اصول طراحی لوگو

اصول طراحی لوگو

اصول طراحی لوگو : شما باید یک لوگو قوی با ویژگی های مدرن و تازه برای کسب و کار خود داشته باشید. داشتن یک لوگو قوی برای کسب و کار موفق در این اقتصاد بسیار مهم است. لوگو شرکت ها می تواند عامل اصلی موفقیت شرکت باشد و مفهوم یک برند به مراتب فراتر از لوگو شرکت شما در هر تعامل با مشتریان و تامین کنندگان به ارزش های اصلی کسب و کار شما بستگی دارد. عناصر و اصول طراحی لوگو با وجود چشم انداز کسب و کار به سرعت در حال تغییر است. نام تجاری مهم تر از همیشه برای اطمینان از موفقیت بازاریابی است. طراحی بصری بخش مهمی از لوگوی شماست

طراحی لوگو موثر چیست؟

طراحی لوگو موثر یک لوگویی است که به عنوان یک شناسه یا نشان دهنده نام تجاری شما عمل می کند. لوگوهای موفق تجسم کل شرکت هستند و داستان هایی درباره کیفیت و شخصیت محصول یا شرکت ارائه می دهند. یک لوگو موثر می تواند الهام بخش باشد و به موفق شرکت کمک کند. برعکس، یک لوگو ضعیف برای یک شرکت می تواند فاجعه آمیز باشد. یک طراح گرافیک حرفه ای از اهمیت لوگو در کسب و کار به خوبی اطلاع دارد و با دانش و تجربه ی خود بهترین لوگوها را برای شما طراحی می‌کند. بنابراین هر عنصر از رنگ، متن، تصویر، شعار و سایر موارد را با دقت با یک دیگر تلفیق می کند.

چه عناصری یک طراحی لوگو موثر را می سازند؟

آرم موثر و حرفه ای از چندین عنصر کلیدی و ایده تشکیل شده است. این عناصر و ایده ها با هم کار می کنند تا یک لوگوی بزرگ و موثر ایجاد کنند. برخی از عناصر کلیدی یک لوگو وجود دارد که شما باید با حفظ نام تجاری خود، منحصر به فرد و معتبر باشید. لوگو منحصر به فرد نیز ابزار عالی برای ساخت نام تجاری یک کسب و کار هستند. اما ایجاد چنین لوگوهایی نیاز به مهارت های طراحی بالا یک طراح گرافیک حرفه ای دارد.

پنج اصول طراحی لوگو موثر عبارتند از:

به یادماندنی

بهترین آرم در جهان به یاد ماندنی است. حتی با خواندن نام ها، احتمالا آرم ها را خواهید دید. اگر لوگو شما به یاد ماندنی نباشد یعنی آن لوگو موثر نیست و معمولا بهترین و موثر ترین آرم ها منحصر به فرد هستند. مانند کوکا کولا: تایپوگرافی سرخ مایل به قرمز، مک دونالد: طلایی M، نایک: علامت تیک. به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما نیاز به یک لوگو به یاد ماندنی دارید که در ذهن عمومی مردم بماند.

سادگی

آرم های قابل یادآوری آرم های ساده هستند. چیزی در مورد عجایب طلایی مک دونالد، سیب اپل یا تیک نایک وجود ندارد. لوگوهای ساده اغلب به راحتی قابل شناسایی، فوق العاده به یاد ماندنی هستند و در انتقال نیازهای مشتری بسیار موثر اند.

آرم های ساده، اما موثر کمک می کنند تا وفاداری برند و به رسمیت شناختن مشتری را ایجاد کنند. طراحی لوگو شما آسان تر است، آن را موثرتر است.

آرم های موثر آرم های ساده هستند. این چیزی است که شما باید به دنبال آن باشید.

