عکاسی صنعتی- تبلیغاتی

عکس‌های صنعتی خوب، عکس‌هایی هستند که براحتی با بیننده ارتباط برقرار ‌می‌کنند و به اصطلاح با بیننده حرف می‌زنند. عکاسی از هر موضوعی که در خدمت معرفی، تبلیغ و یا فروش تولیدات یا کالائی باشد، عکاسی صنعتی- تبلیغاتی محسوب می‌شود.

تمامی مواد غذایی، هر گونه وسایل زندگی، انواع مبلمان و ماشین چه با حضور مدل باشد یا نه در زمره عکس تبلیغاتی است. کارخانه‌های صنعتی و فنی به همراه خطوط تولید آن‌ها نیز در مراحل و زوایای مختلف عکاسی صنعتی محسوب میشوند.

معمولاً سفارش‌دهنده‌های این نوع عکاسی هم شامل روابط عمومی و سازمان‌های تبلیغاتی، ارگان‌های دولتی، صاحبان صنایع، بخشهای اقتصادی و بازرگانی و در ضمن گرافیست‌ها و طراحان صنعتی- هنری، همه و همه از جمله سفارش دهنده‌گان و علاقمندان عکاسی صنعتی- تبلیغاتی هستند.

هدف عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

هدف از عکاسی تبلیغاتی نه تنها فقط معرفی کالا نیست بلکه تشویق و جذب مشتری به استفاده از پروداکت و خرید محصول است. به بیان ساده‌تر عکاسی تبلیغاتی باید همانند یک تیزر تبلیغاتی، بیننده را به خرید کالا ترغیب کند.

این شاخه از عکاسی ضمن اینکه باید تمام خصوصیات یک عکس صنعتی را در خود داشته باشد، مولفه‌های مهم دیگر را نیز مورد توجه قرار می‌دهد. کاربرد عکاسی صنعتی بیشتر به منظور برند کردن و معرفی کالا و یا یک نام است.

در واقع این نوع عکاسی از محصول به امری مهم و ضروری مبدل شده است که کارخانجات جهت تبلیغات و بالا بردن فروش محصولات خود از آن استفاده می‌نمایند. میدان عمل عکاسی صنعتی بسیار وسیع است چرا که تنوع محصول و خدماتی که درکشور سازنده مصرف و یا صادر شدن آن به دیگر کشورهای جهان را مطرح نماید. عکاسی صنعتی هدفی را دنبال می‌کند که میل به برقراری ارتباط دارد و به طور خلاصه مرکز توجهش صنعت است.

وظیفه عکاسی صنعتی این است که موضوع جلوه و نمای بهتری نسبت به موضوع های مشابه داشته باشد و در مسلما باید عکسهایی تولید شود که توجه بیننده را جلب ‌کنند و در رقابت پیروز ‌شوند.

نمونه ای از عکاسی صنعتی رستوران ایتالیایی نیوشا

photo_2017-09-14_12-50-12

 

photo_2017-09-14_12-50-51

photo_2017-09-14_12-53-10

photo_2017-09-14_12-53-23

photo_2017-09-14_12-53-28

تلفن پذيرش آگهي:۶۱۰ ۳۳ ۳۶۶-۰۳۱

Rate this post
, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
مجله تبلیغاتی و ماهیانه
نوشتهٔ بعدی
تاثیر نام تجاری و لوگوی مناسب در جذب مشتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.