طراحی ست اداری و کارت ویزیت

ست اداری و کارویزیت گریم تخصصی عروس(محروز)

گروه طراحی رسانه هنر برتر

طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت یکی از عناصر تشکیل دهنده ست اداری است که متقاضی متناسب با سلیقه خود سایز و جنس کارت را انتخاب می کند . معمولا سایز کارت ویزیت لمینت که امروزه بیشتر از هر جنسی مورد استفاده قرار میگیرد ۵ * ۹ و سایز کارت ویزیت استاندارد یو وی گلاسه براق یا مات ۵٫۵ * ۴٫۸ می باشد .
برای اینکه در طراحی ست اداری کارت ویزیت زیبا یی داشته باشیم باید چندین عامل موثر را در نظر بگیریم . اول اینکه طراحی لوگو شرکت یا برند که قرار است روی کارت ویزیت درج شود باید زیبا و منحصربفرد باشد چرا که بیشترین حجم کارت ویزیت را طرح لوگو به خود اختصاص می دهد . نکته دیگر انتخاب نوع فونت مناسب در طراحی کارت ویزیت است.

به عنوان مثال برای طراحی کارت یک موسسه هنری اگر از فونت های هنری و یا نستعلیق استفاده شود هارمونی مناسبی به کارت و نوع فعالیت می دهد و برای طراحی کارت ویزیت یک شرکت بازرگانی بهتر است از فونت های ساده و سنگین استفاده شود و برای کارت ویزیت یک فست فود از فونت های فانتزی .

چاپ ست اداری

همچنین اندازه فونت ها در طراحی کارت ویزیت نباید کمتر از ۷پوینت و یا بیشتر از ۱۳پوینت باشد . یکی دیگر از عواملی که طراحی کارت ویزیت را خاص و زیبا می کند انتخاب رنگ مناسب است . رنگها دارای احساس هستند و هر رنگی احساسی را به بیننده منتقل می کند بنابر این انتخاب رنگ باید به درستی انجام شود . برای درک بهتر رنگها پیشنهاد میشود مقاله “رنگها در طراحی” را مطالعه بفرمایید .
در طراحی کارت ویزیت باید از کلیشه ها پرهیز کرد و هر میزان طراحی کارت ویزیت شرکت ساده تر باشد جذاب تر نیز خواهد بود .

کارت ویزیت

طراحی ست اداری  معمولا مجموعه ای متشکل شده از طراحی کارت ویزیت ، کاغذ یادداشت ، طراحی سربرگ a4 ، طراحی سربرگ a5 ، پاکت نامه و پاکت a4 اما گاهی بر اساس نیاز طراحی های دیگر نیز به آن اضافه می شود مانند طراحی فولدر طراحی جلد دی وی دی یا…
طراحی ست اداری یا اوراق اداری یک امر بسیار مهم یک شرکت یا بیزینس در زمینه تبلیغات می باشد اما متاسفانه مورد کم لطفی قرار گرفته است . طراحی ست اداری اگر بصورت خلاقانه باشد می تواند جلوه بسیار زیبایی را از شرکت یا برند شما به نمایش بگذارد .

طراحی ست اداری حرفه ای و خاص می تواند ارتباط مستقیم و سریعی در انتقال مطالب با مخاطب برقرار کند اما معمولا مدیران کسب و کار به طراحی اوراق اداری خود اهمیت زیادی قائل نمی شوند چرا که این باور را ندارند ست اداری می تواند نقش موثری در برجای گزاشتن جلوه ای زیبا از شرکتشان در اذهان عمومی ایفا کند .
توجه داشته باشید طراحی ست اداری زیبا و جذاب ارتباط مستقیمی با طراحی لوگو شما دارد . هر میزان طراحی لوگو شما حرفه ای تر و جذاب تر انجام شود طراحی ست اداری شما نیز زیباتر خواهد بود چرا که مهمترین عنصر گرافیی در طراحی ست یا اوراق اداری طرح لوگو شما است و مابقی صرفا خطوط و رنگها و متن اطلاعات تماس شرکت هستند

