چرا طراحی لوگو برای رشد کسب و کار مهم است؟

دنیای شرکت ها یک حوزه بسیار رقابتی هم برای مشاغل کوچک و هم برای شرکت های بزرگ است. بنابراین، شما باید هر کاری که ممکن است انجام دهید تا جلوه و مرکز برند خود را حفظ کنید و آن را بیشتر شناسایی کنید. یکی از بهترین روش ها برای به دست آوردن ارتباط و اعتبار، دریافت یک لوگوی حرفه ای طراحی شده است که با مدل کسب و کار شما همسو باشد.

طراحی لوگو بیان بصری یک برند و عنصر سازنده برند آن است. لوگوهایی که به خوبی طراحی شده اند به شرکت شما کمک می کنند تا به برجستگی و تمایز در میان پایگاه مشتریان دست یابد. توجه را به خود جلب می کند و اگر به درستی انجام شود، تأثیر اولیه خوبی بر جای می گذارد.

فاینانس آنلاین بیان می کند که 75 درصد مردم یک برند را با لوگوی آن می شناسند. در نتیجه، یک لوگوی خوب نیز برای دستیابی به پایداری و رشد بسیار مهم است.

طراحی لوگو برای رشد کسب و کار
طراحی لوگو برای رشد کسب و کار

برای کشف اهمیت لوگو در رشد کسب و کار، اجازه دهید به موضوع عمیق تری نگاه کنیم:

اهمیت طراحی لوگو در رشد کسب و کار

اولین تصور قوی ایجاد می کند

لوگوی شما برند شما را به مصرف کنندگان معرفی می کند. یک انیمیشن لوگوی قدرتمند اولین تصور قوی را ایجاد می کند که علاقه مشتریان را برانگیخته و آنها را به کشف بیشتر در مورد تجارت ترغیب می کند.

فوربس گزارش می دهد که شما و کسب و کارتان تنها یک پنجره هفت ثانیه ای برای ایجاد یک برداشت اولیه دارید. لوگو این پتانسیل را دارد که مردم را به قضاوت فوری و تعامل با شما ترغیب کند. هنگامی که به آن دست یافتید و مشتریان را به فروشگاه خود، فیزیکی یا الکترونیکی دعوت کردید، به احتمال زیاد از شما خرید می کنند.

از سوی دیگر، فقدان لوگو چشم انداز ضعیفی ایجاد می کند که می تواند مشتریان بالقوه را از خود دور کند. فرقی نمی کند که محصولات شما از بالاترین کیفیت برخوردار باشند یا تیم خدمات مشتری فوق العاده شایسته باشد. اگر قادر به ایجاد یک برداشت اولیه مناسب نیستید، به طور مستقیم بر توانایی شما برای رشد کسب و کارتان تأثیر می گذارد.

به برند هویت می دهد

یک هویت برند خوب به یک تصویر برند معتبر تبدیل می شود و کسب و کار شما را جذاب تر و محبوب تر می کند. لوگوی شما اساس هویت برند شما را تشکیل می دهد که برای قابل تشخیص تر شدن و رشد یک نهاد تجاری بسیار مهم است.

لوگوهای متقاعد کننده دارای یک رنگ با یک تصویر هستند. یا می توانند نام برند شما را در فونت امضای مرتبط با کسب و کار شما داشته باشند. رنگ و استایل لوگو در تمام تلاش‌های بازاریابی شما از جمله ایمیل‌ها، صفحات فرود، بسته‌بندی، کارت‌های ویزیت و غیره ظاهر می‌شود.

بر اساس Reboot، استفاده از یک رنگ مشخص در لوگوی شما می تواند شناخت برند شما را تا 80 درصد افزایش دهد. توده‌ها رنگ خاصی را با کسب و کار شما مرتبط می‌کنند و شناخت برند را افزایش می‌دهند. این بدان معنی است که افراد بیشتری لوگوی شما را با تجربه مشتری خوب و محصولات با کیفیت بالا مرتبط می‌کنند و در نتیجه فروش شما را به طور تصاعدی بهبود می‌بخشند.

