ده روش برای بهبود فروش از طریق تبلیغات

تبلیغات

فروش جنبه ی حیاتی و اساسی هر کسب و کاری است مگر می شود کسب و کاری را راه بیاندازیم و بدون داشتن مشتری همچنان به فعالیتتان ادامه دهید؟ روند فروش هر شرکتی با بازاریابی شروع می شود. بازاریابی و تبلیغات به عنوان یک ابزار پیشرفت کسب و کار سودده می باشد با این حال برخی از افرادی که بر روی بازاریابی فعالیت می کنند، استراتژی خاصی را برای شما در نظر نمی گیرند و این جریان مداوم را بدون هیچگونه هدف تجاری ادامه می دهند، در عوض همه افراد و کسانی که هدایت کننده کسب و کاری هستند تمرکز بر تبلیغات را باور دارند و قرن ها است که پاسخگوی خواسته کارفرمایان است.

بدون بازاریابی هیچگونه چشم اندازی وجود ندارد، بدون مشتری هم هیچ فروش وجود ندارد و بدون فروش هم کسب و کار و شغلی پایدار نخواهد بود. پس اینها مواردی هستند که باید درکنار هم همانند یک تیم فعالیت کنند.

با در نظر داشتن این 10 روش در تبلیغات، سود بیشتری برای تجارت خود به ارمغان آورید:

1- در جایی تبلیغ کنید که به ناخودآگاه مشتریان و مخاطبان قلاب شود. مصرف کنند گان معمولا صبح ها بعد از این که از خواب بیدار شدند معمولا به دنبال محصولات و خدماتی می گردند که بتوانند از آنها استفاده کنند و کلا موجودیت فیزیکی شما را از یاد می برند، افراد به محض بیدار شدن با یکی از رسانه های اجتماعی روز خود را شروع می کنند پس بهتر است  شما را از طریق یکی از ابزارمناسب بینند (تلویزیون، رادیو، بیلبورد، شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام و ….) پس برای شروع بهتر است انواع رسانه هایی که بازار هدف شما از آن استفاده می کنند را شناسایی کنید به عنوان مثال مخاطبان شما بیشتر در وبلاگ به دنبال خواندن چه نوع مطالبی هستند و در رسانه های اجتماعی در کدام پیج ها و گروه ها و کانال ها حضور دارند؟ هر ابزار تبلیغاتی فوایدی دارد و هر کدام جامعه ای را مورد هدف قرار می دهد، پس با کمک مشاورین تبلیغاتی می توانید حداکثر سود را با استفاده از ابزار مناسب ببرید به عنوان مثال بیلبورد و تبلیغات محیطی افراد 18 سال تا 35 سال را مورد هدف قرار می دهد، پس هر کسب و کار مخاطبی دارد و هر مخاطبی در فضای خاصی حضور دارد.

2- دوره ی زمانی خاص. مدت زمان خاصی را بر روی تبلیغات محصول و یا خدمات خود در نظر بگیرید، بدین منظور که مدت زمان مشخصی را برای جمع آوری اطلاعات مهم و نحوه ی کارآیی آنها و مدت زمان آن خود آگاهی داشت باشید. اما از تکرار بیش از حد دوری کنید چون خسته کننده می شود. پس کاملا محتاطانه این کار را انجام دهید چرا که تبلیغات بدون برنامه و پشت سر هم موجب می شود که مخاطبانتان از شما فاصله بگیرند.

3- تبلیغات منحصر بفرد. اگر شما جز افراد آنلاین نیستید بهتر است به این دسته افراد بپیونید زیرا بسیاری از مشتریان شما آنلاین هستند و شاید تا به امروز به دنبال مجموعه ای همانند شما بوده اند اما به دلیل نبودنتان تا به امروز از شما غافل بوده اند. پس به تبلیغات فیس بوک، گوگل پلاس، پینترست، اینستاگرام و…. روی آورید. مردم به جای اینکه از باجه روزنامه خریداری کنند و شما را آنحا ببینند، به اینترنت می روند و در آنجا به تحقیق و بررسی می پردازند. به همین دلیل است که ما در سمت یک مشاور در زمینه تبلیغات به شما پیشنهاد می دهیم که این رویکرد را دنبال کنید و مخاطبانتان را به سایت خود هدایت کنید و آنجا را هم یکی از دفاتر کار خود بدانید، دفتری که به غیر از معرفی شما می تواند فروشگاه شما هم باشد.

4-سریع و موثر. باید سریعا درک شود و به ذهن سنجاق شود. برطبق تحقیقات، هر کسب و کاری در شبکه های اجتماعی و اینترنت فقط هشت ثانیه وقت دارد که خود را به مشتری معرفی کند و در تبلیغات محیطی مانند بیلبورد حداقل پنج دقیقه. تبلیغات در اینترنت گاهی اوقات دوامی کمتر از ماهی شب عید هم دارد پس باید به حدی جذاب باشد که این عمر بیشتر شود و از همه مهمتر تداوم تبلیغات در فضای مجازی هم به این ماندگاری کمک می کند. از تبلیغات با گرافیک و تصاویر مبهم و نارسا خودداری باید کرد چرا که با این مدت زمان کم باید سریع ترین راه برای انتقال پیام خود استفاده کنیم برای اینکه متن شما جذاب باشد و بتواند احساس و پیام شما را به خوبی منتقل کند باید از کپی رایتر ها کمک گرفت.

