مهارت های طراحان موشن گرافیک

مهارت های طراحان موشن گرافیک

طراحان موشن گرافیک به چه مهارت هایی نیاز دارند؟
اگر رویای تبدیل شدن به یک طراح موشن گرافیک را دارید، مهم است که ابتدا مهارت های لازم و تجربه عملی را کسب کنید. آشنایی با تکنیک ها و اصول این رشته به شما کمک می کند تا به دانش جامع مورد نیاز برای تکامل در صنعت مجهز شوید.
مهارت های طراحان موشن گرافیک  بسیار  گسترده است که بیشترین اهمیت در صنعت موشن گرافیک را دارد. آموزش ها و منابع آنلاین بی شماری وجود دارد که به شما کمک می کند مهارت ها را به کارنامه خود اضافه کنید. دنبال کردن وبلاگ های آموزشی انیمیشن ها  راه دیگری برای قرار گرفتن در معرض تکنیک های جدید است.

طراحی لوگو
طراحی لوگو و لوگو موشن

مدل سازی سه بعدی

خوشنویسی و هنر دوبعدی هنوز جای خود را دارند. اما اکثر موشن گرافیک ها اکنون بر اساس مدل سازی سه بعدی کار می کنند و این بخش بزرگی از آینده گرافیک است.  درک نقاط در فضای سه‌بعدی ، خطوطی که آن نقاط را به هم متصل می‌کنند و چندضلعی‌های تشکیل‌شده از آن خطوط ، از کار با برنامه‌های مدل‌سازی حاصل می‌شود.

دیدگاه انیمیشن

یک طراح سه بعدی خوب ، حرکت و جدول زمانی را درک می کند. از دیدگاه انیمیشن سازی اشیاء می توانند حرکت کنند. منابع نور هم همینطور. دوربین از دید مخاطب است نیز می تواند حرکت کند. طراح می تواند حرکات پیچیده را در یک زمان به صورت یک عنصر طراحی کند و آنها را به روش های مختلف بچرخاند.

سازمان دهی

سازماندهی هم برای فریلنسرها مثل لوگو موشن  و هم برای اعضای تیم بسیار مهم است. داشتن یک فایل مرتب با دارایی‌های سازمان‌یافته، وابستگی‌ها، لایه‌ها و غیره که هر چه پروژه‌های شما بزرگ‌تر شوند، حیاتی‌تر می‌شود.

جلوه های بافت و نور

مخاطب مدل را نمی بینند، آنها اشکال و تصاویر را می بینند. او تاکید می کند که سطح بندی بخشی از واقعی جلوه دادن تصاویر گرافیکی سه بعدی است. سطوح می توانند بازتابنده، براق، شفاف، نیمه شفاف، ناهموار یا انکساری باشند. آنها همچنین می توانند بافت ها را شبیه سازی کنند یا تصاویر متحرک را نمایش دهند. پتانسیل نامحدود است.

درک زمینه تصویر بزرگ

یک طراح خوب می‌داند که از طرح‌هایش برای چه استفاده خواهد شد. او تاکید می کند که ویدئوها در فضای چند رسانه ای، طراحی بازی و واقعیت مجازی همگی در حال رشد هستند و مقصدی ممکن برای طراحان موشن گرافیک هستند. اما هر اپلیکیشن متفاوت، رویکرد متفاوتی را دارد.

تطبیق پذیری

طرح‌ها نیز تغییر می‌کنند، همانطور که دامنه و اهداف پروژه تغییر می‌کنند  و توضیح می‌دهد که طراحان موشن گرافیک ماهر باید آماده باشند تا دیدگاه اصلی خود را تغییر دهند تا  موافقت مشتری را جلب کنند . همیشه در برخورد با مشتری متواضع بمانید .

زمان سنجی

زمان بندی یکی از سخت ترین و مهم ترین مهارت های یک طراح موشن گرافیک است. طراحی حرکتی یک ابزار بسیار داستان محور است  و بهترین داستان ها دارای یک جریان و ریتم طبیعی هستند.

یک گرافیک فوق‌العاده با جزئیات خوب به نظر می‌رسد اگر سرعت حرکت عجیب و غریب باشد یا با عناصر دیگری مانند صدا مطابقت نداشته باشد، مؤثر نیست. بهترین انیماتورها و طراحان موشن یاد می گیرند که کار خود را تطبیق دهند و ریتم و سرعت را در روند کاری خود بگنجانند.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
نحوه قیمت گذاری لوگو
نوشتهٔ بعدی
موکاپ لوگو چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.