بررسی تاریخچه لوگو دیور

دیور (Dior)  یک برند لوکس است که در صنعت مد، پوشاک، عطر، لوازم آرایشی، محصولات چرمی، لباس کودکان، جواهرات و ساعت علاقه مندان زیادی را دارد. همیشه یک چیز خارق العاده ای در مورد محصولات این برند وجود خواهد داشت. چه لوگوی آن ها و چه محصولات آن ها. همه ی محصولات برند دیورشعار «تنها زیبایی را به عنوان میراث به جا بگذارد» را که شعار اصلی برند است را منتقل میکنند.

برای ثبت سفارش طراحی لوگو ( نشان تصویری + لوگوتایپ فارسی + لوگوتایپ انگلیسی ) با ما در ارتباط باشید.

لوگوی کریستین دیور

طراحی لوگو پوشاک دیور از زمان تاسیس شرکت در سال 1964 تا کنون این برند از دو لوگو استفاده کرده است. اولین لوگوی این شرکت در سال 1948 و دومین لوگو در سال 2018 منتشر شد که این لوگو از کلمه ی چهار حرفی “DIOR” تشکیل شده است. نوع تایپوگرافی این لوگو بر اهمیت و برجستگی جهانی خانه مد فرانسوی تاکید می کند.

عناصر لوگوی دیور

این لوگو ظرافتی بی نهایت را می رساند و تا به امروز هنوز متوجه نشده ایم که چگونه یک علامت ساده می تواند این همه کلاس را برساند. برای دیور این لوگو در واقع یک سبک زندگی است. لوگوی دیور گاهی اوقات به شکل دو حرف «CD» ظاهر می ‌شود و گاهی اوقات، کلمه شیک ‌تر «DIOR» است که با افتخار در پس زمینه ‌ای انتخاب شده نشسته است. این لوگو با سایر لوگو های برند مد تفاوت واضحی دارد و در عین سادگی، ظرافت و خاص بودن را می رساند.

فونت لوگو کریستین دیور

ظرافت در هر قسمت از طراحی این لوگو نمایان است. کتیبه در جلد عنوان با حروف سریف تنظیم شده است که شبیه به سبک های سنتی Garamond  و Didot است. عنوان سیاه و سفید است و در واقع این برند از فونتی به نام Nicholas Cochin Regular استفاده می کند که توسط Georges Peignot ساخته شده و توسط URW Type Foundry منتشر شده است.

رنگ لوگو دیور

از اولین طراحی لوگوی دیور تا کنون، دیور همیشه از یک طرح رنگ مینیمال، که مونوگرام و حروف سیاه و سفید در زمینه سفید می باشد، استفاده می کند. در واقع این طرح تک رنگ مربوط به مد های کلاسیک است و نشان می دهد که با لوگو های زیبا همخوانی دارد.

لوگوی دیور به چه معناست؟

لوگوی این برند مانند لوگو شرکت های دیگر پیچیدگی ندارد اما با این وجود بسیار لوکس بنظر میرسد و این به خاطر آن است که دیور همیشه به کیفیت توجه خاصی داشته است و سخت تلاش می کند تا آن را حفظ کند. به همین دلیل نام تجاری آن ها لوگوی آن هاست و هیچ نشان اضافی ندارد. با این حال به نظر می رسد که این علامت تجاری ساده بیش از یک نام باشد، به خاطر اینکه اگر کسی اسم این برند را بشنود و یا اینکه لوگوی آن را ببیند، تجمل، زرق و برق،اصلالت و پیچیدگی را به خاطر می آورد.