طراحی سربرگ شرکت

یکی دیگر از عناصر طراحی ست اداری ، طراحی سربرگ است . سربرگ برگه ای است همراه با شمایل گرافیکی و اطلاعات تماس یک شرکت که در سایز های a5(21 * 14.8) و a4 ( 21 * 29.7 ) طراحی و تولید می شود که برای نامه نگاری و منتقل کردن اطلااعات نوشتاری بین ادارات موسسات شرکت ها یا اشخاص حقیقی از آن استفاده می شود .
طراحی سربرگ شرکت نیز همانند طراحی کارت ویزیت نیاز به یک لوگو جذاب و خلاقانه دارد تا جلوه زیبایی را به نمایش بگذارد . طراحی سربرگ شرکت نیاز به یک سری اصول استاندارد دارد که باید رعایت شود . به عنوان مثال در طراحی سربرگ شرکت باید زمینه فضای خالی کار ، بدون رنگ باشد چرا که اگر رنگی حتی بصورت کمرنگ در کار باشد هنگام ارسال فکس سربرگ یا کپی گرفتن از آن دچار مشکل خواهید شد . همچنین در طراحی سربرگ شرکت باید یک حاشیه نیم سانتیمتری را برای برش در نظر گرفت تا قسمتی از متن یا طرح در برش از بین نرود .
در طراحی سربرگ شرکت ، لوگو ، آرم ، شماره ، تاریخ و پیوست ، شماره های تماس شرکت ، آدرس ایمیل و کد پستی از استانداردهایی است که باید درج شود .
محل قرار گیری لوگو در سربرگ معمولا در بالای صفحه است مخصوصا برای ادارات و شرکت ها که در قسمت بالا سمت راست قرار میگیرد اما هیچ قانونی در این امر وجود ندارد و طراح می تواند متناسب با سلیقه خود یا درخواست متقاضی آرم یا لوگو را در جاهای مختلف سربرگ قرار دهد .
سایز لوگو در سربرگ معمولا بین ۲ تا ۵ سانتیمتر مربع است . اطلاعات تماس شرکت نیز معمولا در پایین سربرگ درج میشود . اندازه فونت ها در سربرگ نباید کمتر از ۹پوینت و بیشتر از ۱۴پوینت باشد .

طراحی پاکت نامه ، A4 و A5

پاکت نامه یک نوع بسته بندی است که از کاغذ با ضخامتهای مختلف ساخته می شود به گونه ای که بتواند یک یا چند کاغذ دیگر مثل سربرگ را در خود جای دهد . در واقع پاکت نامه محافظ خود نامه یا محتوای درون آن می باشد .

ابعاد طراحی پاکت نامه معمولا در سایز گسترده یک کاغذ ۲۳ * ۲۹ انجام می شود که پس از طراحی و چاپ برش خورده ، تا می شود و پس از چسب خوردن تبدیل به یک پاکت شود . گاهی نیز این پاکت ها در سایز های a5 و a4 طراحی و ساخته می شوند و باید دقت شود در هر سایز مورد نظر ، طراحی پاکت ۱ سانتیمتر از هر طرف بزرگتر طراحی و ساخته شود که برگه A4 یا A5 به راحتی درون آن جای گیرد .
در طراحی پاکت نامه باید دقت شود تا نیمه بالا و سمت راست پاکت جهت الصاق تمبر و انجام عملیات پستی خالی و فاقد طراحی باشد البته در اموری که هزینه پست پیشاپیش محاسبه نشده باشد .

طراحی ست اداری

ست اداری هنربرتر

.

 

5/5 - (6 امتیاز)
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
بیلبوردهای مهیج با طراحی خلاقانه (تصویری)
نوشتهٔ بعدی
طراحی کاتالوگ صنعتی، تبلیغاتی، حرفه ای و جذاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.