وفاداری به برند را افزایش می دهد

یک شرکت وفاداری به برند را از طریق تحویل مداوم محصولات با ارزش، تمرکز بی‌نظیر بر تجربه و خدمات مشتری و ثبات در همه جنبه‌ها به دست می‌آورد. مدت زمان زیادی طول می کشد تا وفاداری به برند را تقویت کنید، که در نهایت باعث می شود مشتریانی دوباره به شما برگردند.

طبق گفته Invesp، هزینه جذب مشتری پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری است. بنابراین، اگر به دنبال گسترش کسب و کار خود با به حداقل رساندن هزینه های اولیه هستید، باید بر تقویت وفاداری برند خود به پایگاه مصرف کننده تمرکز کنید.

لوگوی شما نقشی حیاتی در برانگیختن این وفاداری در ذهن پیروان پرشور شما دارد. این به عنوان یک نماد آشنا عمل می کند که قابلیت اطمینان، دسترسی و محصولات با کیفیت را نشان می دهد. مصرف کنندگان به دلیل لوگوی شما هر بار که در بازار هستند برای خرید چیزی که شما می فروشید به سمت فروشگاه شما کشیده می شوند.

بنابراین، داشتن لوگو باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد، زیرا برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است.

مشتریان هدف را جذب می کند

یکی از اهداف اصلی کسب و کار، جذب مشتریان بیشتر و بیشتر از طریق تکنیک های بازاریابی بصری است. لوگو به طور برجسته بر روی مطالب تبلیغاتی ظاهر می شود و اساس هر کمپین بازاریابی برای جذب مشتریان هدف را تشکیل می دهد.

هم اکنون به چگونگی کارکرد آن می پردازیم. طراحی لوگو، از جمله رنگ ها و استایل، با ایدئولوژی کسب و کار شما و محصولاتی که می فروشید هماهنگ است.

به عنوان مثال، هنگامی که یک پالت رنگ خاص را برای لوگو و برند خود انتخاب می کنید، به دنبال برانگیختن یک احساس خاص هستید. قرمز نشان دهنده یک برند پر سر و صدا، پرشور و جوان است. آبی نشان دهنده آرامش و آگاهی معنوی است، در حالی که زرد به معنای شاد، دوستانه و پر انرژی و غیره است. هر رنگ با جمعیت شناسی خاصی طنین انداز می شود و آنها را به سمت محصولات شما جذب می کند.

به طور مشابه، فونت و فونت لوگو در مورد شخصیت و ارزش های شرکت شما صحبت می کند. مخاطبی را هدف قرار می دهد که می خواهید به آن علاقه مند شوید. یک فونت باوقار و سنتی با طراحی مینیمالیستی، برندی را با پایگاه مصرف‌کننده بالغ منتقل می‌کند. برعکس، یک فونت گرد با منحنی های نرم بیشتر برای برندهای کودکان مناسب است زیرا جذاب و راحت به نظر می رسد.

بنابراین، یک طراحی لوگوی متفکرانه که با نیازهای کسب و کار شما همسو باشد، می‌تواند برای جذب جمعیت‌شناسی مشتری خاص و جلب توجه مخاطبان شما در میان شلوغی‌ها، معجزه کند.

حرفه ای بودن شما را تقویت می کند

در دنیای تجارت، قوانین خاصی وجود دارد که یک کسب و کار را پایدار و حرفه ای می سازد. این ویژگی ها شرکت را قادر می سازد تا اعتماد مشتریان بالقوه خود را به دست آورد و احتمال تبدیل را افزایش دهد.

کیفیت محصول و خدمات مشتری راضی کننده قطعا در صدر فهرست قوانینی است که نشان دهنده حرفه ای بودن یک شرکت است. با این حال، لوگو به همان اندازه، اگر نگوییم بیشتر، نقش مهمی برای تاکید بر حرفه ای بودن یک کسب و کار ایفا می کند.

طراحی لوگوی حرفه ای مستلزم این است که این شرکت در همه چیز به جزئیات توجه مشابهی داشته باشد و به احتمال زیاد وقتی نوبت به کیفیت محصولش می رسد، از گوشه و کناری بر نمی آید. این نیازها و انتظارات مشتریان را برآورده می کند، زیرا هر مشتری انتظار دارد که یک تجارت معتبر با یک لوگوی مناسب نشان داده شود.

