چگونه تلویزیون به کسب و کار ما رونق می دهد؟

بدون شک هرگاه صحبت از وسایل تبلیغات بازرگانی به میان می آید بیشتر رادیو و تلویزیون و به ویژه تلویزیون را در نظر می آید. دلیل اینکه تلویزیون را به یاد می آوریم این است که بیشتر از هر نوع ابزار تبلیغاتی مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

از سال ها قبل از جنگ جهانی تمامی مردم با رادیو زندگی خود را می گذراندند و تلویزیون بیشتر جنبه تشریفاتی داشت و کمتر خانواده ای دارای تلویزیون بودند اما امروزه تلویزیون حکم گذشته رادیو را برای خانواده ها دارد.

در ایران تلویزیون نسبت به گذشته پیشرفت های زیادی داشته است، هم از نظر کیفی و هم کمی. برای مثال در گذشته نه چندان دور فقط ما شبکه یک و دو را داشتیم اما امروز تنوع زیادی با مخاطبان متفاوت می توانیم در شبکه های مختلف ببنیم.

با تعدد کانال های تلویزیون، و تقسیم مخاطبان تا حدودی امکان دسترسی به مخاطبی که ما قصد ارائه تبلیغ برای او را داریم فراهم شده است.

تلویزیون رسانه ای پیچیده و مناسب است، علاوه بر پخش برنامه های هنری (مانند فیلم سینمایی و…) می تواند مسولیت تبلیغات موسسه های تجاری، اقتصادی و فرهنگی را برعهده بگیرد. همانطور که می دانیم، تلویزیون با فروش دقایق و ثانیه ها تیزهای تبلیغاتی شرکت های مختلف را به نمایش می گذارد اما گاهی اوقات آنقدر این آگهی های بازرگانی تلویزیون طولانی است که حوصله بیننده را سر می برد، مهمترین ویژگی که این آگهی دارند و تمایزی را بین دیگر برنامه ها پیدا کرده اند این است که ساخت این تیزرها کمتر از قوانین تلویزیونی تبعیت می کند و این مهمترین دلیل منحصر به فرد بودنشان است.

آگهی های تبلیغاتی تلویزیون به انواع مختلف است ابتدا و پایان یک برنامه و یا در میان برنامه نوع دیگر هم وجود دارد که آن پخش آگهی به شکل زیرنویس است که جا و بی جا، بی ربط و با ربط به برنامه ای در حال پخش است و روی تصویر می آید که  کانون آگهی و تبلیغات رسانه هنر برتر تمامی این فعالیت ها را برای پخش کردن و انتشار تبلیغات شما در رسانه ملی و همچنین شبکه های استانی و الخصوص شبکه پنج استان اصفهان را انجام می دهد.

تلویزیون یکی از پرمخاطب ترین وسایل ارتباط جمعی در دنیاست  و طی تحقیقاتی که در ایران انجام گرفته است، 61 درصد از افرادی که به این سوال که اگر قرار باشد رسانه ای را برای تبلیغات استفاده کنند کدام است؟ تلویزیون را انتخاب کرده اند و بعد از تلویزیون با 5/16 درصد افراد روزنامه  و مجلات را انتخاب کرده اند.

تلویزیون به دلیل ویژگی منحصر به فردی که در ارسال پیام های تصویری به دورترین نقاط برعهده دارد یکی ا بازوهای قدرتمند در عرصه ی تبلیغات به شمار می آید پس بنابراین بهترین شیوه را برای جذب مخاطبان به سوی پیام های تبلیغی صحیح به کار می رود، دلیل دیگری که تلویزیون به عنوان برترین ابزار تبلیغاتی به شمار می رود این است که برای ایجاد ارتباط از تصویر، صدا و حرکت بهره می گیرد اما با این حال تلویزیون در ارائه تبلیغات مشکلاتی را نیز دارا استو برخی از این مشکلاتی که در تبلیغات تلویزیون به چشم می خورد عبارت است از انبوهی تبلیغات فراوان در تلویزیون که این موضوع مردم را نسبت به تبلیغ کنندگان و پیام های آنها سردرگم می کند، از دست رفتن مخاطبان، هزینه های بالای تولید و پخش تبلیغ، کوتاه بودن زمان پخش برنامه تبلیغی و الیته مشکل خاموش شدن تلویزیون به ویژه هنگامی که بیننده حوصله چندانی نداشته باشد، از دیگر مشکلات تبلیغاتی تلویزیونی است.

