5 اشتباه رایج در لوگو موشن و جلوگیری از آن

لوگو موشن چیست ؟

لوگو موشن که به عنوان لوگو متحرک نیز شناخته می شود، تمرین ایجاد نسخه های پویا و متحرک از لوگو یک برند است. این شامل استفاده از موشن گرافیک، انیمیشن و سایر جلوه های بصری برای جان بخشیدن به یک لوگو و ایجاد یک تجربه جذاب و به یاد ماندنی برای بینندگان است. لوگوموشن ها می توانند اشکال مختلفی داشته باشند، از انتقال ساده و حرکات ظریف گرفته تا انیمیشن های پیچیده تر و جلوه های سه بعدی. از این انیمیشن می توان برای تاکید بر عناصر کلیدی لوگو، انتقال حس حرکت یا انرژی، یا بیان داستانی در مورد برند استفاده کرد. از حرکت لوگو نیز می توان برای ایجاد حس انتظار یا هیجان استفاده کرد، زیرا بینندگان منتظر هستند تا ببینند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

لوگوهای متحرک اغلب در رسانه های دیجیتال مانند وب سایت ها، رسانه های اجتماعی و محتوای ویدیویی استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند در رسانه های پخش مانند تبلیغات تلویزیونی و شناسایی ایستگاه ها استفاده شوند. یک لوگوی متحرک با طراحی خوب می تواند به یک برند کمک کند تا از رقبای خود متمایز شود و تأثیری قوی و به یاد ماندنی در ذهن مصرف کنندگان ایجاد کند.

 

اشتباه رایج در لوگو موشن :امروزه لوگو موشن در مبحث تبلیغات جایگاهی ویژه را به دست آورده است و هر کسی میداند بعد از یک طراحی لوگو ایده آل باید لوگو متحرک  لوگو خود را داشته باشد  به هر حال ، ما اخیراً دوره ای را در زمینه انیمیشن سازی لوگو  را شروع  کرده ایم و اکنون نمونه ها و شواهد زیادی برای صحبت واقعی در مورد این موضوع داریم.

ساخت لوگو موشن آنلاین

لازم به ذکر است که تمام نکات این مقاله فقط در لوگو موشن کاربرد دارد. این انیمیشن های  کوتاه برای برنامه های تلفن همراه ، وب سایت ها یا فیلم های کوتاه YouTube  است. در موارد دیگر انیمیشن سازی ، مانند فیلم های متحرک با توضیحات ، ممکن است قوانین دیگری اعمال شود و روش های کار متفاوت باشد. بسیار خوب ، پس این بهترین روش ها برای بهبود لوگو موشن  شما چیست؟

1-انتخاب قلمرو کار

هنگامی که هنوز در آغاز کار لوگو موشن هستید ، ممکن است فکر کنید که استفاده از فضای کامل موجود در قاب ایده خوبی است. اما حقیقت این است که اینطور نیست. تمام تلاش خود را بکنید تا از فضای قاب عاقلانه استفاده کنید: منطقه ای را در مورد  لوگومشخص کنید که در آن قرار است حرکتی اتفاق افتد و به آن بچسبید. شما باید منطقه را با در نظر گرفتن اندازه جزئیات در لوگو  علامت گذاری کنید. سعی کنید از شرایطی که عناصر کوچک فاصله زیادی با یکدیگر دارند ، اجتناب کنید .

2- مثل یک فیلم طولانی و خسته کننده نباشد

دومین اشتباه رایج انیمیشن بیش از حد طولانی است. بیشتر به این دلیل است که برای ایجاد انیمیشن زمان زیادی لازم است. در حالی که با ده ها شی و صدها فریم کلیدی روبرو هستید ، در درک اینکه کاری که می کنید درست است مشکل ایجاد می کنید. و با گذشت زمان ، تنظیم انیمیشن سخت تر می شود. در نتیجه ، انیمیشن فاقد ریتم واضح است و “برای نشان دادن برتری هر جزئیات” طولانی تر شده است.

