نسبت طلایی در طراحی لوگو

نسبت طلایی در طراحی لوگو

هیچ مسیری مشخصی برای طراحی لوگو وجود ندارد ، اما انجام آن ها بدون هیچ قانونی، آسان نیست. ریاضیات نظریه های بسیاری دارد که کاربردهای واقعی دارند. بسیاری از قوانین ریاضی وجود دارد که کار را آسان می کند. بنابراین ، مردم از آن ها در بسیاری از صنایع مانند ساخت و ساز ، مهندسی استفاده می کنند هم چنین طراحی لوگو نیز جایگاه خود را در لیست ریاضیات دارد. هر طراحی نیاز به اشکال و اندازه های مشخص دارد و هر شکل را می توان از طریق شکل های ریاضی بدست آورد. بنابراین ، ریاضیات نقش مهمی در طراحی آرم ها ایفا می کند.

نسبت طلایی:

این نتیجه مشهور در ریاضیات است و مقدار آن نسبت تقریباً 1.618 است. این نسبت طلایی با الفبای یونانی “Phi” نشان داده شده است.

مستطیل طلایی:

اصل قانون طلایی با نمونه ای از در نظر گرفتن یک مستطیل که به آن مستطیل طلایی گفته می شود، نشان داده شده است. در مرحله اول، یک مستطیل با اندازه های تصادفی گرفته شده و یک مربع به اندازه طول برابر با مستطیل کوتاه تر مشخص می شود. این مستطیل اصلی را به یک مربع و مستطیل تقسیم می کند. این روند رسم مربع ها در داخل مستطیل های به دست آمده به طور مداوم انجام می شود. یک رقم به دست می آید و این رقم با نام مستطیل طلایی شناخته می شود.

تئوری نسبت طلایی برای دانشجویانی که در زمینه طراحی تحصیل می کنند بسیار مهم است. نسبت طلایی اساس آن از سری فیبوناچی در ریاضیات است. اغلب گفته می شود کهن ترین اهرام و بناها در یونان و اروپا از این نظریه نسبت طلایی پیروی می کنند. طراحان لوگو، نسبت طلایی در هند را نیز از این قالب ها برای طراحی سازه های باستانی استفاده می کردند.

چرا نسبت طلایی اهمیت دارد؟

برخی از مطالعات اثبات شده وجود دارد كه مغز انسان ترجیح می دهد اشیایی را دنبال كند كه از الگوی خاصی پیروی می كنند، به ویژه هنگامی كه الگوی هندسی هستند، بهتر می فهمند. نرم افزارهای طراحی نیز با استفاده از این نسبت ها کدگذاری شده اند. این بدان معناست که طرح ها با استفاده از این نسبت ها انجام می شوند. بنابراین ، هنگامی که طراحان با استفاده از این قوانین آرم ها را طراحی می کنند ، به راحتی در مغز آنها ثبت می شود.

استفاده از مستطیل طلایی در طراحی لوگو:

بسیاری از زیبایی های طبیعی جهان در قوانین این نظریه ها بوده اند و در صورت رعایت آن ها، این زیبایی هنری، هر شکل یا آرم را به ارمغان می آورد. مستطیل طلایی گسترش یافته است تا شکل های مختلفی مانند بیضی ، دایره ها ، استوانه ها و غیره، شکل بگیرد  که در بسیاری از طرح ها وجود دارد. آنها مارپیچهایی تشکیل می دهند و همه در الگویی از هماهنگی قرار می گیرند.

نسبت طلایی در طراحی لوگو:

طرح های بسیاری از شرکت ها مانند هیوندای ، نیسان ، تویوتا ، DHL ، توییتر ، اپل ، پپسی از مستطیل طلایی شکل گرفته است. همه ی آنها از الگوهای نسبت طلایی در طراحی آرم پیروی می کنند و این امر استاندارد سازی و زیبایی را در آرم های خود به ارمغان می آورد.

