انواع لوگو نوشتاری کدامند؟

لوگوهای نوشتاری همان طور که از نام آن ها پیداست نوعی از لوگو هستند که شامل حروف و کلمات برند به صورت کامل و یا فقط یک یا چند حرف است. در لوگوهای نوشتار به نوع فونت ، چینش ، ترکیب و اندازه حروف اهمیت زیادی داده می شود تا یک لوگو منحصربفرد ارائه شود. زمانی یک لوگو بر اساس حروف و متن و نام برند طراحی شود انتخاب فونت امری بسیاری حیاتی است تا هماهنگی کامل با نام برند را حفظ کند.

انواع لوگو نوشتاری

لوگو نوشتاری طرفداران خاص خود را دارد و امروزه رایج شده است البته بسیاری از برندهای بزرگ نیز از لوگو نوشتاری استفاده می کنند. لوگو نوشتاری انواع مختلفی دارد که تفاوت بسیار کمی اندکی با هم دارند که در ادامه به صورت کامل توضیح خواهیم داد:

الف) لوگوتایپ logotype

لوگو تایپ logotype ، نوعی از لوگو است که عمدتاً شامل نام تجاری یا شرکتی است که در یک طراحی تایپوگرافی منحصر به فرد و متمایز ارائه شده است. بر خلاف انواع دیگر لوگوها که ممکن است نمادها یا عناصر گرافیکی را در خود جای دهند، لوگو تایپ فقط بر روی تایپوگرافی نام تجاری تمرکز می کند.
لوگوتایپ برای ایجاد هویت بصری قوی با استفاده از فونت های سفارشی، حروف و عناصر سبک طراحی شده اند. هدف این است که نام تجاری به یاد ماندنی، قابل تشخیص و منعکس کننده شخصیت و ارزش های برند باشد. لوگو تایپ به‌ویژه برای برندهایی با نام‌های کوتاه و متمایز یا آنهایی که بر نام خود به‌عنوان یک شناسه کلیدی تأکید دارند، مؤثر هستند. نمونه های معروف لوگوهای علامت لوگو تایپ از: کوکاکولا، گوگل، دیزنی و فدرال اکسپرس.

هنگام طراحی لوگو تایپ ، ملاحظات تایپوگرافی مانند انتخاب فونت، فاصله حروف، و ترکیب کلی نقش مهمی دارند. تایپوگرافی باید خوانا، از نظر بصری جذاب باشد و با لحن و موقعیت برند مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، طراحی باید به اندازه کافی کاربردی باشد تا در رسانه ها و اندازه های مختلف بدون از دست دادن تاثیر خود استفاده شود.
لوگوتایپ به طور گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند در محصولات، وب سایت ها، پلتفرم های بازاریابی، علائم و موارد دیگر یافت شوند. لوگوتایپ به عنوان یک بازنمایی بصری از هویت برند عمل می کنند و به ایجاد شناخت و آشنایی در بین مصرف کنندگان کمک می کنند.

ب) لوگو مونوگرام Monogram

لوگوی مونوگرام ، نوعی طراحی لوگو است که از حروف اول یا یک حرف برای نشان دادن یک برند یا سازمان استفاده می کند. این نام تجاری را با استفاده از تایپوگرافی به شکلی ساده طراحی می کنند.
لوگوهای مونوگرام اغلب زمانی استفاده می‌شوند که نام برند طولانی باشد یا به خاطر سپردن آن مشکل باشد، یا زمانی که حروف اول دارای تشخیص و ارتباط قوی با نام تجاری هستند. با استفاده از حروف اول یا یک حرف، لوگو مختصرتر و به یاد ماندنی تر می شود.
طراحی لوگوی مونوگرام شامل ایجاد یک تایپوگرافی منحصر به فرد برای حروف انتخاب شده است. مونوگرام می تواند شامل سفارشی کردن فونت ها، تنظیم حروف، و ترکیب عناصر برای جذاب کردن لوگو از نظر بصری و بازتابی از هویت برند باشد.
لوگوهای مونوگرام معمولاً توسط شرکت هایی با نام های طولانی استفاده می شود یا در صنایعی که نیاز به شناخت برند قوی دارند مانند فناوری، ورزش یا مد فعالیت می کنند. نمونه‌هایی از آرم‌های معروف و معروف عبارتند از IBM (International Business Machines)، CNN (شبکه اخبار کابلی)، و HP (Hewlett-Packard).
هنگام ایجاد لوگو مونوگرام ، باید در نظر بگیرید که تایپوگرافی خوانا باشد و ویژگی های برند مورد نظر را به اشتراک می گذارد. طراحی باید متمایز، همه‌کاره و مقیاس‌پذیر باشد تا اثربخشی خود را در برنامه‌های مختلف مانند پلتفرم‌های دیجیتال، موارد چاپی و تابلوها حفظ کند.

همانطور که گفته شد لوگوهای نوشتاری می توانند اشکال مختلفی داشته باشند، از جمله لوگو تایپ و استفاده از نام کامل برند و یا مونوگرام و استفاده از یک یا چند حرف به صورت مختصر طراحی شوند که منحصر به فرد، به یاد ماندنی و به راحتی قابل تشخیص باشند. لوگوتایپ ها اغلب رنگ ها، تایپوگرافی خاصی را در بر می گیرند که به هویت بصری کلی یک برند کمک می کنند.
طراحی لوگوتایپ مستلزم در نظر گرفتن دقیق ارزش های برند، مخاطبان هدف و صنعت است. طراحان گرافیک حرفه‌ای یا آژانس‌های تبلیغاتی اغلب برای ایجاد لوگوتایپ‌های مؤثر و جذاب بصری که با هویت و اهداف برند همسو هستند، استفاده می‌شوند.