3-رفتار عناصر

وقتی هنوز در انیمیشن به اندازه کافی تجربه کسب  نکرده اید و در مورد سرعت و پویایی آنقدر بصیر نیستید ، این اشتباه ساده ترین اشتباه است. اگر بعضی از عناصر در کارهای هنری شما پرتاب شده اند یا به هوا پریده اند ، هنگام رسیدن به اوج مسیر خود ، به خوبی رفتار آنها را بررسی کنید. برای جلوگیری از اشتباه مشابه ، هنگام تنظیم نمودارهای سرعت ، این اصول را دنبال کنید: جسمی هنگام سقوط سرعت پیدا می کند و هنگامی که به سمت بالا حرکت می کند سرعت آن کم می شود. وقتی جسم به اوج مسیر خود می رسد ، سرعت آن نباید صفر باشد.

4-پالت رنگ و کوچکترین جزئیات

اگرقصد ساخت لوگو موشن خود را دارید ، مطمئناً به برخی عناصر برای برجسته کردن حرکت یا استفاده در شکل گیری و غیره نیاز خواهید داشت به پالت رنگ  مورد استفاده در لوگو  نگاه کنید. سعی کنید به رنگ لوگو  و سبک شرکت مشتری خود پایبند باشید که کاری واقعاً آسان است. اطمینان حاصل کنید که تمام عناصر اضافی با اندازه و سطح جزئیات مطابقت دارند. در وهله اول به ضخامت خطوط و اجزا اصلی توجه کنید. همچنین انتخاب بزرگترین و کوچکترین جزئیات در لوگو و مقایسه آنها با هر چیزی که می آورید یا به آن اضافه می کنید ، یک روش خوب  است که اطمینان پیدا کنید در منطقه امن بمانید و حداقل در سبک مناسب مشتری باشید.

 

5-تقلید کامل از سبک لوگو

این آخرین و ناامید کننده ترین  از 5 اشتباه رایج در طراحی لوگو  است. این کار را وقتی انجام می دهید که بخواهید فعالیت های شرکت یا یک محصول را به تصویر بکشید و تصمیم بگیرید که آن را به تنهایی به  سبک لوگو طراحی کنید. اگر این شما نیستید که لوگو  را طراحی کرده اید یا یک گرافیست حرفه ای نیستید ، از انجام این کار خودداری کنید ، زیرا 99٪ احتمال دارد که آنچه می خواهید اضافه کنید از مد افتاده و خارج از عرف به نظر برسد. اگر لوگو  شخص دیگری را متحرک می کنید ، به آنچه بدست آورده اید پایبند باشید. تلاش برای تقلید از سبک لوگو شیب لغزنده ای است و تقریباً هیچ نمونه موفقی از این گونه نقوش اضافی در جهان وجود ندارد.

بیایید از آنچه شما در این مقاله خوانده اید نتیجه گیری کنیم :

  1. سعی کنید تمام فضای قاب را پر نکنید. منطقه ای را که قرار است انیمیشن در آن قرار داشته باشد علامت گذاری کنید و به آن بچسبید.
  2. کار خود را با مشخص کردن ریتم و پویایی کلی انیمیشن در Timeline شروع کنید. لوگو موشن  را بیش از آنچه لازم است طولانی نکنید
  3. اگر عناصر مختلفی در انیمیشن شما پرتاب شده ، پرواز می کنند یا پرش می کنند ، اطمینان حاصل کنید که فریم های کلیدی در قله های مسیر آنها روی 0 تنظیم نشده است.
  4. اطمینان حاصل کنید که تمام عناصر اضافی در اندازه و جزئیات متناسب باشد.
  5. اگر برای شخصی لوگو را متحرک می کنید ، سعی کنید با آنچه به دست آورده اید کار کنید. نمادهای اضافی ، افراد و موارد دیگر را ایجاد نکنید ، مگر اینکه وظیفه چنین اقتضا کند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
4 تا از معروف ترین لوگوهای جهان
نوشتهٔ بعدی
7 عنصر کلیدی طراحی هویت برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.