شما باشند. در نظر داشته باشید که اسم شرکت، اطلاعات تماس و مشخصات محصول را در بیلبرد لحاظ کنید. همچنین میتوانید ویژگی های محصول را در آن قرار دهید ولی در نظر داشته باشید که کلمات خوانا، ساده و قابل یادآوری باشند و تا جاییکه میتوانید کلمات کمتری بکار ببرید.

tagline_kit-kat_flabbergastedmarketing-wordpress-com20081218benchvertising-kitkat-have-a-break

???

 استفاده از تعداد کلمات محدود در بیلبورد

4- فونت و شکل متن

از فونت های ساده و ضخیم در بیلبورد استفاده کرده و به هیچ عنوان فونت های فانتزی که خواندن آنها مشکل است را بکار نگیرید. سایز متن باید با اندازی کافی بزرگ بوده و اندازه نام محصول بهتر است که 1.5 برابر بقیه کلمات باشد. در انتخاب فونت مناسب بیلبورد باید خلاق و حساس باشید.

5- تصاویر در بیلبورد و خـــــلاقــیــت

استفاده از تصاویر در بیلبورد بسیار رایج است. تصویر انتخاب کنید که مردم به آن خیره شوند ویا سر خود را برای دیدن آن بچرخانند. پس از تعیین ایده و هدف نوبت به انتخاب تصویر مناسب میرسد که باید در بیلورد شما فضای کافی را داشته و تا جای ممکن بزرگ باشد. تصاویر که جزئیات کمی داشته و به راحتی قابل فهم هستند امکان کوچکتر بودن را دارند.

meeting_0

6- استفاده از رنگ ها

ترکیب رنگ و استفاده از تضاد و همخوانی میان آنها میتواند موجب جلب توجه بیشتر عابران شود. زرد و قرمز ترکیب مناسبی برای بیلبرد هستند ولی استفاده از زرد در کنار مشکی میتواند تاثیر بیشتری داشته باشد. تفاوت رنگ زمینه و متن بر خوانا بودن کلمات و جلب توجه تاثیر گذار بوده و بهتر است که از رنگ های نزدیک به هم مانند ترکیب قرمز و نارنجی یا سبز و آبی استفاده نکنید.

?

انتخاب رنگ اهمیت بالایی در طراحی شما خواهد داشت و در بعضی موارد میتوانید از رنگ سازمانی خود شرکت یا محصول در طراحی بیلبورد استفاده کنید. بهره گیری از سایه ها برای جدا کردن متن از زمینه نیز میتواند راه مناسبی برای خوانایی بیشتر کلمات اصلی باشد.

7- سادگی بیلبورد در کنار خلاقیت

img_5364-1

???

یک بیلبورد ساده که در حالت عادی بسیار عجیب به نظر رسیده و جلب توجه زیادی میکند

8- چک کردن دوباره طرح

قبل از ارئه نهایی طرح و یا اجرای آن چندین بار غلط هایی املایی و گرامری را بررسی کرده و برداشت های متفاوتی که ممکن است از کلمات بیلبورد بشود را در نظر بگیرید. طرح به چند نفر نشان داده و نظر آنها را بپرسید، مهم آن چیزی خواهد بود که پس از 7 تا 10 ثانیه اول در مورد طرح بیلبورد شما میگویند.

البته گاهی اوقات یک طراح نمونه ای آماده میکند که ممکن است بعضی از موارد ذکر شده در بالا را نقض کند ولی تاثیر زیادی بر بینندگان داشته و تا مدت ها در ذهن آنها بماند ولی رعایت این نکات در اکثر موارد موفقیت شما را تضمین خواهد کرد. برای درک بهتر موارد بالا میتوانید نگاهی به نمونه کارهای طراحی بیلبورد شرکت وبسیما انداخته و نطرات خود را در همین جا بیان کنید.

 ? هوشمندانه انتخاب کن بهتر دیده شو ?

☑️آگهی نامه تبلیغاتی رسانه هنر برتر☑️

 

تلفن پذيرش آگهي:۶۱۰ ۳۳ ۳۶۶-۰۳۱

telegram_logo-svg

آدرس کانال ما در تلگرام:

جهت مشاهده نمونه بیشتر بیلبورد های خلاقانه ی تبلیغاتی ✔️ کلیک کنید✔️

Rate this post
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
بیلبورد تبلیغاتی و محیطی
نوشتهٔ بعدی
تاثیر هنر عکاسی در تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.