تاثیر هنر عکاسی در تبلیغات

تاثیر هنر عکاسی در تبلیغات
تاثیر هنر عکاسی در تبلیغات

کسب‌ وکارهای مختلف اغلب از عکاسی تبلیغاتی برای ترویج نحوه کار خود استفاده می‌کنند.

عکاسی تبلیغاتی اغلب در یک استودیو و یا در فضای بسته انجام می‌گیرد، این در حالی است که عکاسی صنعتی در کارخانه‌ها و در فضای باز انجام می‌شود.

از همین رو، اغلب عکاسان تبلیغاتی، عکاسی صنعتی نمی‌کنند. به همین دلیل است که در ترویج یک کسب‌وکار عکاسی تبلیغاتی می‌تواند نقش کلیدی ایفا کند.

در مواجهه با مثال ابتدایی به چه نتیجه ای می رسیم؟ بچه ای با دیدن مستمر عکس تبلیغاتی یک محصول خوراکی مایل است آن را امتحان کند.

حتی اگر از دوستان و همبازی هایش چیزی در باره خوشمزگی آن نشنیده باشد. او با دیدن عکس، به خوشمزگی محصول ایمان پیدا می کند.

استمرار در تبلیغات بصری از طریق عکاسی باعث می شود محصول در ذهن ها ثبت شود و به محض دیدن اصل محصول در یک فروشگاه، آن تصویر بازیابی شده و شخص را به سمت خرید آن سوق می دهد. در این مقاله به بررسی تاثیر هنر عکاسی در تبلیغات پرداخته شده است.با ما همراه باشید.

عکاسی تبلیغاتی برای معرفی و فروش یک محصول به کار می‌رود و روش‌های زیادی برای استفاده بهینه از عکس‌های گرفته شده در انواع تبلیغات وجود دارد.

زمانی که ما فن و هنر عکاسی را با یکدیگر برای معرفی محصولی خاص که ویژگی‌هایی را که بعدا گفته می شود دارا است به کار می بریم،به این زمینه عکاسی تبلیغاتی می گویند.

هدف نهایی در عکاسی تبلیغاتی ایجاد رغبت است و صاحب عکس تبلیغاتی به دنبال تایید است.

 


 

سرعت انتقال پیام در عکس تبلیغاتی

در عکاسی تبلیغاتی سرعت انتقال پیام، امتیاز بصری و تبلیغاتی ایجاد می کند. باید تصور کرد هر دقیقه ای که تبلیغ و توضیح شما درباره کسب و کارتان دیر تر انجام شود و یا بیخودی طولانی شود یک مشتری را از دست داده اید.

چه بسا در همان فاصله شرکت دیگری مشتری فرضی شما را به اندازه نگاه کردن یک عکس با رنگ و لعابی بهتر از آن خود کند.

معجزه هنرهای تجسمی و عکاسی در تبلیغات و برندینگ این است که به ساده ترین و کامل ترین حالت ممکن، مفهوم تبلیغ را به ذهن مخاطب می رساند. با این وجود، اینکه عکاسی اولین عنصر تبلیغات تصویریست که بر کسی پوشیده نیست.

michaelwinslett-photography-product-photographer-atlanta-citizen-watch2981-1-1000x625


 

 

ویژگی های یک عکس تبلیغاتی خوب

  • شناخت جامعه و محیطی که عکس قرار است در آن جا پخش شود:

عکاس می بایست جامعه و محیطی را که قرار است عکس او در آن جا پخش شود کاملا بشناسد و با آداب و رسوم و اعتقادات آن ها آَشنایی داشته باشد.

مثلا عکسی که برای یک جامعه ی مذهبی گرفته می شود باید کاملا متفاوت باشد با عکسی که برای جامعه ای بی دین گرفته می شود.

  • روان شناختی افراد و شناخت تاثیر عوامل مختلف بر ذهن آن ها:

    عکاس بعد از شناخت محیطی که برای آن عکاسی می‌کند باید بداند که چه مفاهیمی چه تاثیرات بر ذهن افراد آن جامعه به جا می‌گذارد.مثلا تاثیر رنگی خاص یا یک عنصر خاص که مردم آن جامعه به آن اعتقاد دارند.

img_7362500-3_0175


  • استفاده از خلاقیت و نو آوری در راستای تفهیم ویژه گی ها:

    عکاس برای این که بتواند مخاطب را بیشتر جذب و ترغیب کند باید نوآوری داشته باشد.استفاده از خلاقیت و نوآوری که خارج از عادت باشد مخاطب را بیشتر جذب می‌کند.

مثلا برای نشان دادن استقامت یک کف پوش می توان از آن به صورت ساده عکاسی کرد و می تواند مثلا نشان داد که چکشی محکم به آن ضربه وارد کرده و کف پوش ایرادی نکرده است.

c7c68066217ebc562d86cf7093f69719

 


 

 

جذابیت‌های عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی شاخه بسیار جذابی از عکاسی است به شرط آنکه عکاس بتواند تفکرو سلایق خود را در عکس بگنجاند.

اگر با حوزه‌های دیگر عکاسی مقایسه کنیم می‌بینیم که تقریباً در هیچ یک از شاخه‌های عکاسی به اندازه عکاسی تبلیغاتی نظرات سفارش دهنده در کار دخیل نیست.

با توجه به این نکته مهم به عقیده من عکاسانی می‌توانند از کار خود لذت ببرند که عقاید کارفرما را در ذهن خود به دقت آنالیز کنند.

نقاط ضعف و قوت نظرات وی را بررسی نمایند و با توجه به هدف نهایی کار، بعد از تصمیم گیری صحیح با استفاده از زبان تفاهم آمیز، تا حد امکان تفکر و سلیقه خود را به وی منتقل کنند و بعد از جلب موافقت وی عکسی بگیرند که ناشی از برآیند تفکرات کارشناسانه و نگاه زیبا شناسانه باشد.

product-2

کانون آگهی تبلیغـاتی سـاینـا (هنـر برتـر)

عکاسی صنعتی از محصولات آرایشی و بهداشتی ، خط تولید مراکز صنعتی ، دکوراسیون داخلی و …

عکسبرداری و تصویربرداری صنعتی و تبلیغاتی، با استفاده از تکنولوژی روز جهان با صرف کمترین هزینه، بیشترین سرعت و بهترین کیفیت “

ساخت تیزرهای تبلیغاتی ساخت فیلمهای مستند مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات و تیمی حرفه ای ، آتلیه اختصاصی و استودیو ضبط صدا و تصویر

تلفن پذيرش آگهي:۶۱۰ ۳۳ ۳۶۶-۰۳۱

telegram_logo-svg تبلیغات عینک گوانجی آگهی نامه تبلیغاتی رسانه هنر برتر (عینک گوانجی GOVANJI) Telegram logo

 کانال ما در تلگرام

Rate this post
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
8 نکته اساسی در طراحی بیلبورد
نوشتهٔ بعدی
عکاسی صنعتی پیانو نوا (هنر برتر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.