مونوگرام و کاربرد این طراحی لوگو قدرتمند

مونوگرام چیست ؟ (Monogram)

مونوگرام از سبک های قدرتمند طراحی لوگو است اگر به لوگوهای های استفاده شده توسط Louis Vuitton ،  Chanel یا Givenchy نگاهی بیندازید. این لوگوها  و بسیاری از لوگو های دیگر از مونوگرام به عنوان نماد سازمانی خود استفاده می کنند که کاملا  منحصر به فرد است  ، مونوگرام برای شرکت ها و پروژه های شخصی بسیار مناسب است. راهنمای طراح لوگو ما را در مورد چگونگی استفاده از این نماد گرافیکی قوی برای تقویت هویت بصری خود بخوانید. مونوگرام یک انتخاب مشترک در بین لوگوها است. یک مونوگرام معمولاً یک تا سه حرف را در خود جای داده است که در یک ترکیب متعادل قرار می گیرند.

آیا لوگوها واقعا مهم هستند؟

انتخاب های طراحی لوگو ممکن است برای برخی بی اهمیت به نظر برسد. اما درست کردن طرح به چند دلیل مهم است. یک لوگو با طراحی خوب می تواند مزایای قابل توجهی را برای برندها ارائه دهد. این می تواند به جلب علاقه مصرف کنندگان کمک کند، برندها را از رقبا متمایز کند، شناسایی برند را تسهیل کند، بر تصمیمات سرمایه گذاران تأثیر بگذارد، و مفهوم برند را به دیگران منتقل کند. لوگو همچنین یک ابزار ارتباطی فراگیر است که ممکن است در محصولات، وب‌سایت، گزارش سالانه، ورودی و حتی کارت‌های ویزیت شرکت شما ظاهر شود. بنابراین یک عنصر نام تجاری است که اغلب توسط ذینفعان، به ویژه مصرف کنندگان دیده می شود.

علاوه بر این، ویژگی های طراحی لوگو می تواند به طور قابل توجهی بر رفتار مصرف کننده و عملکرد برند تأثیر بگذارد. مطالعات قبلی روی لوگوها نشان داده‌اند که سادگی یا پیچیدگی آنها می‌تواند بر تصمیمات سرمایه‌گذاران برای تامین مالی تاثیر بگذارد و تقارن یا عدم تقارن آنها می‌تواند ارزش ویژه برند را افزایش دهد.

فرق لوگو مونوگرام با سایر لوگو چیست؟

لوگو یا نماد شرکت یک نمایش بصری است که برای شناسایی و تشخیص شرکت، برند، محصول یا خدمات استفاده می‌شود. لوگوها می‌توانند به صورت متنی، تصویری یا ترکیبی از هر دو باشند. لوگو مونوگرام یا نماد تک حرفی، نوعی لوگو است که از یک حرف یا حروف اولیه یا برخی از حروف یک کلمه تشکیل شده است. در این نوع لوگو، یک حرف یا بخشی از کلمه به عنوان نماد اصلی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، لوگوی شرکت شهرداری شهر نیویورک که از حرف “ن” استفاده می‌کند، یا لوگوی شرکت ولوو که از حروف “V” و “O” تشکیل شده است.

از سوی دیگر، لوگوهای غیرمونوگرام، شامل تصاویر، نمادها، الگوها و ترکیبات بصری پیچیده‌تری هستند که بیشتر از یک عنصر در آن‌ها استفاده می‌شود. این لوگوها معمولاً شامل نمادها، شکل‌ها، تصاویر ساختاری و یا ترکیبی از عناصر هستند که به صورت خاص برای نشان دادن هویت و مفهوم شرکت طراحی شده‌اند.

هر دو نوع لوگو، مونوگرام و غیرمونوگرام، بسته به متناسب بودن با هویت و پیام شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی شرکت‌ها از لوگوهای مونوگرام برای سادگی و شناخت آسان استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از لوگوهای غیرمونوگرام برای ایجاد تاثیر بصری بیشتر و انتقال پیام پیچیده‌تر استفاده می‌ک

نند.

طراحی لوگو مونوگرام

مونوگرام در کجاها کاربرد دارد؟

نام تجاری شما از یک یا چند نام تشکیل شده است : برخی از نمونه های خوب شامل ایو سن لورن ، هیولت-پاکارد و هنس و موریتس هستند. حروف اول YSL ، HP ، H&M به راحتی نام کامل خود را بیان میکنند.

  • اگر نام شرکت شما طولانی است. مثل  اداره ملی هوانوردی و فضا مونوگرام نه تنها ارتباط بصری را ساده می کند ، بلکه فرصتی عالی برای نشان دادن جنبه خلاقیت شماست. به عنوان مثال ، ارکستر سمفونیک لندن سه حرف اول نام خود را به تصویر یک رهبر ارکستر تبدیل کرد.
  • برای استارتاپ ها ، مونوگرام  تک رنگ می تواند به یک نماد شناسایی اصلی تبدیل شود. سادگی  ، مونوگرام بهترین راه برای افزایش شناخت برند شماست.
  • اگر شما یک تجارت خانوادگی دارید که به  تاریخ و سنت وابسته است  ، مثل مونوگرام برای مارک هایی مانند Louis Vuitton و Rolls-Royce گزینه ایده آلی است.
  • اگر نام تجاری شما در حال ورود به یک بازار جهانی است. نام تجاری شما باید متنوع و به راحتی در هر کشوری به خاطر سپرده شود ، به عنوان مثال ، موزه ویکتوریا و آلبرت – V&A ، Life’s Good – LG.
  • اگر شما می خواهید شاخص  باشید. در این راستا ، مونوگرام دو مزیت قوی دارد. اول اینکه ، با مارک های پر مخاطب مرتبط است. همچنین ، مونوگرام و پیوندی عمیق با مخاطبان ایجاد می کند.
طراحی لوگو مونوگرام
طراحی لوگو

روشهای استفاده از مونوگرام

به لطف ماهیت همه کاره بودن ، هم برای کارهای تجاری و هم برای اهداف روزمره طراحی لوگو شرکتی و دیگر انواع لوگو مناسب است:

  • مونو گرام در کسب و کار: شرکت ها از مونوگرام برای برجسته سازی شخصیت برند خود ، برجسته بودن در بسته بندیو جلب توجه مخاطبان هدف خود استفاده می کنند.
  • مشاغل  آنلاین: وب سایت ، تصاویر پروفایل ، تصاویر روی جلد ، امضاهای ایمیل ، نمادهای برنامه تلفن همراه ، و …
  • تبلیغاتبیلبورد در تهران و بسیاری از شهرها ، چراغ های شهر ، تابلوها.
  • محصولات: طراحی بسته بندی در تهران و یا هر شهر دیگری ، برچسب ، لوازم جانبی.
  • مواد چاپ شده: کارت های کسب و کار ، دفترچه یادداشت ، سربرگ ، تقویم ، پاکت ، کارت پستال ، عکس برگردان (تصویری چاپ شده که می تواند به سطح دیگری منتقل شود.)
  • محصولات مارک دار: کیف ، تی شرت ، کلاه بیس بال ، آهن ربا ، قاب گوشی های هوشمند.
5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
انواع بیلبورد تبلیغاتی و تاثیرات شگفت انگیز آن
نوشتهٔ بعدی
اهمیت انیمیشن در دنیای امروز چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.