کاربرد انیمیشن چیست ؟

کاربرد انیمیشن چیست ؟

انیمیشن به معنای زنده کردن یا جان بخشیدن است.
انیمیشن نمایش سریع توالی تصاویر برای ایجاد توهم حرکت است. رایج ترین روش ارائه انیمیشن به صورت فیلم یا برنامه ویدیویی است.
به عبارت ساده تر؛ انیمیشن یعنی جان دادن به تخیل ما.

کاربرد انیمیشن چیست ؟

کاربردهای انیمیشن

انیمیشن صرفاً برای سرگرمی مورد استفاده قرار نمی گیرد ، انیمیشن کاربردهای متفاوتی دارد و خود یک دوره گسترده است. برخی از کاربردهای انیمیشن که در استودیوهای انیمیشن ارائه می شود عبارتند از:

تحصیلات

همانطور که همه ما می دانیم مردم بیشتر از متن یا  تصاویر ثابت  تصاویر متحرک را به خاطر می سپارند ، بنابراین انیمیشن تنها و بهترین راه برای درک انگیزه اصلی هر آموزشی است و به همه کمک می کند تا در زندگی عملی خود رشد کنند.
از انیمیشن در آموزش استفاده می شود زیرا باعث می شود کودکان انیمیشن را تماشا کنند و از آن خسته نشوند و به آنها اجازه دریافت اطلاعات را بدهد.

بیشترین کاربرد انیمیشن برای سرگرمی است. از انیمیشن در تلویزیون، تلفن های شما و در سراسر اینترنت استفاده می شود. در تلویزیون، انیمیشن بیشتر برای سرگرم کردن کودکان استفاده می شود، زیرا به آنها چیزی برای خندیدن می دهد و آنها را برای مدت طولانی سرگرم می کند. برنامه هایی مانند تام و جری برای خنداندن بچه ها ساخته می شوند.

تبلیغات

انیمیشن  مثل لوگو موشن نقش مهمی در تبلیغات دارد. بسیاری از شرکت های بزرگ به نوعی از انیمیشن برای جذب مخاطب استفاده می کنند. یک نمونه از انیمیشن در تبلیغات، آگهی رقص پونی توسط شرکت تلفن “Three” است. این تبلیغ میلیون ها نفر را در سراسر جهان به وب سایت خود جذب کرد و در ازای آن سود هنگفتی به دست آورد.
از انیمیشن برای تبلیغات در وب نیز استفاده می شود. بسیاری از شرکت‌های بازی‌سازی انیمیشن‌های جذابی را ایجاد می‌کنند تا مخاطبان را برای بازی یا بازدید از وب‌سایت جذب کنند.
بدون انیمیشن در تبلیغات، تبلیغات فوق العاده خسته کننده خواهد بود.

 

تجسم علمی

از انیمیشن برای ایجاد مدل هایی استفاده می شود که برای تحقیق و مطالعه ضروری هستند. انیمیشن به شما امکان می دهد مدل های سه بعدی و واقعی ایجاد کنید که به نمودارها و غیره اجازه می دهد تا بازنمایی دقیق یک شی را نشان دهند.
نمونه ای از این اشعه ایکس است. پزشکان از این برای بررسی دقیق استخوان‌ها و غیره استفاده می‌کنند تا بتوان مشکلات را سریع‌تر و کارآمدتر برطرف کرد.

هنرهای خلاق

از انیمیشن در هنرهای خلاق نیز برای نشان دادن و تولید مهارت های مورد نیاز برای دستیابی به درجه استفاده می شود، به عنوان مثال یک دوره فناوری اطلاعات هنرهای خلاقانه است که یک مهارت مشخص در خلاقیت است. آنها از انیمیشن در کار خود استفاده می کنند و بیشتر آن را برای ارائه به کلاس از نمودارها و انیمیشن های مختلف برای ارائه یک موضوع در کلاس در ارائه ها استفاده می کنند.

 

بازی

در صنایع بازی بیشتر چیزها به انیمیشن بستگی دارد. بدون مدل یک برنامه نویس نمی تواند یک بازی را برنامه نویسی کند و همه چیز در صحنه از مدل سازی، بافت، ریگینگ، نورپردازی و غیره همه توسط دانشجویان یا متخصصان انیمیشن انجام می شود.

 

شبیه سازی ها

شبیه سازی ها بیشتر در ارتش برای آموزش تسلیحات و برای آموزش رویدادهای خاص استفاده می شود. خلبانان همچنین از شبیه سازی برای تمرین آموزش پرواز خود بدون نیاز به صرف هزینه برای سوخت و تجهیزات استفاده می کنند. شبیه سازی ها همچنین برای تمرین رویدادها و برای به دست آوردن یک نتیجه پیش بینی شده برای چیزی استفاده می شود. به عنوان مثال، زمانی که ناسا در حال برنامه ریزی برای قرار دادن یک موشک در فضا است، از شبیه سازی برای به دست آوردن یک نتیجه پیش بینی شده از آنچه ممکن است رخ دهد استفاده می کند. این امر ضروری است زیرا به طور بالقوه می تواند زندگی و منابع را نجات دهد.

4.6/5 - (13 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
عملکرد لوگو های متحرک
نوشتهٔ بعدی
استفاده از انیمیشن در وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.