چه زمانی از لوگوهای نوشتاری استفاده کنیم؟

اگر نام تجاری یا برند طولانی است ، لوگوتایپ یا مونوگرام بهترین گزینه است. متراکم کردن نام کسب‌وکار به حروف اول به ساده‌تر شدن طراحی شما کمک می‌کند و به همین ترتیب، مشتریان زمان کمتری برای یادآوری کسب‌وکار و لوگوی شما خواهند داشت.

اگر یک کسب‌وکار جدید هستید و باید نام خود را مطرح کنید، لوگوتایپ تصمیم خوبی است، فقط مطمئن شوید که آن نام به اندازه کافی کوتاه باشد تا از تمام مزایای طراحی بره مند شوید. کلمات بیش از حد طولانی می تواند بیش از حد به هم ریخته به نظر برسد.

اگر یک نام تجاری متمایز دارید که می تواند در ذهن مشتریان ماندگار شود، لوگو تایپ ایده خوبی است. نام تجاری با فونت عالی و طراحی خاص، برند را جذاب تر می کند.

هر دو نوع لوگو نوشتاری ، لوگو تایپ و مونوگرام به راحتی در تبلیغات استفاده می شوند، بنابراین آنها را به گزینه های بسیار سازگار برای یک تجارت جدید و در حال توسعه تبدیل می کند.

به یاد داشته باشید که هنگام ایجاد لوگو تایپ باید دقیق باشید. نام کسب و کار شما در یک فونت به تنهایی به اندازه کافی متمایز نخواهد بود تا تفاوت و تمایز های برند شما را به تصویر بکشد. بنابراین مطمئن شوید که طراح لوگو شما حرفه ای است و تمام جزئیات را در نظر میگیرد.

دلایل اهمیت استفاده از لوگو تایپ

ورد مارک ها یا لوگو تایپ ها به چند دلیل مهم هستند:

شناخت نام تجاری: لوگو نوشتاری که به خوبی طراحی شده و به طور مداوم استفاده می شود به ایجاد شناخت موثر برند کمک می کند. با ارائه مداوم نام تجاری در یک روش تایپوگرافی منحصر به فرد و متمایز، علائم کلمه شناسایی و به خاطر سپردن یک برند را برای مصرف کنندگان آسان تر می کند.

هویت برند: لوگوتایپ نقش حیاتی در ایجاد و انتقال هویت یک برند دارند. تایپوگرافی، انتخاب فونت و عناصر طراحی به کار رفته در علامت کلمه می‌تواند شخصیت، ارزش‌ها و موقعیت برند را نشان دهد. این به شکل دادن به درک برند کمک می کند و یک نمایش بصری ایجاد می کند که با مخاطب هدف طنین انداز می شود.

ایجاد تمایز: در بازارهای رقابتی، علائم کلمه می تواند به یک برند کمک کند تا از رقبای خود متمایز شود. با استفاده از تایپوگرافی سفارشی و عناصر طراحی منحصر به فرد، یک لوگو علامت کلمه می تواند یک هویت بصری متمایز ایجاد کند که برند را متمایز می کند. این نوع لوگو به ایجاد یک تصور به یاد ماندنی کمک می کند و تمایز یک برند را ایجاد می کند.پ

تطبیق پذیری: لوگوتایپ ها اغلب در کاربردشان انعطاف پذیر و کاربردی هستند. آنها را می توان به راحتی با رسانه های مختلف مانند چاپ، دیجیتال، علامت، بسته بندی و غیره سازگار کرد. عدم وجود نمادها یا گرافیک های پیچیده در لوگو نوشتاری، مقیاس و باز تولید دقیق در اندازه ها و قالب های مختلف را آسان تر می کند.

جذابیت دائمی : لوگوهای نوشتاری می تواند به ویژه برای برندهایی با حضور جهانی موثر باشد. از آنجایی که آنها به جای نمادها یا عناصری که ممکن است از نظر فرهنگی خاص باشند، بر تایپوگرافی تکیه می کنند، لوگوتایپ ها می توانند از موانع زبان فراتر رفته و به راحتی توسط مخاطبان مختلف قابل درک و شناسایی باشند.

لوگو نوشتاری در شناخت برند، هویت، تمایز، تطبیق پذیری و جذابیت جهانی موثر هستند. لوگوها به عنوان یک نمایش بصری قدرتمند از نام و ارزش های یک برند عمل می کنند و به ایجاد یک حضور قوی و به یاد ماندنی در بازار کمک بسیاری می کنند.

در صورتی که لوگوی نوشتاری شما اصولی طراحی شود، می تواند جلوه زیبایی داشته و موثر واقع شود. شاید در نگاه اول زیبایی لوگو بی اهمیت باشد اما با پیشرفت صنعت و نیازهای مخاطبان یکی از مهم ترین عوامل خرید مشتریان لوگو شماست . خیلی از مخاطبان با دیدن لوگو تصمیم به خرید از شما می گیرند و تبدیل به مشتری وفادار می شوند. پس با توجه به اهداف کسب و کار و کاربرد لوگو ، نوع لوگو را به درستی انتخاب کنید تا ماندگار شود و شما را به اهدافتان برساند.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
تاثیر بسته بندی در فروش محصولات
نوشتهٔ بعدی
ویژگی های یک سایت شرکتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.