استاندارد لوگو برای وب سایت ها و رسانه های اجتماعی چگونه است؟

استاندارد لوگو برای وب سایت ها و رسانه های اجتماعی چگونه است؟

استاندارد لوگو چرا در شبکه های اجتماعی مهم است ؟ نشان تجاری شما تأثیر زیادی در نحوه درک برند شما دارد. لوگوی شما نه تنها شناسه اصلی تجارت شماست، بلکه می تواند کم و بیش حرفه ای به نظر برسد و سالها بر موفقیت کسب و کار شما، تأثیر بگذارد. امروزه ایجاد لوگو لزوماً به آموزش رسمی در زمینه طراحی گرافیک نیاز ندارد.

با توجه به تعداد بیشماری از ابزارها و منابع موجود در اینترنت، می توانید لوگوی کسب و کار خود را ایجاد کنید. مهم است که از استاندارد لوگو و سایز آن اطمینان حاصل کنید. از لوگو ها برای بسیاری از برنامه ها، از وب سایت ها گرفته، تا رسانه های اجتماعی و ایمیل استفاده می شود.

و از آنجا که هرکدام به ارائه و ابعادی متفاوت نیاز دارند، رعایت استاندارد لوگو بعد از طراحی لوگو ضروری است. اما نگران نباشید، در بیشتر موارد یک لوگو با طراحی مناسب می تواند تقریباً برای هر کاربردی سازگار شود. ادامه مطلب را بخوانید تا با استاندارد لوگو بیشتر آشنا شوید.

استاندارد لوگو برای وب سایت ها و رسانه های اجتماعی چگونه است؟
استاندارد لوگو برای وب سایت ها و رسانه های اجتماعی چگونه است؟

چند نکته در استاندارد لوگو باید رعایت شود :

1- فرمت برداری : از طراح لوگوی خود بخواهید نسخه برداری از لوگوی شما را، ارائه دهد.

2- برنامه های برداری : فایل اصلی باید در یک برنامه برداری مانند Illustrator یا Sketch قرار گیرد تا شما یا طراحتان بتوانید آن را در هر اندازه ای که نیاز دارید مقیاس بندی کنید.

3- طول و عرض : شما به یک نسخه افقی و عمودی از لوگوی خود نیاز دارید. تمام مکان هایی را که لوگوی شما می تواند قرار بگیرد، در نظر داشته باشید.

4- سایز فایل : برای پروفایلهای آنلاین، حتماً اندازه تصویر لوگوی خود را کمتر از 200 کیلوبایت نگه دارید، بهترین حالت باید کمتر از 100 کیلوبایت باشد.

5- سفید و سیاه : شما به لوگوی خود در نسخه سیاه و سفید و همچنین نسخه تمام رنگی نیاز دارید. لوگوی شما باید در فرمت های مختلف قابل شناسایی باشد.

استاندارد لوگو برای رسانه های اجتماعی

هر پلتفرم اجتماعی در مورد ابعاد، قوانین خاص خود را دارد. این می تواند شامل انواع فایلهای خاص و محدودیت های اندازه فایل باشد و اگر اقدامات احتیاطی لازم را انجام ندهید، احتمالاً با یک لوگو کشیده یا تحریف شده روبرو خواهید شد.

قبل از تهیه لوگو برای شبکه های اجتماعی، باید اندازه و فرمت پذیرفته شده توسط پلیفرم را تعیین کنید و با رعایت کامل استاندارد لوگو پیش بروید، که معمولاً در پیکسل هایی مانند 170 * 170 نشان داده می شوند، یک مربع کامل.

الزامات استاندارد لوگو برای فیس بوک

استاندارد لوگو برای فیس بوک، در صفحات شخصی و صفحات تجاری  کمی متفاوت است.

برای صفحات شخصی، نمایش عکسهای پروفایل در:

  • رایانه ها – 170 * 170 پیکسل
  • تلفن های هوشمند – 128 * 128 پیکسل
برای صفحات تجاری ، این اندازه عکس ها را در ذهن داشته باشید:
  • تصاویر پروفایل – 36 * 36 پیکسل
  • تصاویر برنامه – 74 * 111 پیکسل
  • صفحه ای مانند تبلیغات در دسک تاپ – 444 * 1200 پیکسل
  • صفحه ای مانند تبلیغات در تلفن همراه – 208 * 560 پیکسل
استاندارد لوگو برای وب سایت ها و رسانه های اجتماعی چگونه است؟
استاندارد لوگو برای وب سایت ها و رسانه های اجتماعی چگونه است؟

الزامات استاندارد لوگو برای توییتر

آیا نمی توانید آنچه را می خواهید بگویید با کمتر از 280 کاراکتر بیان کنید؟ خوشبختانه، توییتر در مورد تصاویر کمی انعطاف پذیرتر است

  • تصاویر پروفایل – 400 * 400 پیکسل
  • تصاویر بنر – 500 *1500 پیکسل
  • نسبت ابعاد 1: 1 – 800 * 800 پیکسل

الزامات استاندارد لوگو برای لینکدین

  • تصاویر پروفایل – 300 *300 پیکسل
  • تصاویر بنر – 220 *1193 پیکسل
  • تصاویر اصلی – 376 *1128 پیکسل
  • ماژول های سفارشی – 282 *502 پیکسل
  • عکسهای شرکت – 176 *264 پیکسل

استاندارد لوگو برای وب سایتها

برخلاف استاندارد لوگو در شبکه های اجتماعی، که به نسبت دقیق پیکسل نیاز دارند، استاندارد لوگو برای وب سایت، ایمیل یا چاپ بسیار انعطاف پذیر تر هستند. در این موارد، جلوه بصری مناسب، اندازه و فاصله مهمتر از تعداد پیکسل خاص است، بنابراین هنگام استفاده از لوگوی خود، انعطاف بیشتری دارید.

برای وب، از جمله لوگو های ایمیل و سایر کاربردهای خارج از شبکه های اجتماعی، توصیه می کنیم از آنچه برای این رسانه مناسب است استفاده کنید. اگر این مورد برای تلفن همراه شماست، آن را برای عناصر موجود در صفحه خود به اندازه مناسب، تعیین کنید و سپس آن را روی چند دستگاه مختلف اجرا کنید تا ببینید که چگونه به نظر می رسد.

برای چاپ، به نوع کار  بستگی دارد. چاپ یک بیلبورد به لوگو و تصاویر به مراتب بزرگتر، از سربرگ نیاز دارد، حتی اگر هر دو از استاندارد 300 DPI استفاده کنند. بهترین لوگوها بسیار کوچک و بزرگ به نظر می رسند و به همین دلیل بیشتر لوگو ها برای برندهای برتر، ساده و کاملاً درست طراحی شده اند.

رسانه هنر برتر طراحی لوگو در تهران و طراحی لوگو در اصفهان و سایر شهرهای کشور

5/5 - (1 امتیاز)
, , ,
نوشتهٔ پیشین
موشن گرافیک و تبلیغات، ایده ای برای خلق کردن
نوشتهٔ بعدی
لوگو تایپ و تفاوت آن با لوگو مارک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.