چرا برای بعضی از کسب و کارها ریبرندینگ ضروری است؟

علت ریبرندینگ چیست؟

تعریف: تغییر نام تجاری فرآیند تغییر تصویر شرکتی یک سازمان است. این یک استراتژی بازار برای دادن یک نام، نماد یا تغییر در طراحی جدید برای یک برند از قبل تثبیت شده است. ایده پشت برندسازی مجدد، ایجاد هویتی متفاوت برای یک برند، نسبت به رقبای آن، در بازار است.

طراحی لوگو، چرا ریبرندینگ
طراحی لوگو، چرا ریبرندینگ

توضیحات: دلایل مختلفی وجود دارد که یک شرکت به سمت تغییر نام تجاری برود. یکی از عوامل مهم ارتباط با مشتریان است. تغییر نام تجاری برای تجارت خوب است، اما در عین حال ممکن است خطرآفرین باشد. همیشه این احتمال وجود دارد که مصرف کنندگان برند جدید را دوست نداشته باشند.

دو نوع تغییر برند وجود دارد: یکی Rebranding Proactive و دیگری Reactive Rebranding. تغییر نام تجاری پیشگیرانه زمانی انجام می شود که یک شرکت تشخیص دهد که فرصتی برای رشد، نوآوری، استفاده از مشاغل یا مشتریان جدید و برقراری ارتباط مجدد با کاربرانش وجود دارد.

بیایید با کمک یک مثال درک کنیم – صنایع تیتان در سال 2013 خود را تغییر نام داد و لوگو و همچنین نام را به شرکت تایتان تغییر داد. طراحی لوگوی جدید تعهد شرکت به “ایجاد ارزش، نوآوری و حفظ بالاترین استانداردهای جهانی” را برجسته می کند.

تغییر نام تجاری واکنشی در شرایطی انجام می شود که برند موجود متوقف یا تغییر کرده باشد. دلایل احتمالی چنین اقدامی می‌تواند ادغام و اکتساب، مسائل حقوقی، تبلیغات منفی مانند تقلب، هدف شکست دادن رقبا یا ایجاد جایگاه خود باشد.

بیایید با کمک یک مثال درک کنیم. پس از افشای کلاهبرداری در سال 2009، سرویس کامپیوتر ساتیام تا مرز ورشکستگی پیش رفت. این شرکت به تک ماهیندرا فروخته شد. کل این فرآیند توسط مقامات دولتی نادیده گرفته شد و Tech Mahindra سپس نام شرکت را به “Mahindra Satyam” تغییر داد و در سال 2013، خود را با Satyam Computer Services ادغام کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
, , ,
نوشتهٔ پیشین
تفاوت بین طراحی لوگو و برندسازی
نوشتهٔ بعدی
چرا طراحی لوگو برای رشد کسب و کار مهم است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.