آیا تبلیغات محیطی و بیلبورد هنوز پاسخگو هستند؟

همه ما با تبلیغات بیرون خانه روبرو می شویم و به تبلیغات اطرافمون توجه می کنیم، به نظرشما به این نوع تبلیغات محیطی  توجه نمی شود؟ زمانیکه از آنها صحبت می کنیم، تنها منظورمان، تبلیغات روی اتوبوس و پمپ های گاز و بنزین و …. نیست، بلکه در حال حاضر، منظورمان فقط و فقط بیلبورد است.

شما را نمی دانم اما من حداقل روزانه 45 دقیقه تا دو ساعت در خیابان ها و بزرگراه ها و پشت چراغ قرمز منتظر می مانم و مطالب روی آنها خیلی توجه مرا جذب می کند، تا حدی که تقریبا می دانم کدام بیلبورد در کجای شهر است و چه زمانی برداشته می آید. حدس می زنم که تقریبا اکثر شما هم همینطور باشید چراکه، مدت زمان زیادی را در طول زندگی در فضای بیرون از خانه سپری می کنیم و حداقل نگاهی اجمالی بر آنها  می اندازیم البته با دیدگاه های متفاوت!!

بیلبورد در اصفهان

 

سوال اصلی این است که آیا واقعا بدان توجه می کنید یا خیر؟؟و بعد از توجه آیا موجب خرید می شود یا نه؟؟

 

مطالعات و تحقیقات در مورد میزان تاثیر بیلبورد نشان می دهد که 71% افراد به پیام های تبلیغاتی کنار جاده  نگاه می کنند و تحت تاثیر آنها قرار می گیرند.

در اینجا باهم 5 اصلی که یک بیلبورد باید داشته باشد تا تاثیرگذارتر باشد را باهم بررسی می کنیم :

 

1- استفاده از  داستان در طراحی 

طراحی بدون وجود داستان، چیزی را در ذهن مخاطب یه یادگار نمی گذارد. تصور کنید، بیلبوردی در بزرگراه باشد، ماشین ها با حداکثر سرعت از آن عبور می کنند، اگر داستان داشته باشد، به سادگی قابل یادآوری است و در ذهن باقی می ماند، داستانسرایی را بهتر است به متخصصین و طراحان واگذار کنیم، چرا که انسان داستان را خیلی خوب به ذهن می سپارد اما موارد محاسباتی و واقعیت ها را فراموش می کند و اما اگر خودمان تصمیم به انجام این کار گرفتیم، از خودمان باید بپرسیم که می خواهید با دیدن بیلبوردمان، مخاطبان چه چیزی را به خاطر بسپارند.

داستان خود را پیدا کنید و پیام کلیدی را در میان داستانتان پیدا کنید و بدان معنا و مفهوم ببخشید، پیامی که مشکل مشتریانتان را رفع کند ویا انگیزه آنها را برافروخته کند و یا نیازی از مخاطبانتان را رفع کند (در واقع باید در یک لحظه و با یک نگاه مردم متوجه پیام شما شوند).

بیلبورد یک رسانه تصویری است، بدین معنا که در داستانسرایی آن باید به جای متن از طریق تصویر استفاده شود. 

بیلبورد-رسانه هنر برتر-هایپر

 

2- متنی کوتاه و جذاب

فراموش نکنید، حدودا 5 دقیقه وقت دارید که پیام خود را منتقل کنید.

یکی از روش های معمول برای ایجاد و تاثیرگذاری استفاده از عبارات کوتاه و سرگرم کننده و استفاده از کلمات تعجب برانگیز و یا استفاده از شعار است. به طور متوسط هر راننده ای 5 تا 10 دقیقه بهآن نگاه می کند، و متن را می خواند و مفهوم آنرا برداشت می کند، پس به دلیل مدت زمان کوتاهی که دارد، باید متنی که در بیلبورد استفاده کرد، خیلی کوتاه باشد.

بیلبورد-رسانه هنر برتر-پریل

3- کاملا رسا و واضح باشد

اندازه فونت و سایز نوشته ها در خوانایی بیلبورد تاثیر می گذارد، فراموش نکنید که هر چقدر فونت بزرگتر باشد راننده راحتر می تواند آن را بخواند و درک کند.

 

4-پر از رنگ باشید

از رنگ های روشن و تصاویر برجسته در طراحی بیلبورد استفاده کنید تا  چشمان به راحتی جذب آن شود. استفاده ازرنگ های متضاد، بیشترین تاثیر را بر روی چشمان می گذارد. اما برای اینکه تصویر شما تاثیر بیشتری داشته باشد، بهتر است،  پس زمینه را ساده انتخاب کنید و پیش زمینه جنجالی و چشمگیر باشد و تقریبا یک چهارم پس زمینه را بگیرید.

بیلبورد-رسانه هنر برتر-هایپر2

 

 

5-جایگاه مناسب 

اگر متوجه شدید که تابلوی تبلیغاتی شما چندان مورد توجه قرار نگرفته است. بهتر است، جایگاه آنرا تغییردهید. معمولا بیلبوردهایی که در بزرگراه ها و چهارراه ها هستند از پرمخاطب ترین نوع به شمار می آیند، و بعد از آن هم ،بیلبوردهای بین شهری، مخصوصا جاهایی که رستوران وجود دارد، جز فضاهای مناسب تبلیغات به حساب می آیند.

 

بهترین روش برای داشتن بیلبوردی اثرگذار، کمک گرفتن از متخصصین باتجربه در این زمینه است و ما به عنوان مجری تبلیغات محیطی می توانیم شما را  همراهی کنیم .

 

Rate this post
, , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
چگونه تفاوت در تبلیغات بیلبورد ایجاد کنیم؟
نوشتهٔ بعدی
شش مزیت تبلیغات در بیلبورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.