طراحی لوگو برند و معرفی محصول و خدمات

طراحی لوگو برند

لوگو و نام برند ویترین کسب و کار شما هستند . مهمترین و تاثیر گذار ترین بخش برند شما و در واقع ، اولین چیزی که از برند شما به چشم دیگران می آید طراحی لوگوی مخصوص شماست .

به همین خاطر برای داشتن یک برند معتبر لازم است که لوگوی مخصوصی طراحی کنید . طراحی لوگو مشتریان شما را افزایش می دهد ، به اعتبارتان می افزاید و برند شما را به رسمیت می رساند .

طراحی لوگو برند
طراحی لوگو برند

انواع لوگو کدام هستند ؟

لوگوها دارای انواع مختلفی هستند اما به شکل کلی آنها را در سه دسته تقسیم بندی می کنند که شامل لوگوهای نوشتاری ، لوگوهای تصویری و لوگوهای ترکیبی هستند .

در ادامه خیلی کوتاه هر یک از این لوگو ها را برسی می کنیم :

– لوگو نوشتاری ( لوگو تایپ ) : این دسته از لوگو ها در عین ساده بودن ، خوانایی جذاب و به یاد ماندنی دارد . در طراحی این لوگو ها از فونت های خاص استفاده می شود و نحوه چیدمان حروف در کنار هم نیز متفاوت است .

– لوگو تصویری : برای طراحی لوگو های تصویری اشکال ، نماد ها و تصاویر مختلف در کنار هم قرار می گیرند و لوگو را تشکیل می دهند .

نکته ی مهم این است که این نماد ها باید به گونه ای انتخاب شوند که با برند مورد نظر همخوانی و تناسب داشته و یادآور آن باشند .

– لوگو ترکیبی : این دسته از لوگوها از ترکیب لوگوهای نوشتاری  و لوگوهای تصویری به وجود می آید . در واقع یکسری نماد ها و اشکال در کنار نام کسب و کار قرار می گیرند و در آخر لوگویی ایجاد می شود.

چه نکاتی را برای طراحی لوگوی برندمان در نظر داشته باشیم ؟ 

قبل از اینکه به دنبال طراحی لوگو بروید ابتدا کاملا شخصیت برند خود را بشناسید ، عواملی که باعث می شود مشتریان به کمک آن ها شما را بشناسند را دریابید و یک ایده روشن از شخصیت برندی که می خواهید منتقل کنید داشته باشید .

رقبایتان را دریابید . آرم و نشان سازمانی تمام شرکت های رقیب را بررسی کنید . این تحقیق باعث می شود بدانید بازار ، شغل و برند شما را با چه نمادهایی می شناسد . سعی کنید از رقبایتان برتر باشید .

تایپوگرافی : انتخاب متن مناسب برای لوگو بخش مهمی از روند طراحی لوگو است . در واقع ، تایپو گرافی وسیله مناسبی برای انتقال پیام مورد نظر برند است  و بسیاری از مارک های شناخته شده در جهان از این طریق برای انتقال پیام به مخاطبین استفاده می کنند .

سبک لوگوی خود را انتخاب کنید . سعی کنید سبکی را برگزینید که جذاب و همه پسند باشد . سادگی همیشه محبوب است ، آن را ساده نگه دارید .  خلاقیت را به مفهوم لوگوی خود اضافه کنید ولی مرز استفاده از خلاقیت آنجاست که مفهوم اصلی لوگو زیر سوال نرود .

در انتخاب اشکال و رنگ لوگو دقت کنید . اشکال هندسی و رنگ های مختلف می توانند تاثیر روانی متفاوتی بر روی مخاطب داشته باشند . اشکال با زوایای تند و یا منحنی پیام های گوناگونی را از نماد تجاری شما به بیننده منتقل می کند .

و برای استفاده رنگ ها در لوگو باید توجه داشت لزوما نباید رنگ ها در مقادیر مساوی استفاده شوند . انتخاب رنگ ها باید به گونه ای باشد که میان رنگ های گرم و سرد تعادل برقرار شود .

5/5 - (1 امتیاز)
, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
موشن گرافیک
نوشتهٔ بعدی
طراحی مجله و صفحه آرایی حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.