مزایای تبلیغات در اینترنت

اینترنت رسانه ای با توان بسیار گسترده و بالاست، اما شرکت های محدودی هستند که توانستند نسبتا از آن موفقیت کسب کنند و در جهت مقاصد تبلیغ خود به کار گیرند. جذابیت اینترنت در وهله ی اول به دلیل آن است که از طریق آن به شکل مستقیم و یک به یک می توان با تک تک مصرف کنندگان ارتباط برقرار کرد. در تئوری، سازمان ها و مصرف کنندگان می توانند با استفاده از اینترنت، کالا و خدمات خریداری کنند، به تبادل اطلاعات بپردازند و به سودهای زیادی دست پیدا کنند.
ظهور هر رسانه ارتباطی جدید، بازاریابی را متحول می سازد و موجب می شود که بتوانید کالا و خدمات خود را با روشی جدید به بازار و مشتریان خود معرفی می کنند، اینترنت سریعتر از هر تکنولوژی ارتباطی رشد یافت و به همین دلیل تعداد افرادی که بدان دسترسی دارند و استفاده کنند گان شبکه مجازی و اجتماعی تعداد بسیار زیادی را تشکیل می دهند.
یکی از بزرگترین چالش های بازاریابی در اینترنت تلاش برای جذب و جلب مخاطبان است. این امر باعث به وجود آمدن یک صنعت تبلیغاتی با استفاده از اینترنت شده است، اینترنت به صورت یک رسانه ی پایا برای آگهی های تبلیغاتی در حال ظهور است و به عنوان یک رسانه مهم تبلیغاتی برای شرکت ها به شمار آید. استفاده از اینترنت در جهان در ارتباطات شرکت به شرکت و تبلیغ به وسیله ی کاتالوگ و مشخصات محصول، به اینترنت دسترسی دارند، اینترنت می تواند درصد بالایی از بازارهای سازمانی و صنعتی را به خود اختصاص می دهد، برای اینکار هر شرکتی وبسایت برای خود می سازد و با داشتن انبارهای اینترنتی می تواند خود را هر روز بیشتر از روز قبل در فضای مجازی مطرح کند و از آن نیز به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده می کنند. عمده ترین محدودیت اینترنت برای کالاهای مصرفی، پوشش آن است چراکه مدت زمانی را مصرف کننده باید تحمل کند تا بتواند به محصول دسترسی پیدا کند.

افراد مختلف در استفاده از اینترنت، شبکه های اجتماعی و وبسایت اهدافی را دنبال می کنند این اهداف عبارتند از:

1- انتشار اطلاعات: وبسایتی را تهیه می کنند و اطلاعات دقیقی را در مورد کالا و خدمات خود ارائه می دهد.
2- ایجاد آگاهی: تبلیغات در اینترنت و دیگر سایت ها برای افزایش آگاهی از یک مجموعه و سازمان و برندی که ساخته شده است.
3- به دست آوردن اطلاعات تحقیقی: بازاریابان اینترنتی برای به دست آوردن اطلاعات و مشخصات مخاطبان خود از اینترنت و وبسایت استفاده می کنند و از این طریق اطلاعات مشترکین خود را نگهداری می کنند و با آنها در ارتباط هستند.
4- ایجاد تصویر ذهنی: وبسایت و اینترنت ممکن اسن برای نشان دادن و ایجاد تصویری مثبت از خود و همچنین نشان دادن اهداف شرکت و سازمان خود استفاده می کنند.
5- تحریک به خرید: برخی از وبسایت ها از اینترنت برای تحریک به خرید استفاده می کنند و حتی گاهی اوقات کوپن های تخفیفی را تعریف می کنند.

مزایای تبلیغات در اینترنت

1- بازار هدف
یکی از مزایلی اصلی اینترنت توانایی هدف قرار دادن گروه های بسیار مشخصی از افراد است به عنوان مثال بیشتر جوانان در آن حضور دارند
2- طراحی پیام
در نتیجه هدف قرار دادن دقیق و معین مخاطبان، پیام ها را می توان برای جذب نیازها و خواسته های مشخص مخاطبان مورد نظر، طراحی کرد. هنگامی که ما دقیقا مخاطبان را شناسایی می کنیم اطلاعات بهتری در خصوص نیازها و خواسته های آنها فراهم می کنیم از این رو پیام آگهی ما بسیار جذب کننده خواهد بود.
3- قابلیت تعاملی
ماهیت تعاملی اینترنت، باعث درگیری بیشتر مشتری می شود، کسانی که وبسایت ها را مشاهده می کنند، به حد کافی علاقمند به شکرت و یا محصولات آن هستند. در واقع هنگامی که با مخاطب از طریق اینترنت ارتباط برقرار می شود این ارتباط یک ارتباط دو طرفه است. او اگر خواسته ای داشته باشد، احتیاج به اطلاعات بیشتر داشته باشد و یا خواهان برخی از مطالب خاص باشد به شکل همزمان با ما ارتباط داشته و اطلاعات خواسته شده را کسب می کند. این برخلاف سایر رسانه هاست که تقریبا یک طرفه هستند.
4- دسترسی به اطلاعات
وقتی کاربران از یک وبسایت دیدن می کنند، می توانند اطلاعات فراوانی نسبت به مشخصات محصول، اطلاعات خرید، و غیره به دست آورند. همچنین می توان اطلاعات جدید را فورا در اختیار مخاطبان قرار داد.
5- قابلیت فروش
چون اینترنت و وبسایت یک رسانه ی پاسخی مستقیم است بدین معنا که با مخاطبان به صورت مستقیم ارتباط برقرار می کند، قابلیت انجام فروش در آن بسیار بالا است.
6- خلاقیت
طراحی مناسب وبسایت باعث جلب توجه مخاطبان و ایجاد علاقه نسبت به شرکت و محصولات آن شود.
7- توان بالقوه بازار
با افزایش نفوذ اینترنت در خانه ها و افزایش آگاهی و علاقه نسبت به اینترنت، توان بالقوه اینترنت برای تبلیغ و افزایش تمایل به خرید از طریق اینترنت افزایش یافته است.

اینترنت-رسانه هنر برتر

 

داشتن یک وبسایت جز ضروریات هر کسب و کاری است چراکه موجب افزایش فروش و همچنین موجب افزایش آگاهی می شود به همین دلیل کانون آگهی و تبلیغات رسانه هنر برتر طراحی وبسایت را در لیست خدمات خود قرارداده است و با بهره گیری از متخصصین و طراحان حرفه ای شما را به مخاطبانتان معرفی می کند برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

Rate this post
, , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
چگونه تلویزیون به کسب و کار ما رونق می دهد؟
نوشتهٔ بعدی
چطور با کمک کاتالوگ فروش محصول خود را افزایش دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.