گرافیک محیطی خلاقانه برای کافه رستوران

چرا طراحی داخلی کافه مهم است؟

گرافیک محیطی خلاقانه  : همه جور آدمی به کافه می آیند. برخلاف رستوران ‌ها، در کافه مردم آزادند وقتی پشت لپ ‌تاپ‌ های خود می‌ نشینند یا کتاب می‌ خوانند، هر کاری را که می ‌خواهند انجام دهند. قهوه و انواع دمنوش و… ارائه می شود و فضایی را برای مهمانی و مطالعه ایجاد می کند. از این رو طراحی داخلی کافه ارزشمند می شود زیرا نحوه واکنش مردم به کافه را مشخص می کند.

مفاهیم داخلی، رنگ دیوار ها، طراحی میز و صندلی، نورپردازی و موسیقی؛ همه این عوامل به کافه شما شخصیتی می بخشد که نحوه درک و گذراندن کافه شما را به مردم بازگو می کند.

در نهایت، مانند هر کسب و کار دیگری، هدف نهایی یک کافه، به حداکثر رساندن سود و به حداقل رساندن هزینه است، به این معنی که هدف نهایی حول محور مشتری می چرخد.

نظرسنجی‌ های رضایت‌ مندی نشان داده‌ اند که وقتی صحبت از کافه ‌ها می‌ شود، مشتریان تاکید بیشتری بر داشتن یک تجربه خوب دارند تا صرفا داشتن قهوه خوب. و طراحی داخلی کافه تجربه عالی که مشتریان به دنبال آن هستند را بازگو می‌ کند.

گرافیک محیطی خلاقانه برای کافه رستوران
گرافیک محیطی خلاقانه برای کافه رستوران

عوامل موثر بر طراحی داخلی کافه شما

آیا می خواهید مشتریان شما یک غذای سریع یا غذای آماده بخورند و سریع بیرون بروند، یا ترجیح می دهید زمان قابل توجهی را در کافه شما بگذرانند و در این مدت هر طور که می خواهند سفارش دهند؟ انتخاب های طراحی داخلی شما بر زمان چرخش میز شما تأثیر می گذارد، بنابراین قبل از نهایی کردن چیدمان خود این تصمیم را بگیرید. این به این دلیل است که رنگ ‌هایی که استفاده می‌ کنید، چراغ ‌هایی که نصب می ‌کنید، موسیقی ‌ای که قرار می ‌دهید، بوی کافه ‌تان و مبلمانی که نصب می‌ کنید، حال و هوای ماندن و رفتن را ایجاد می‌ کند.

اگر رنگ های تکانشی بیشتری مانند قرمز یا زرد تهیه کنید، مشتریان را وادار می کند تا سریعاً گارد بگیرند و بروند.

اما از سوی دیگر، رنگ ‌های پاستلی، موسیقی آرامش ‌بخش، مبلمان چوبی یا صندلی ‌های راحت، مشتریان را ترغیب می‌ کند که برای مدت طولانی‌ تری بمانند. ایده های طراحی داخلی کافی شاپ باید با مخاطب هدف شما مرتبط باشد.

اکنون که مشخص کرده ایم داشتن یک طراحی عالی برای کافه برای شما ضروری است، در ادامه به عوامل مختلفی می پردازیم که بر نحوه طراحی فضای داخلی کافه شما تأثیر می گذارند.

 

طراحی لوگو تصویری
طراحی لوگو تصویری

 

مفهوم کافه

اولین چیزی که باید قبل از طراحی دکوراسیون داخلی کافه خود در نظر بگیرید مفهوم شما است. می‌خواهید کافه ‌تان چه نوع کافه ‌ای باشد، قیمت ‌ها چقدر باشد، چه نوع قهوه سرو کنید، آیا می‌خواهید یک کافه محله دوستانه، یک کافه تجاری با قیمت متوسط یا یک کافه در نزدیکی محوطه دانشگاه باشید؟

در حالی که جمعیت شناسی مشتریان شما مشخص خواهد بود، نوع مشتریانی که از یک کافه با قیمت متوسط ​​بازدید می کنند کمی با مشتریانی که از کافی شاپ های سطح بالا بازدید می کنند متفاوت است. علاوه بر این، با تغییر قیمت، انتظارات مشتریان نیز تغییر خواهد کرد. برای ارائه بهترین محیط، به این فکر کنید که چه نوع محیطی از شما انتظار می رود و چه نوع حال و هوایی را می خواهید ایجاد کنید. قبل از اینکه مکان خود را طراحی کنید، یک طرح طراحی داخلی کافه در ذهن خود داشته باشید.