5-با متر اندازه گیری کنید. برای هر کاری نیاز به متر است که بتوانید میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنیم، چراکه بدون متر نمی دانید چه کارهایی انجام داده اید و آیا صرفه جویی در پول و زمان داشته اید؟ به عنوان مثال یکی از راه های ارزیابی و متر اندزه گیری تبلیغات پرسیدن نظرات مشتریان و نحوه ی آشنایی با شماست.

6- با هدفی روشن و واضح تبلیغ کنید. همانند انجام یک آزمایش علمی فکر کنید، برای اینکه دانشمندان یک فرضیه را در علوم به اثبات برسانند، همیشه از برنامه خود پیروی می کنند و کاملا هدفشان از انجام آزمایش مشخص است پس شما هم در کار خود از برنامه ای مشخص و با هدفی مشخص استفاده کنید.

طراحی سایت در اصفهان

 

7-از کلمات واضح و گرافیک مشخص استفاده کنید. مهم این است که بدانید که چه خواسته ای  را از تبلیغات و ابزار آن دارید و بعد از اینکه هدفتان را برای خود مشخص کردید بدین فکر کنید که محصول و یا خدمتتان قرار است به کدام نیاز و فوریت مشتری پاسخ دهد و در مرحله بعد به این فکر کنید که مشتری با دیدن آن می تواند به پیامتان دست پیدا کنند و احساس نیاز کنند و تلفن را بردارد و با شما تماس بگیرید و یا به وبسایتتان برود و بر روی آیکون سفارش کلیک کند. به عنوان مثال محصول و یا خدمتی را تولید می کنید که مورد نیاز افراد بسیاری است اما میزان فروشتان مناسب نیست یکی از دلایل این است که به خوبی تبلیغات خود را انجام نداده اید به عنوان مثال از متن مناسب و حتما از عکس مرتبط استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که آیا مشتریانتان خدمات و محصولات شما را به خوبی درک کردند و آیا با دیدن تصویر شما علاقمند به خرید از شما هستند.

8- مزایای محصول و خدمات. صحبت در مورد مزایا و ویژگی های محصول و خدمات را فراموش نکنید. برای اینکار ازعنوان ویژگی های معمولی که در خدمت و مزایای محصولات و خدمات رقبایتان است خودداری کنید و ویژگی های منحصر به فرد خود را بیان کنید. زمانی مشتریان از شما راضی خواهند بود که پیشنهادتان برایشان سودمند باشد، از آنجا که بسیاری از ابزارهای تبلیغاتی فضایی برای توضیحات بیش از حد ندارند، بهترین روش این است که وب سایتی برای خود طراحی کنید و جزئیات محصول و خدمات را در آن عنوان کنید.

9- زمان مناسب. عنصر زمان را فراموش نکنید. چه زمانی مردم بیشتر به تبلیغات شما توجه می کنند. در اصل تبلیغات مناسب در زمانی مناسب با استفاده از ابزاری مناسب است، استفاده از زمان اشتباه موجب می شود که هنگام اندازه گیری تبلیغات، آن را بی فایده معنا شود. به عنوان مثال زمانی که می خواهید در اینستاگرام و یا دیگر شبکه های اجتماعی پستی بگذارید بهتر است با توجه مطلبی که می خواهید به اشتراک بگذارید ساعات تبلیغ را انتخاب کنید، اگر عکسی که می خواهید انتشار دهید در مورد غذا  و رستورانتان است بهتر است آخر هفته ها و عصرها آن را انتشار دهید.

10- خلاقیت و نوآوری. هر چقدر خلاقیت بیشتری در ارائه خود نشان دهید به همان میزان هم جلب توجه بیشتری خواهید داشت و مشتریان به تفاوت شما پی خواهند برد و حاصل این تمایز فروش بالاتر و اعتماد بیشتر آنها به شما می شود، برای ایجاد خلاقیت بهتر است از طراحان حرفه ای کمک بگیرید.

 

برای داشتن تبلیغاتی موثر نیازمند آژانس تبلیغاتی هستید که بتوانند شما به اهدافتان نزدیک و نزدیکتر کند، کانون آگهی و تبلیغات رسانه هنر برتر یک آژانس تبلیغاتی فول سرویس است که در مشاوره تا اجرایی کردن تمام ابزارهای تبلیغاتی از جمله تبلیغات محیطی، شبکه های اجتماعی، طراحی وبسایت، تبلیغات تلویزیونی و همچنین ساخت تیزرهای تبلیغاتی و … یاری می رساند آشنایی با خدمات مجموعه می توانید از طریق صفحه ی تماس با ما، با کانون آگهی و تبلیغات رسانه هنر برتر ارتباط برقرار کنید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
لوگو، امضای کسب و کار
نوشتهٔ بعدی
چگونه یک یک کسب و کار را در تلویزیون تبلیغ کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.