تأثیر برند سازی بر ذهن و رفتار مصرف کننده

تأثیر برند سازی بر ذهن و رفتار مصرف کننده

اگر به اندازه کافی بزرگ هستید که به یاد داشته باشید زمانی که تولیدکنندگان شروع به هجوم معنادار به بازار غلات صبحانه عمومی کردند، احتمالاً شما از یکی از محصولات آن بهره برده اید.

طراحی لوگو و برند سازی کنار هم استفاده می شوند. و این شروع برند سازی و تاثیر در ذهن مشتری است.

تأثیر برند سازی بر ذهن و رفتار مصرف کننده
تأثیر برند سازی بر ذهن و رفتار مصرف کننده

تعریف اثر برند خود را گسترش دهید

نظرسنجی جهانی نوآوری محصول جدید نشان داد که تقریباً از هر 10 مصرف‌کننده، 6 نفر ترجیح می‌دهند محصولات جدید از برندهای آشنا را به دلیلی ساده و در عین حال قانع‌کننده بخرند: راب ونگل، معاون ارشد و مدیر عامل شرکت، می‌گوید: «برندها می‌توانند نشانگر کیفیت باشند و اعتماد را القا کنند. نیلسن

یک نام تجاری می تواند قوی ترین دارایی یک کسب و کار باشد، اما این لزوما تعریف آن را آسان نمی کند. شاید به این دلیل باشد که، در عصر دیجیتال، این تعریف از نظر دامنه گسترده تر شده است و نه تنها یک شرکت و محصول اصلی آن، بلکه افراد را نیز شامل می شود. (به کسانی فکر کنید که بی وقفه خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند؛ آنها نماینده برند هستند و برند آنها هستند. این دو با هم ادغام شده اند تا یکی شوند.)

فرهنگ لغت کسب و کار تلاش خوبی را با تعریف برند به صورت زیر انجام می دهد:

طراحی منحصر به فرد، علامت، نماد، کلمات یا ترکیبی از اینها، در ایجاد تصویری که محصول را شناسایی می کند و آن را از رقبای خود متمایز می کند. با گذشت زمان، این تصویر با سطحی از اعتبار، کیفیت و رضایت در ذهن مصرف کننده همراه می شود. بنابراین، برندها با حمایت از منافع و ارزش‌های خاص، به مصرف‌کنندگان مضطرب در یک بازار شلوغ و پیچیده کمک می‌کنند.»

شرکت دیگری می گوید که در واقع یک مرحله دیگر وجود دارد که چند چیز در مورد تأثیر یک برند بر رفتار انسان می داند. گالوپ می‌گوید مصرف‌کنندگان باید با یک برند شناسایی شوند، مفهومی که آن را «همسویی برند» می‌نامد. به توضیح اینکه چگونه برندینگ می تواند بر درک مشتریان از یک سازمان تأثیر بگذارد کمک می کند:

«مصرف‌کنندگان می‌خواهند وارد یک فروشگاه شوند، آنلاین شوند یا با مرکز مراقبت از مشتری تماس بگیرند و تجربه‌ای را که به آنها وعده داده شده بود، داشته باشند. آنها از شرکت ها می خواهند که از شعارهای خود پشتیبان بگیرند و ضمانت های خود را دنبال کنند. وقتی شرکت‌ها این کار را انجام می‌دهند، مصرف‌کنندگان خود را با آن برندها هماهنگ می‌کنند – و در نهایت به آنها اعتماد خواهند کرد.

گالوپ می‌گوید اعتماد می‌تواند سود زیادی برای یک کسب‌وکار بپردازد. مصرف کنندگانی که با یک برند شناسایی می شوند، احتمالاً «دوبرابر بیشتر از کسانی که با همان برند همسو نیستند، به آن کیف پول می دهند. همسویی با نام تجاری باعث ایجاد اعتماد می شود – و اعتماد پیش درآمدی ضروری برای موفقیت بلندمدت هر شرکتی است.

تاثیر برندسازی بر رفتار مصرف کننده را درک کنید

هم ترازی برند ممکن است قوی ترین تأثیر باشد، اما بسیاری از مصرف کنندگان قبل از باز کردن کیف پول خود، چند اثر برند دیگر را تجربه می کنند. گاهی اوقات، احساسات متناسب با هزینه خرید است. چه یک کیف دستی طراح، یک گوشی هوشمند یا یک وسیله نقلیه، یک برند قابل تشخیص:

میل ایجاد می کند. این طبیعت انسان است: وقتی چیزی جذاب به نظر می رسد و فکر می کنیم به نحوی زندگی ما را بهبود می بخشد، آن را می خواهیم.
مترادف با مقام و منزلت می شود. این یکی از دلایلی است که بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک باهوش، بسیاری از طرح‌های لوگو را قبل از تصمیم‌گیری در مورد “بی نقص” بررسی می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که تصویر به تنهایی نوید انتقال ارزش‌هایی را می‌دهد که هزاران کلمه نوشته شده تنها می‌توانند امیدوار باشند که آن‌ها را منتقل کنند. البته جایگاه و اعتبار چیزی بیش از قیمت بالا را می رساند. آنها نیز به معنای کیفیت هستند.

عزت نفس را تأیید می کند. همچنین ممکن است به جعل کمبود کمک کند. در هر صورت، برند آنیو خاطرنشان می کند که «هر فردی تصویر خاصی از خودش در ذهن خود دارد. وقتی چیزی می خرند، دوست دارند آن اقلام با خودپنداره آنها مطابقت داشته باشد.»

حس تعلق ایجاد می کند. قبل از طلوع عصر بازاریابی محتوا، به ندرت شنیده می شد که بازاریابان در مورد مصرف کنندگانی که می خواهند با درک فرهنگ و محصولات شرکت و آنچه در پشت صحنه می گذرد، با یک شرکت “پیوند” کنند صحبت کنند. حالا آنها در مورد چیز دیگری صحبت می کنند. در بهترین حالت، برندها فراگیر هستند.

همانطور که بین یک تجارت کوچک و یک تجارت کوچک بزرگ تفاوت وجود دارد، بین یک برند و یک برند “قوی” نیز تفاوت وجود دارد. بنابراین اگر مشکوک هستید که باید نام تجاری خود را با چشمی برای تقویت آن بررسی کنید، از غریزه خود پیروی کنید و یک متخصص برندسازی را برای کمک به شما استخدام کنید. گالوپ پیشنهاد می کند که زمان به خوبی صرف خواهد شد:

تقریباً هر شرکتی یک وعده برند دارد که به مصرف کنندگان می گوید از تعاملات خود با آن شرکت چه انتظاراتی می توانند داشته باشند. با این حال، گالوپ دریافته است که هر شرکتی کار موثری در ایجاد همسویی برند انجام نداده است، شرکت‌ها باید یک وعده برند قوی ایجاد کنند تا به مصرف‌کنندگان اجازه دهد بدانند شرکت برای چه چیزی ایستاده است، چه چیزی آن را منحصر به فرد می‌کند و چرا باید آن را نسبت به رقبای خود انتخاب کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
چرا طراحی لوگو برای رشد کسب و کار مهم است؟
نوشتهٔ بعدی
اهمیت عکاسی تبلیغاتی در فروش و برندینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.