برای تبلیغ در هر رسانه ای باید برخی اصول و قوانین رعایت شود که برای تبلیغات در تلویزیون هم اصول اولیه باید رعایت شود که برخی از آنها با هم دنبال می کنیم:

  • در تبلیغات تلویزیونی با صدا، تصویر و حرکت سر و کار داریم. هرکدام از این سه مورد و نحوه بکارگیری و ویژگی های خاص خود را دارد بین این سه مورد نه تنها باید ارتباط وجود داشته باشد بلکه این ارتباط باید منطقی باشد تا این که بیننده کل پیام مورد نظر را به خوبی درک کند.
  • تفسیر و توضیح تصویر در تیزر تبلیغاتی باید کمک ب برقراری ارتباط بیشتر کند نه آنچه از طریق تصویر کاملا گویا و قابل درک است را مجددا بیان کند، درواقع صدا صدا به مخاطب کمک می کند تا افکار مخاطب به همراه مشاهده تصاویر، اطلاعات مرتبط بیشتری را کسب کرده و با تبلیغ بیشتر همراه شود.
  • فراموش نکنید که تلویزیون در جنبه های تصویری، اثر بخش تر از جنبه های گفتاری است و دلیل نیمی از شکست ها و یا توفیق تبلیغات تلویزیونی مربوط می شود به توانایی تصویر در ایجاد ارتباط با مخاطب است. اگر تصویر بتواند با مخاطب ارتباط بصری خوبی را برقرار کند می توانید موفقیت کسب کنید.
  • تعداد موضوعات تصویری که در هر تیزر تبلیغاتی وجود دارد لازم نیست که زیاد باشد که بیننده به محض دیدن آنها گیج شود و به دلیل این گیج شدن از دیدن ادامه ی آن و یا حتی دیدن دباره آن خسته شود.
  • بسیار مهم است که پیام تبلیغاتی در تلویزیون حالت تداوم داشته باشد، ارتباط و دیدن مداوم یک تبلیغ باعث می شود که مخاطبین آن را فراموش نکنند و خیلی راحت به دلیلی شلوغی ذهن بیننده فراموش شود.
  • تلویزیون رسانه ای است که قدرت ایجاد نماهای نزدیک را دارا است، یعنی می تواند تصویر اشیا و کالاها را از جلو و با نمایی درشت تصویر برداری کند این قابلیت باعث می شود که جزئیات مهمی که به عنوان مثال برروی بسته محصول نوشته شده است به خوبی قابل روئیت باشد و می توانیم حتی از این قابلیت های کوچک در ارائه بهترین تبلیغات استفاده کنیم.
  • نمایش تصویری پیام تبلیغاتی نسبتا زمان بیشتری را از بیننده نسبت به زمانی که شخص متن را بشنود می گیرد. بنابراین باید نحوه خواندن پیام و مکث های به جا از اهمیت خاصی در تبلیغات تلویزیون برخوردار است.

شرکت هایی که سازنده تیزرهای تبلیغاتی و یا آگهی های بازرگانی تلویزیونی هستند به خوبی این موارد را می دانند پس بهتر است در هرکاری از کارشناس آن کمک بگیرید، کانون آگهی و رسانه هنر برتر به صورت تخصصی این فعالیت را دنبال می کند و یکی از آژانس های تبلیغاتی فول سرویس در ایران به شمار می رود.

تلویزیون-رسانه هنر برتر

تلویزیون به عنوان یکی از رسانه های بسیار اثربخش و در عین حال متداول دارای مزایا و معایبی است که از مهمترین مزایای آن :

  1. ترکیب صدا و تصویر
  2. جاذبه برای حواس
  3. توجه و پوشش و دسترسی بالا

1- ترکیب صدا، تصویر و حرکت

تلویزیون تمام عوامل موثر در فروش مستقیم، مناظره، تصویر، صدا، حرکت و نمایش کالا و یا خدمات را به صورت یک جا باهم ترکیب می کند و عرضه می کند از این رو در مقایسه با دیگر رسانه های تبلیغی دیگر موفق تر به نظر می رسد.

2- جاذبه برای حواس

با ابداع تلویزیون و ایجاد رنگ ها در آن مخاطبان این رسانه هم افزایش پیدا کرد و در صورتیکه بودجه تبلیغاتی در نظر گرفته شده به تبلیغات در تلویزیون نزدیک باشد بهترین نوع تبلیغات است و به همین دلیل از آن پادشاه تبلیغات یاد می کنند.

3- توجه و پوشش و دسترسی بالا

به دلیل اینکه تلویزیون در دوردسترس ترین نقاط در دسترس عموم مردم قرار دارد پس از نظر مخاطب قراردادن افراد تعداد زیادی را زیر پوشش خود قرارداده است و با تاسیس شبکه های استانی این مخاطبین به راحتی به صورت جغرافیایی هم می توانند دسته بندی شوند.

امروزه تلویزیون به عنوان رسانه ای در تبلیغات استفاده می شود که به عنوان انبوه در اخیار افراد قرار می گیرد به همین دلیل کانون آگهی و تبلیغات رسانه هنر برتر استفاده آن را به افراد توصیه می کند و خود نیز در این توصیه به مشتریان خود خدماتی را ارائه می دهد.

Rate this post
, , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
5 مزیت اصلی مجله
نوشتهٔ بعدی
مزایای تبلیغات در اینترنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.