تطبیق پذیری

انعطاف پذیری از اهمیت زیادی برخوردار است، به ویژه در قرن بیست و یکم که لوگوها در سراسر محدوده وسیعی از رسانه ها قابل مشاهده است. شما در طراحی آرم خود به تطبیق نیاز دارید تا بتوانید آن را برای استفاده در سیستم عامل های مختلف تطبیق دهید. لوگویی که بتوان در هر اندازه به صورت چاپ شده یا در رسانه های مختلف استفاده کرد باعث می شود برند شما به مراتب بیشتر قابل مشاهده باشد

متناسب بودن

لوگوی شما باید به نوع کسب و کار شما اجرا شود. موضوعی که  می تواند در موفق بودن یک لوگو موثر باشد این است متناسب با هدف باشد. به عنوان مثال برای طراحی لوگو پزشک نمی توانید از رنگ های مهیج استفاده کنید، یا مثلا برای طراحی لوگو مجموعه بازی بچهها، استفاده از تصاویر ترسناک مناسب نیست.

به عنوان مثال، لوگوی سازمان ملل متحد را ببینید. لوگوی مشروط و درگیر است، اما کاملا مناسب است. این دقیقا همان چیزی است که سازمان ملل متحد در مورد آن می گوید.

انتخاب رنگ مناسب

انتخاب رنگ مناسب برای لوگوی شما یکی از مهم ترین مراحل در طراحی لوگو است و ممکن است تاثیر بیشتری بر روی کسب و کار شما داشته باشد که شما متوجه آن هستید. طراحان باتجربه می دانند که رنگ ها می توانند احساسات بسیاری را تحریک کنند. همراه با رنگ، سبک فونت برای برقراری ارتباط نام تجاری خود با مشتریان حیاتی است. فونت باید نام تجاری شما را بازتاب دهد و رنگ ها را تکمیل کند. هم چنین طراحی یک فونت سفارشی، منحصر به فرد برای کسب و کار خود را در نظر بگیرید. توجه ویژه باید به هر عنصر لوگو، از جمله رنگ ها، اشکال و فونت ها باشد. همه این عناصر کمک می کنند تا پیامی در مورد شرکت شما ارسال کنند.

ایجاد تعادل

تعادل در طراحی لوگو بسیار مهم است، زیرا ذهن ما طبیعتا یک طراحی متعادل را به عنوان لذت بخش و جذاب می بیند.

طراح لوگو به کسب و کار شما و مشتریان شما دقت می‌کند و تلاش می کند تا بیننده با دیدن لوگو شما مفهوم آن را درک کند، به همین دلیل شما نیاز به طراحان حرفه ای برای سفارش طراحی لوگو دارید و با یک لوگو موفق در دست، می توانید یک نام تجاری تاثیرگذار ایجاد کنید تا در ذهن مصرف کننده در دراز مدت بماند. به همین خاطر باید برای طراحی لوگو حرفه ای خود، به متخصصین طراحی گرافیک مراجعه کنید. یک طراح لوگو حرفه ای می تواند لوگو شما را به بهترین شکل و متناسب ترین فرم طراحی کند. رسانه هنر برتر تاکنون موفق به طراحی لوگو برای شرکت ها و صنف های مختلف شده است. دیگر نگران طراحی لوگو خود نباشید. هنر برتر طراحی لوگو اصفهان و دیگر کشورها را با استفاده از تیم خلاقانه خود برای شما انجام می دهد.

برای استعلام قیمت طراحی لوگو در اصفهان از رسانه هنر برتر، بهترین شرکت طراحی لوگو اصفهان مشاوره بگیرید. هم چنین می توانید برای مشاهده نمونه کارهای ما به قسمت طراحی لوگو مراجعه کنید.

پذیرش سفارش طراحی لوگو در تهران با رسانه هنر برتر.

 

اصول طراحی لوگو
اصول طراحی لوگو
Rate this post
, , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
الهام شاملو مرکز احیا و سلامت مو
نوشتهٔ بعدی
آتلیه فیلم و عکس عکاسخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.