سطوح بسته بندی

سطوح بسته بندی

سه سطح مشخص از بسته بندی و طراحی جعبه محصولات وجود دارد که باید با آنها آشنا باشید ، که عبارتند سطوح بسته بندی از اولیه ، ثانویه و سوم . هر یک از این سطوح بسته بندی نقش مهمی در محافظت از محصول هنگام حمل و نقل و ذخیره سازی دارد. بیایید بیش از هر سطح به تفصیل برویم ، بنابراین می توانید به راحتی تفاوت را در هنگام ایجاد استراتژی بسته بندی خود بگویید.

 

1- بسته بندی اولیه

بسته بندی اولیه و طراحی جعبه اولیه به موادی گفته می شود که ارتباط بدنی مستقیمی با محصول شما دارند. این سطح بسته بندی اغلب بسته بندی خرده فروشی یا مصرفی نامیده می شود. بسته بندی اولیه به دو هدف مهم پاسخ می دهد. اولین مورد ، محافظت کافی از محصول شما است ، که هم در برابر رطوبت و هم در برابر ضربه از محصول شما محافظت می کند.

هدف دوم بسته بندی اولیه معمولاً اطلاع رسانی به مشتری و ارائه جزئیات در مورد کاربردها و ویژگی های آن محصول است. هدف دوم اغلب به ما امکان می دهد تا برچسب های محصول را به عنوان بسته بندی اصلی طبقه بندی کنیم ، مانند برچسبی که اغلب به ظروف مواد غذایی متصل است.

نمونه های زیادی از بسته بندی اولیه وجود دارد که می توانید داشته باشید ، اما دو مورد از رایج ترین آنها قوطی نوشیدنی و بسته های قرص است. هر دوی این وسایل بسته بندی نشانگر بسته بندی اصلی هستند زیرا بسته بندی به طور مستقیم حاوی محصول هستند. بطری های نوشیدنی و قوطی های قرص اغلب برای ایجاد بسته های محصولات اغلب در جعبه یا کارتن دیگر قرار داده می شوند ، که این امر ما را به سطح بعدی بسته بندی در قسمت بعدی سوق می دهد.

 

2-بسته بندی ثانویه

بسته بندی ثانویه سطح دیگری از محافظت است که معمولاً برای اهداف محافظت ، بسته بندی و بازاریابی استفاده می شود. بسته بندی ثانویه یک محصول اغلب موارد مختلفی را در کنار هم قرار می دهد ، مانند جعبه ای که چندین قوطی نوشابه  را در یک بسته مناسب نگه می دارد. قوطی نوشابه بسته بندی اصلی شما خواهد بود و جعبه ای که آنها را در کنار هم نگه می دارد سطح ثانویه بسته بندی محسوب می شود.

بسته بندی ثانویه از نظر بصری برای جذب مشتری به محصول شما بسیار تاثیر گذاراست. این سطح بسته بندی به طور معمول با تصاویر با کیفیت بالا ، لوگوها ها و سایر موارد برندسازی چاپ می شود. بسته بندی ثانویه همان چیزی است که مشتریان شما هنگام خرید در فروشگاه می بینند ، بنابراین می تواند تفاوت زیادی در تعداد فروش شما ایجاد کند. هرچه بسته بندی ثانویه شما جذاب تر باشد ، مشتری می تواند محصول شما را خریداری کند. هنگامی که یک شرکت تصمیم می گیرد که طراحی بسته بندی خود را تغییر دهد ، اغلب بسته بندی ثانویه است که بیشترین توجه را به خود جلب می کند.

 

3-سطوح بسته بندی سوم

بسته بندی سوم نیز با بسته بندی اولیه و ثانویه متفاوت است زیرا معمولاً توسط کاربر نهایی مشاهده نمی شود. نیازی به جذابیت بصری با بسته بندی های سوم نیست زیرا هدف اصلی آن ارائه حفاظت در هنگام حمل و نقل و ذخیره سازی در انبار است ، اگرچه برخی از شرکت ها تصمیم می گیرند از حداقل بازاریابی در این سطح استفاده کنند. بسته بندی سوم نیز راهی مناسب برای جابجایی سریع  کالا با استفاده آسان را فراهم می کند.

هر سه سطح بسته بندی نقش مهمی در محافظت و ارائه محصولات شما دارد. هرکدام در استراتژی بسته بندی شما از اهمیت بالایی برخوردار هستند ، بنابراین مطمئن باشید با مرور موجودی آنلاین هزاران محصول بسته بندی ، مواد مناسب امروز را دارید. از جعبه های کاغذی گرفته تا کیسه های پلاستیکی

5/5 - (1 امتیاز)
, , , ,
نوشتهٔ پیشین
بهترین رنگ برای وب سایت های پزشکی
نوشتهٔ بعدی
تایپوگرافی و طراحی لوگو قسمت دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.