از طرف دیگر، اگر لوگو نداشته باشید، کسب و کار شما را غیرحرفه ای و مبهم جلوه می دهد. این بی توجهی و عدم رعایت اخلاق تجاری از سوی شما را به تصویر می کشد، در نتیجه مشتریان ارزشمند و فروش سودآور را از دست می دهید.

ویژگی های یک لوگوی خوب

در حالی که هر لوگویی بهتر از بی لوگوی است، شما می خواهید که نمایش گرافیکی شما در رشد کسب و کار تا حد امکان موثر باشد. یک لوگوی خوب مختصر، همه کاره، به یاد ماندنی و مرتبط با کسب و کار شما است. در زیر ویژگی های تبدیل یک لوگوی موفق آورده شده است.

ساده: یک لوگوی ساده حتی در یک نگاه گذرا راحت تر قابل درک است و به خاطر سپردن راحت است. قابل توضیح است، هویت نام تجاری را به طور موثر منتقل می کند و در جذب مشتریان بالقوه مؤثر است.

مرتبط: لوگو یک تصویر بصری از یک برند است. بنابراین، باید به شرکتی که نماینده آن است مربوط باشد. کسب‌وکارهای کوچک باید خود را در بازار تثبیت کنند و لوگویی ایجاد کنند که با طرح کسب‌وکار آن‌ها مشخص باشد و متناسب با موقعیت کاری آنها باشد.

مقیاس پذیر: از آنجایی که لوگوی شما بر روی تمام مطالب بازاریابی فیزیکی و آنلاین شما ظاهر می شود، باید مقیاس پذیر باشد. مقیاس پذیری اجازه می دهد تا لوگو بدون از دست دادن پیام ذاتی خود، اندازه آن را افزایش یا کاهش دهد. بنابراین، یک لوگوی خوب به اندازه کافی همه کاره است تا در رسانه های مختلف بدون از دست دادن قدرت فریبنده خود مورد استفاده قرار گیرد.

خاطره انگیز: یک لوگوی به یاد ماندنی توجه مخاطب را به خود جلب می کند و خود را در ذهن بینندگان جا می دهد. حتی اگر شخص فقط یک بار لوگو را مشاهده کرده باشد، به یاد آوردن آن آسان است.

بی زمان: از آنجایی که لوگوی شما نمایش گرافیکی کسب و کار شما است، می خواهید حتی پس از سال ها ثابت بمانید. در طراحی لوگوی خود عمر طولانی را هدف قرار دهید زیرا علیرغم تغییر روندها باید ماندگار و ماندگار باشد.

متمایز: یک لوگوی تاثیرگذار برند شما را در یک بازار شلوغ برجسته تر می کند و آن را از رقبا متمایز می کند. بنابراین، مطمئن شوید که لوگوی شما گسسته است و شبیه هیچ لوگوی دیگری در منظره ای است که در آن قرار گرفته است.

نتیجه
زمانی که صحبت از رشد کسب و کار می شود، لوگو نقش تعیین کننده ای دارد. یک لوگوی خارق العاده در اولین تعامل خود با مشتریان بالقوه تأثیر قدرتمندی ایجاد می کند. هویتی متمایز برای برند فراهم می کند که احساسات مثبت را به خصوص در بین مشتریان تکراری برمی انگیزد.

ارزش‌های اصلی شرکت را در یک نگاه به تصویر می‌کشد که جمعیت‌شناختی مورد نظر را جذب می‌کند. لوگوها همچنین در افزایش وفاداری به برند و تقویت اعتبار و حرفه ای بودن سازمان موثر هستند. همه این مزایا به شما کمک می کند تا تجارت خود را به طور پایدار و موثر توسعه دهید.

لوگوها در انواع مختلف و برای موضوعات متفاوتی طراحی می شوند. طراحی لوگو برای موضوعات مختلف همچون طراحی لوگو معماری ، طراحی لوگو ورزشی ، طراحی لوگو صنعتی و بازرگانی ، طراحی لوگو طلافروشی و صنایع غذایی هر کدام سبک خاص خود را دارند و باید مطابق اصول طراحی شوند. اگر قصد دارید طراحی لوگو دارید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
چرا برای بعضی از کسب و کارها ریبرندینگ ضروری است؟
نوشتهٔ بعدی
تأثیر برند سازی بر ذهن و رفتار مصرف کننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.