اصول UX برای ایجاد یک وب سایت عالی

اصول UX برای ایجاد یک وب سایت عالی

اصول UX: ما زمان زیادی را به صورت آنلاین صرف خواندن اخبار ، مرور وب سایت ها و استفاده از برنامه های وب می کنیم . در برخی موارد ، تجربه آنلاین ما بهترین نیست .

و همه این ها به دلیل طراحی سایت ضعیف است که تجربه کاربر را در نظر نگرفته است . به راحتی می توان از دور نگاه کرد و متوجه این خطا ها شد ، اما هنگامی که شما یک پروژه را مدیریت می کنید ، این موارد کمی پیچیده تر است .

به عنوان طراح ، وظیفه ما ایجاد طراحی با تجربه کاربری عالی است . و این آسان نیست !

در اینجا برخی از بهترین روش ها برای UX پروژه های وب آورده شده است .

  1. طراحی سایت شرکت های خصوصی، اصول UX
    طراحی سایت شرکت های خصوصی، اصول UX

    طراحی باید بر روی تجربه کاربر تمرکز کند.

به یاد ماندنی کردن تجربه وب سایت مهم تر از آنچه وب سایت می گوید است . کاربران اغلب داده ‌ها و نکات برجسته محتوا را فراموش می‌ کنند ، اما به یاد می ‌آورند که چه احساسی در آن ها ایجاد شده است .

گرافیک ، چیدمان ، متن و عناصر تعاملی با هم کار می کنند تا تجربه ای را به کاربر ارائه دهند ، نه اینکه فقط اطلاعات را به آن ها ارائه دهند . طراحی UX یک بخش مهم از برنامه کاربردی و کار وب است.

متمایز کردن صفحه خود از تعداد زیادی از وب سایت ها و اطلاعات موجود در اینترنت ضروری است . وب ‌سایت‌ های مدرن دارای ویژگی‌ های بصری و تعاملی بیشتری هستند تا به واکنش‌ های احساسی ‌تر ضربه بزنند تا به آن‌ ها در دنیای رقابتی برجسته‌ تر کمک کنند .

  1. وب سایت ها اسکن می شوند، خوانده نمی شوند.

ضروری است که وب سایت شما قابل اسکن باشد زیرا مردم وب سایت ها را نمی خوانند ، آن ها را اسکن می کنند . اینفوگرافیک ها و تصاویر بصری راهی برای هر کسی شده است که سعی در انتقال دستورالعمل ها یا داده ها دارد .

اسکن کردن صفحه شما برای مخاطبان شما جذاب خواهد بود . بیشتر آن ها محتوا را برای یافتن چیزی که مورد توجهشان قرار می ‌دهد اسکن می ‌کنند و زمانی که می‌ خواهند بیشتر بدانند به خواندن روی می ‌آورند.

  1. کاربران وضوح و سادگی می خواهند.

در نیم ثانیه ، کاربران طراحی یک وب سایت را ارزیابی می کنند ، بنابراین باید تصمیم بگیرید که می خواهید کاربران چه کاری انجام دهند و آن را آشکار کنید . پیدا کردن دکمه های اکشن را سخت نکنید . توجه بصری را روی دکمه اصلی در مقابل تعدادی دکمه در صفحه اصلی متمرکز کنید .

به طور مداوم در مورد کارهایی که اپلیکیشن یا سایت شما می تواند انجام دهد تا استفاده از آن آسان تر باشد ، تجدید نظر کنید . بخشی از طراحی این است که آن را برای اکثر کاربران بسیار قابل استفاده می کند و اجازه می دهد تا عملکردهای اضافی پنهان شوند و در صورت نیاز قابل کشف شوند ، نه اینکه یکباره نشان داده شوند .

همچنین ارائه یک طراحی واضح و سازگار برای کاربران ساده تر است. آن‌ ها می ‌توانند بدانند وقتی از رنگ ‌ها ، رفتار ها و زیبایی ‌شناسی مجدد استفاده می ‌کنید چه انتظاری داشته باشند که نیاز آن ها را به کشف رابط کاهش می‌ دهد . هنگامی که کاربران با برخی از جنبه های طراحی آشنا هستند ، فرآیند را واضح تر و آسان تر می کند .

  1. عناصر طراحی مشترک در مقابل خلاقیت.

وقتی عناصر طراحی در جاهای دیگر رایج هستند ، با خلاقیت با الگو های جدید UI آن ها را دوباره اختراع نکنید . وادار کردن کاربران به فکر کردن بیش از حد برای فهمیدن رابط کاربری UI آن چیزی نیست که شما می خواهید . شما می خواهید یک رابط ظاهر آشنا داشته باشید که در آن اشیاء استاندارد مانند پیوند ها به عنوان پیوند برجسته می شوند . نیازی به جابجایی چنین اجزای استانداردی وجود ندارد .

خلاقیت با الگو های استاندارد می تواند کار با رابط کاربری شما را سخت کند و قابلیت استفاده را افزایش ندهد . اگرچه ممکن است فکر کنید غیر سنتی جالب است ، اما ممکن است ناوبری را برای کاربران سخت‌ تر کند و بنابراین در یک منطقه مشکل قرار می‌ گیرد . خلاقیت و قابلیت استفاده باید تعادل داشته باشد .

آدرس ‌های اینترنتی ، دکمه‌ ها و مکان‌ یابی ناوبری باید قبل از طراحی روی قابلیت استفاده تمرکز کنند . بهتر است ابتدا بدون در نظر گرفتن طرح روی چیدمان آن ها تمرکز کنید ، سپس عناصر خلاقانه را اضافه کنید .

  1. مخاطب را بشناسید.

قبل از ایجاد وب سایت یا برنامه ، باید ایده خوبی از مخاطبین آن داشته باشید . نحوه طراحی بهترین رابط ، از آن ها بدست می آید .

هنگامی که ایده روشنی از مخاطبان وب سایت یا برنامه خود دارید ، می توانید نیازها و خواسته های آن ها را بیابید و طراحی کاملی را طراحی کنید که خواسته های آنها را برآورده کند . این مسابقه می تواند ایده هایی از نحوه انجام این کار را به شما نشان دهد . به رنگ‌ ها ، طرح‌ بندی ، سبک و ویژگی‌ های مسابقه توجه کنید .

وقتی از سبک‌ ها و طرح‌ هایی استفاده می‌ کنید که مخاطبان شما از قبل با آن‌ ها راحت هستند ، می ‌توانند به راحتی وارد سایت شما شوند . سپس می توانید خود را با ایده های خود در مورد نیاز های آن ها متمایز کنید.

هنگامی که مخاطبان خود را شناسایی کردید ، به یاد داشته باشید که بازخورد آن ها را در طراحی خود بگنجانید . در نظر گرفتن بازخورد عملی کاربر نهایی بسیار ارزشمند است .

نتیجه

کاربران باید با تجربه استفاده از محصول شما ارتباط عاطفی داشته باشند . اگر فقط یک رابط ایجاد می کنید و نه یک تجربه ، شانس محدودی برای به دست آوردن موارد زیر دارید که برای موفقیت محصول خود نیاز دارید .

رابط ‌های کاربری باید ساده برای پیمایش، استفاده آسان و با رنگ‌ ها و فونت‌ های مناسب برای مخاطبان شما ایجاد شوند . فراموش نکنید که بازخورد کاربر نهایی را یکپارچه کنید و در عین حال در طول طراحی ثابت باقی بمانید .

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
طراحی لوگوی مینیمالیستی چیست؟
نوشتهٔ بعدی
اصول مهم طراحی اپ فروشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.