طراحی مجله و صفحه آرایی حرفه ای

طراحی مجله

طراحی مجله و صفحه آرایی حرفه ای مجله نه تنها می تواند در جذب و اشتیاق مخاطبان تاثیر گذار باشد بلکه در خوانایی و درک بهتر محتوای مجله نقش بسزایی دارد .

طراحی مجله
طراحی مجله

صفحه آرایی مجله ها را می ‌توان به چند دسته تقسیم کرد :

مجلات مصرف کننده

معمولا مخاطبان این دسته از مجلات مخاطبان عمومی هستند و به علت علاقه به موضوع های سرگرم کننده این مجلات را خریداری می کنند .

مجلات تخصصی

این نوع مجلات به صورت حرفه‌ ای در یک زمینه خاصی می‌ پردازند . مانند کشاورزی ، پزشکی ، گرافیک ، اقتصاد و

مجلات داخلی

مجلاتی هستند که در سازمان‌ها ، شرکت‌ها ، ادارات و یا دانشگاه‌ ها منتشر می‌شوند و موضوع آنها اطلاع ‌رسانی در مورد فعالیت ‌های مجموعه می‌باشد .

طراحی ، مهمترین عنصر جذابیت مجله

گرافیک و صفحه آرایی عالی یک مجله جذابیت آن را تعیین می کند . در واقع تکنیک های گرافیکی امری ضروری برای یک مجله است چرا که پس از نگاه به مجله اولین چیزی که به چشم می آید طراحی شگفت انگیز آن است.

از این رو طراحی و صفحه آرایی مجله ، باعث جذب مخاطب و فروش مجلات می شود و صفحه‌ بندی و طراحی مجله نوعی اصول تبلیغی نیز به شمار می ‌رود.

بطور کلی هدف از صفحه آرایی ایجاد انگیزه و اشتیاق برای خواندن ، زیبایی تصاویر و ایجاد جذابیت بصری در مجله است.

گرافیست ‌هایی که مجلات را طراحی می کنند می‌ بایست دارای تخصص و تجربه کافی در این زمینه باشند و هر کسی نمی تواند طراحی فوق العاده ای برای مجلات انجام دهند.

ویژگی ‌های طراحی مجله‌

یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ها در صفحه آرایی مجلات ، چگونگی قرار گیری صفحات در کنار یکدیگر است . زیرا بسته به‌ اندازه ای که برای ورق ‌های مجله در نظر گرفته می‌شود ، مطالب گوناگونی می‌تواند در مجله قرار بگیرد.

طراحی لوگو در مجله از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا معمولا در مجله ثابت می ماند و در ذهن مخاطب ثبت می شود.

لوگو ممکن است به صورت تایپوگرافی باشد و یا در قالب گرافیکی زیبا طراحی شده باشد . در طراحی لوگو مجله می بایست علاوه بر زیبایی و جذابیت به سادگی و خوانایی آن دقت ویژه ای شود.

توجه به المان‌ ها و عناصر سازنده متن مانند عناوین ، فهرست ، سر تیتر ، زیر تیتر و میان ‌تیتر بسیار حائز اهمیت است چرا که به این ترتیب می‌ توان داده‌ هایی که از اهمیت بالایی برخوردارند را از اطلاعاتی که کم اهمیت‌ تر هستند ، جداسازی کرد و به شکل مناسب هدف‌ گذاری را جهت‌ بندی نمود تا نکات و موارد مورد نظر به خواننده ارائه شود.

ایجاد یک فهرست مناسب و طبقه ‌بندی شده از دیگر نکاتی است که در طراحی مجله باید مد نظر قرار گیرد . فهرست منظم به خوانندگان کمک می‌ کند که به آسانی به صفحات و بخش‌ های دلخواه خود متصل شوند و با ورق زدن و جستجوی طولانی مدت ، مطالعه مجله برایشان خسته ‌کننده نشود.

5/5 - (2 امتیاز)
, , , ,
نوشتهٔ پیشین
طراحی لوگو برند و معرفی محصول و خدمات
نوشتهٔ بعدی
برنامه افتر افکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.