طراحان نسبت طلایی از نرم افزار طراحی لوگو استفاده می کنند که شامل مجموعه ای از مارپیچ ها، مستطیل ها، خطوط، مربع ها، شبکه هایی با اندازه های مختلف، مورب ها و بسیاری از چند ضلعی های دیگر است. با استفاده از این مجموعه می توان ایده ای را ایجاد کرد تا آن را به یک لوگوی کسب و کار تبدیل کند. با استفاده از ارقام از پیش تعیین شده و پیدا کردن بهترین شکل مناسب، باعث می شود روند طراحی آسان می شود. اما خلاقیت یک طراح لوگو برای یافتن یک آرم مناسب در بین شبکه ها و مجموعه بسیاری از چهره های ریاضی است.

طراحان لوگو در سرتاسر جهان از این تئوری استفاده کرده اند تا اطمینان حاصل کنند که آنها یک طراحی معتبر را ایجاد می کنند و پیروی از این می تواند آنها را در هر زمان که لازم باشد از مزایای آن استفاده کنند. طرح های معتبر تحت علامت های تجاری قرار می گیرند، بنابراین هر شرکتی می تواند طراحی لوگوی مخصوص به خود را با حداکثر ایمنی حفظ کند.

طراحان لوگو این توانایی را دارند که آرم هایی را تهیه کنند که در هر اندازه به وضوح قابل مشاهده باشند ، یعنی لوگوها در انواع مختلف سیستم عامل ها قابل مشاهده باشند و پیروی از نسبت طلایی در آرم ها به حفظ نسبت کمک می کند و این امکان را می دهد که تصویر بدون توجه به اندازه یا وسیله ای که از آن مشاهده می شود ، شکل خود را از دست ندهد  یعنی تصویر لوگو نمی تواند تحریف شود. هم چنین، رنگ آرم و سایه های آن رنگ ها می تواند الگویی را دنبال کند.

طراحان لوگو در هند و سایر کشورها از طراحی تئوری نسبت طلایی در طراحی لوگوهای مختلف مشتریان خود استفاده می کنند.

یک طراح لوگو حرفه ای می تواند لوگو شما را به بهترین شکل و متناسب ترین فرم طراحی کند. رسانه هنر برتر تاکنون موفق به طراحی لوگو برای شرکت ها و صنف های مختلف شده است. دیگر نگران طراحی لوگو خود نباشید. هنر برتر طراحی لوگو اصفهان و دیگر کشورها را با استفاده از تیم خلاقانه خود برای شما انجام می دهد که تا کنون با طراحی لوگو در زمینه های مختلف تبحر و مهارت خود را ثابت کرده است. رسانه هنر برتر با نزدیک به ده سال سابقه حرفه ای در زمینه تبلیغات و طراحی لوگو تاکنون افتخار همکاری با شرکت ها و اشخاص بسیاری را داشته است. شما می توانید با اطمینان خاطر طراحی لوگو حرفه ای خود را به ما بسپارید. برای قیمت طراحی لوگو در اصفهان داخل عکس ها آمده اما برای مشاوره و راهنمایی بیشتر می توانید با شماره ی زیر تماس بگیرید.

رسانه هنر برتر بهترین شرکت طراحی لوگو در اصفهان و سایر استان ها با حرفه ای ترین طراحان است و شما می توانید لوگو دلخواهتان را به ما سفارش دهید تا برایتان طراحی کنیم.

در صورت نیاز به طراحی لوگو اصفهان ، می توانید در ادامه پاره ای از نمونه کارهای طراحی لوگو ما را مشاهده کنید و بدون داشتن نگرانی کافی است طراحی لوگو خود را به ما بسپارید.

پذیرش سفارش طراحی لوگو در تهران با رسانه هنر برتر.

نسبت طلایی در طراحی لوگو
نسبت طلایی در طراحی لوگو

 

Rate this post
, , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
خدمات ناخن رویایی اولین مرکز تخصصی مانیکور و پدیکور در اصفهان
نوشتهٔ بعدی
چاپ کاتالوگ ارزان در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.