چگونه یک یک کسب و کار را در تلویزیون تبلیغ کنیم

در تبلیغات آنچه شما به عنوان یک کارفرما می گویید تنها فایده ندارد، بلکه  آنچه مخاطب می گوید اهمیت دارد، شاید آنچه از نظر شما کامل واضح و روشن است از از نظر بیننده و مصرف کننده مبهم باشد و یا بر مزایایی تاکید کرده اید که نامناسب هستند.

برای یک کسبو کار کوچک به همراه محدودیت هایی که برای بودجه ی تبلیغاتی وجود دارد بهترین نوع تبلیغ برای افزاریش آگاهی و فروش بیشتر تبلیغ تلویزیونی است. تبلیغ تلویزیونی با توجه با بالا بودن هزینه آن بهترین نوع تبلیغاتی و اثرگذار است و عامه ی مردم با آن در ارتباطند. بازاریابی  محصول و خدمات در تلویزیون شما را قادر می سازد که روزانه به میلیون ها بیننده دسترسی پیدا کنید، معمولا بازاریابی در دیگر ابزارهای تبلیغاتی  می تواند منجر به فروش رقیب شود چراکه بیشتر مواقع تبلیغ یک خدمت و محصول مخصوصا در صورتی که جدید باشد نیاز به تبلیغات بصری دارد و نیاز به تصویر دارد، تا مردم آنرا بلافاصله هرجا که دیدند خرید کنند.

زمانی که می خواهیم در تلویزیون تبلیغ کنیم بهتر است نکات زیر را در نظر بگیریم:

  • جامعه ی هدف خود را مشخص کنید و اطمینان حاصل کنید که به اکثر جمعیتی که شما برای آنها تبلیغ می کنید به دیدن تلویزیون مشغلو هستند، ویژگی های آنها را شناسایی کنید و مشخص کنید که از لحاظ جنسیت، سن، در آمد و قومیت و دیگر سایر متغیرهای جمعیتی به چه صورت هستند. شاید اگر جامعه مورد هدف شما زنان هستند، برنامه ای مناسب آنها باشد کمتر بوده. ممکن است تبلیغ تلویزیونی شما برای برای همه افراد جامعه مناسب باشد، و مخاطبان شما از کودکان 25 تا 40 ساله باشد.
  • شبکه های مورد نظر خود را انتخاب کنید، باید مشخص کنید که جامعه هدف شما بیشتر کدام شبکه را نگاه می کنند اگر از بین افرادی هستند که به ورزش علاقمند هستند پس شبکه سه بهترین گزینه است. البته بهترین روش این است که از مشاور تبلیغاتی خود در این بخش کمک بگیرید تا راحتتر بتوانید مخاطبان خود را پیدا کنید. شاید حتی آنها پیشنهاد دهند که به جای تبلیغات تلویزیونی بهتر است همایش و یا کنفرانسی را برپا کنید و از آ طریق راحتتر به مشتریانتان دسترسی پیدا کنید و یا حتی به شما بگویند که تبلیغات محیطی و بیلبورد بهترین نوع تبلیغات برای شما باشد.

بهترین شبکه و کانال ها برای تبلیغ، شبکه های استانی است البته در صورتی که کسب و کارتان هنوز کوچک باشد و در سطح ملی فعالیت خود را شروع نکرده باشد، چراکه مشتریان تمایل دارند با محل تبلیغ چندان فاصله مسافت نداشته باشند و هر فردی از نزدیک ترین سوپری خرید می کند و یا خدمتی که می خواهد را از شرکتی که به او نزدیک است استفاده می کند.

  • تبلیغ خود را بسازید. اگر شما 30 ثانیه خریداری می کنید پس باید فهرست عناصر کلیدی که می خواهید در آن تبلیغ وجود داشته باشد را فراهم کنید، باید تمام اطلاعاتی را که برای ساخت آن از متن و … آماده کنید، گاهی اوقات لازم است در این 30 ثانیه مزایای محصولات و خدمات خود را عنوان کنید و با توجه به مدت زمان و مخاطب و راه حلی برای رفع مشکلات آنها سریعات اصل مطلب را بیان کنید و فقط بگویید که کدام مشکلتان را و چگونه آن را رفع می کند. بسیاری از افراد وقتی پای تلویزیون می نشینند فقط کنترل را دستشان می گیرند و کانال تلویزیون را عوض می کنند، پس اگر تبلیغتان نتواند بیینده تلویزیون را جذب کند ممکن است مشتری خود را از دست دهید.
  • بودجه تبلیغات تلویزیون، ساخت یک تبلیغات تلویزیونی از لحاظ بودجه بسیار هزینه بر است، و هزینه آن شامل تولید ویدیئو، گرافیک کامپیوتری، صدا گذاری و …. ، شاید مشاور تبلیغات تلویزیونی شما تصمیم بگیرد که شما به صورت زیرنویس در برخی از برنامه ها تبلیغ کنید چراکه گاهی اوقات بسیاری از مخاطبان و یا حتی خود شما وقتی یک برنامه را می بینید ناخودآگاه به زیرنویس برنامه که به صورت خزنده در پایین صفحه تلویزیون می آید توجه می کنید. پس بازهم ضرورت وجود یک مشاور تبلیغات در تبلیغات تلویزیون را می بینید.
  • زمان تبلیغات. قبل از تخصیص کل بودجه بهتر است به صورت آزمایشی آن را از طریق دیگر پنل های تبلیغاتی مخصوصا وبسایت امتحان کنید و میزان بازدهی آن را بسنجید اما همانطور که در مقاله ی قبل عنوان کردیم تبلیغات تلویزیونی از جمله تبلیغات گران است اما با بازدهی فوق العاده و یکی از ابزار تبلیغاتی است که در افزایش آگاهی از برند و همچنین ساخت هویت برند به شما فوق العاده کمک خواهد کرد و اما زمان تبلیغات، در کدام برنامه تلویزیونی باید حضور داشته باشید؟ چه ساعتی از شبانه روز؟ برای پاسخگویی به سوالات تنها لازم است به شماره یک مراجعه کنید، یعنی شناسایی مخاطبان و جامعه هدفتان، زمانی که بدان پاسخ دهید می توانید زمان مناسب برای تبلیغات در تلویزیون را هم پیدا کنید.

 

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
ده روش برای بهبود فروش از طریق تبلیغات
نوشتهٔ بعدی
چطور یک کسب و کار آنلاین را شروع کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.