 محیطی که می خواهید ایجاد کنید

هنگامی که مفهوم خود را شناختید، فضای بعدی می آید که می خواهید ایجاد کنید. این به سه عامل اصلی بستگی دارد:

رنگ هایی که استفاده می کنید

نوری که استفاده می کنید

و در نهایت رایحه کافه شما

هر یک از این ها به طور متفاوتی بر روانشناسی مشتری شما تأثیر می گذارد. یک طراحی داخلی کافه عالی طراحی است که تاثیری را که هر عنصر خواهد داشت را در نظر گرفته و آن ها را به نسبت مناسب برای رسیدن به نتیجه دلخواه متعادل کند. حال و هوای کافه شما نقش اساسی در طراحی داخلی کافه شما دارد.

روانشناسی رنگ

رنگ ها در کافه شما اولین چیزی است که مشتریان شما متوجه آن می شوند و جزء طراحی کافه هستند. آن ها برای رساندن مفهوم شما مهم خواهند بود، اما در عین حال، باید ترکیب هایی را انتخاب کنید که حال و هوای مورد نظر شما را ایجاد کنند. رنگ هایی مانند قرمز و زرد به عنوان محرک رژیم غذایی در نظر گرفته می شوند زیرا انگیزه ای در ذهن ما ایجاد می کنند. این یکی از دلایل اصلی این است که تقریباً همه مواد غذایی این رنگ ها را در طراحی داخلی به درجات مختلف وارد می کنند.

در عین حال، آنها مشتریان شما را خودجوش می کنند و آنها را به سرعت ترک می کنند. بنابراین اگر می‌ خواهید زمان چرخش میز خود را افزایش دهید، از این موارد زیاد استفاده نکنید و از سایه‌ های روشن ‌تر دوری کنید. در عوض، آن‌ ها را با رنگ‌ های ظریف ‌تر و آرامش‌ بخش ‌تر مانند پاستل مخلوط کنید. این باعث می شود تعادل خوبی ایجاد شود و رنگ ها بر مشتریان غلبه نکنند.

چگونه نور بر طراحی داخلی کافه تأثیر می گذارد؟

حتی اگر بهترین طراحی داخلی دنیا را داشته باشید، نورپردازی نادرست می تواند آن را خراب کند. از نورهای بسیار روشن که غیرطبیعی به نظر می رسند دوری کنید. این به این دلیل است که هدف شما ایجاد یک محیط راحت است. نورهای بسیار روشن مشتریان شما را بیش از حد تحت فشار قرار می دهد، آنها را از غذا منحرف می کند و باعث ناراحتی آنها می شود.

آن ها حالتی را ایجاد می کنند که باعث می شود مشتریان شما احساس کنند که به تازگی وارد یک منطقه جداگانه و دور از دنیای روزمره شده اند، اما مطمئن شوید که هنوز نور کافی برای دیدن راحت آنها وجود دارد.

اگر محیط کافه مورد نظر شما نیست، پیشنهاد ما این است که نور طبیعی روز را تا حد امکان بازسازی کنید.

 روانشناسی بو

سرانجام به آخرین عنصر محیط شما می رسیم بوی محیط

حتی بوی کافه شما انگیزه های متفاوتی ایجاد می کند و اهداف مختلفی را حل می کند. برخی از رستوران ها عطر خاصی را در قسمت غذاخوری ایجاد می کنند تا گرسنگی را تحریک کند. بیشتر کافه‌ ها عطر و بوی قوی قهوه‌ مانندی را در فضا به جای می‌ گذارند، نه به این دلیل که قهوه سرو می‌ کنند، بلکه برای ترغیب مشتریان به سفارش بیشتر است. رایحه خوش خیار باعث می‌شود اتاقی بزرگ ‌تر و مطبوع‌ تر در ساعات اوج مصرف احساس شود. از سوی دیگر، وانیل آرام ‌بخش است و افراد را معطل می‌ کند، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا می‌ تواند باعث ایجاد آلرژی یا سردرد شود.

روابط انسان و محیط زیست

فرآیند های روابط انسان و محیط  روشی است که در آن انسان به عوامل محیطی اطراف خود واکنش نشان می دهد. آن ها سطوح آسایش انسان را در موقعیت های مختلف بازگو می کنند. برای طراحی داخلی کافه عالی باید این فاکتور ها را در نظر بگیرید. کافه ها به اندازه رستوران ها یا هتل ها به رضایت مشتری بستگی دارند.

رضایت در کافه ها نه تنها به غذا، بلکه به فضا و محیط ارائه شده نیز بستگی دارد. این که محیط چقدر خوب طراحی شده است به این بستگی دارد که چقدر فضا طراحی شده است، که طراحان داخلی تمامی نکات تاثیرر گذار بر محیط را در طراحی داخلی در نظر می گیرند .

5/5 - (1 امتیاز)
, , ,
نوشتهٔ پیشین
اصول تبلیغات رنگ مو برای فروش بهتره محصول
نوشتهٔ بعدی
طراحی لوگو برای املاک و میزان تاثیر گذاری در ذهن مشتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.