نرم افزار های انیمیشن سازی

نرم افزار های انیمیشن سازی : چه نرم افزاری را برای انیمیشن سازی یاد بگیرم؟

نرم افزار های انیمیشن سازی امروزه جایگاه منحصر به فردی برای تولید فیلم های انیمیشن و تصاویر اکشن فیلم ها پیدا کرده اند . فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و در زمینه انیمیشن نیز اکنون به بسیاری از نرم افزارها و ابزارها متکی است.

نرم افزار پیشرفته رایانه ای هم اکنون می تواند انیمیشن دست ساز و رایانه ای (CG) ایجاد کند. انیمیشن امروز می تواند دو بعدی  (دستی کشیده شده کلاسیک) یا  سه بعدی (تولید رایانه) باشد. ممکن است نرم افزار انیمیشن که باید یاد بگیرید با نوع انیمیشن مورد نظر شما متفاوت باشد. در اینجا لیستی از ابزارها و نرم افزارهایی است که به طور گسترده در زمینه انیمیشن استفاده می شوند آورده شده است .

نرم افزارهای انیمیشن سازی

Adobe Illustrator

این یک نرم افزار دو بعدی  برای تولید و ویرایش گرافیک برداری مانند طراحی کاراکتر و طراحی خلاقانه است که ممکن است در طراحی وب ، بروشور ، کارت ویزیت و … استفاده شود.

نرم افزار آدوبی فتوشاپ

این یک نرم افزار ساخت و ویرایش گرافیک بسیار محبوب و پرکاربرد است که به طور گسترده در صنعت در تمام بخشهای مربوط به گرافیک (GFX) و طراحی مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار عمدتا برای ویرایش تصویر ، روتوش ، نقاشی دیجیتال ، تغییر شکل تصویر ، ویرایش ویدئو ، طراحی خلاقانه و ساخت بافت برای مدل های 3 بعدی استفاده می شود.

Adobe Flash

 یک نرم افزار مبتنی بر وکتور است که عمدتا برای ارائه طرح های با تأثیر بالا ، غنی ، انیمیشن و رابط کاربر برنامه (UI) استفاده می شود.

نرم افزارهای انیمیشن سازی

Adobe After Effects

این نرم افزار بیشتر در مراحل پس از تولید فیلم سازی و تولید تلویزیونی و موشن گرافیک مورد استفاده قرار می گیرد و عمدتا برای ایجاد موشن گرافیک و جلوه های تصویری استفاده می شود. شما می توانید با استفاده از ابزارهای مختلف داخلی ، متحرک سازی ، تغییر و کامپوزیت را در فضای 2 بعدی و 3 بعدی ایجاد کنید. به شما امکان می دهد جلوه های مختلفی مانند آتش سوزی ، انفجار و صدا را اضافه کنید.

Autodesk Maya

این نرم افزار جامع انیمیشن 3 بعدی می تواند برای ایجاد انیمیشن 3 بعدی کامپیوتر ، مدلسازی ، شبیه سازی ، رندر و ترکیب بندی برای تولید برنامه های 3 بعدی تعاملی از جمله بازی های ویدیویی ، فیلم انیمیشن ، مجموعه های تلویزیونی یا جلوه های تصویری استفاده شود. این محصول دارای فناوری نمایش نسل بعدی ، گردش کار سریع مدل سازی و ابزارهای جدید برای مدیریت داده های پیچیده است.

Autodesk 3ds Max 

این نرم افزار گرافیکی کامپیوتری 3 بعدی می توان برای مدل سازی 3 بعدی ، انیمیشن ، رندر و آهنگسازی توسط بازی ها ، هنرمندان فیلم و موشن گرافیک استفاده کرد.

AutoDesk Mudbox

 یک نرم افزار نقاشی دیجیتال و مجسمه سازی دیجیتال است که می تواند شخصیت های سه بعدی  بسیار واقع گرایانه ، محیط های جذاب ، وسایل دقیق و طرح های مفهومی جذاب ایجاد کند.

Autodesk MotionBuilder

یکی دیگر از نرم افزارهای انیمیشن سازی با کاراکترهای 3 بعدی از Autodesk است که می تواند برای تولید مجازی و کنترل و اصلاح داده ها مورد استفاده قرار گیرد.

نرم افزارهای انیمیشن سازیeyeon Fusion

همچنین به عنوان “Fusion” شناخته می شود ، این برنامه نرم افزاری ترکیب کننده تصویر در درجه اول برای تولید جلوه های تصویری و ترکیب فیلم های دیجیتال  ، HD و تبلیغات تجاری استفاده می شود.

Foundry Nuke

این نرم افزار از نرم افزارهای انیمیشن سازی  ترکیب دیجیتال مبتنی بر گره است و عمدتا برای تولید مجدد فیلم و تلویزیون استفاده می شود. این یک طیف گسترده ای از ابزارهای انعطاف پذیر و آسان برای استفاده است.

Houdini از نرم افزارهای انیمیشن سازی


Houdini یک پک نرم افزاری  انیمیشن 3 بعدی است که به دلیل خطوط گرافیکی با کیفیت بالا مشهور است. که می تواند تمام زمینه های اصلی تولید فضای سه بعدی  مانند مدل سازی ، شخصیت ، رندر ، ترکیب ، نور و انیمیشن را فراهم کند.

طراحی دو بعدی چیست،

آموزش طراحی کاراکتر،

اموزش طراحی کاراکتر،

طراحی کارکتر،

طراحی کاراکتر انیمیشن دو بعدی،

کاراکتر ساده،

طراحی کاراکتر با اشکال هندسی،

کاراکتر دو بعدی،

طراحی کاراکتر سه بعدی،

تعریف طراحی دو بعدی

5/5 - (1 امتیاز)
, , ,
نوشتهٔ پیشین
طراحی لوگو رایگان
نوشتهٔ بعدی
پروژه طراحی لوگو و چند اشتباه رایجی که باید در نظر بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.