تاریخچه لوگوی دیور

کریستین دیور قبلا فقط لباس های شیک برای زنان می ساخت، اما اکنون این برند جواهرات، عطر، لوازم آرایشی و لباس های کودکان و افراد دیگر نیز تولید می کند. اگر بخواهیم یک چیز را در نظر بگیریم که این برند به خاطر آن مشهور شده باشد سخت است، شاید کالاهایی مانند عطر و لوازم آرایشی باشد و یا طرح های مد لباس. در هر صورت، هر چیزی که از این خانه مد بیرون می آید یک اثر هنری است که برای کسانی ساخته شده است که قدردان کلاس، ظرافت و زیبایی جاودانه هستند. هویت بصری برند همواره می تواند ساده، کلاسیک و صیقلی باقی بماند، همانند دیور که تقریبا هفت دهه است که این چنین باقی مانده است.

شعار کریستین دیور چیست ؟

با توجه به این که هر برند لوکس شعار ندارد، دیور این چنین نیست و برای خود شعار “I Love Dior” را اختصاص داده است. این برند مشارکت خود را در رویداد های اجتماعی مهم جهان نشان می ‌دهد و گاهی برای حمایت از جنبش‌ های مختلف شعار جدیدی به هویت خود اضافه می ‌کند. به عنوان مثال، در سال 2016، این برند از فمینیست ها حمایت می کرد و از سری شعار های «خواهر شناسی جهانی است» استفاده می کرد.

تکامل لوگوی کریستین دیور

لوگوی دیور با تمام ویژگی هایی که دارد می خواهد پیچیدگی را نشان دهد. شاید به این دلیل است که نشان دهد این برند ایده های جدید و تجمل را نشان می دهد. لوگوی دیور که به طور گسترده تصور می شود معتبرترین خانه مد سطح بالا در جهان است، ترکیبی از ظرافت و پیچیدگی است. تاریخچه و تکامل یکی از معروف ترین برند های مد جهان را بررسی می کنیم.

لوگو دیور در سال 1948

لوگوی کریستین دیور 1948 علامت کلمه “دیور” است. تنها حرف “D” با حروف بزرگ ظاهر می شود و باقی کلمات با حروف کوچک هستند. بسیاری از برند های لوکس دیگر، از جمله کریستین دیور، لوگوهایی دارند که به نوعی نام برند را در بر می گیرد. کتیبه در شکل اصلی خود بسیار طولانی تر بود. نمادی در آنجا وجود داشت که “CD” را به عنوان یک عنصر کمکی می خواند. استفاده از لوگو برای تبلیغات با رنگ ساده سیاه و سفید بود که طراحان عمداً به حروف «C» و «D» ظاهری مشابه دادند تا مردم برای تشخیص آن ها مشکل داشته باشند. این نماد چه در جهت عادی و چه در زمانی که چرخانده شود ظاهر یکسانی دارد و دارای تقارن است.

لوگو دیور 1986لوگو دیور از 2018 تا کنون

هفتاد سال پس از معرفی اولین لوگوی برند کریستین دیور، این برند لوگوی دیگری را عرضه کرد. با این حال، از آرم 1948 هنوز استفاده می شود. لوگوی سال 2018 شبیه لوگوی سال 1948 است، تنها به این دلیل که طراحان خانه مد فرانسوی تصمیم گرفتند در سال 2018 حروف “I”، “O” و “R” را بزرگ بنویسند. از لحاظ فونت، این لوگو تغییری پیدا نکرد. اما به صورت کلی لوگوی جدید کریستین دیور توجه بیشتری را به این نشان جلب کرد.

لوگو دیور 2018

آیا کریستین دیور و دیور یکسان هستند؟

بله یکسان است. نشان برند دیور در اشکال متنوعی وجود دارد. بنابراین چه دیور باشد، چه کریستین دیور یا سی دی، همچنان برچسب برند است که توسط همان خانه مد تولید می شود. هر یک از سه نام ممکن با همان سبک و فونت نشان داده شده است که این کاار، برای حفظ ظاهر و احساس تثبیت شده برند انجام می شود.

برند کریستین دیور

برند کریستین دیور در سال 1946 برای اولین بار تاسیس شد و به عنوان یکی از معتبر ترین نام ها در صنعت مد بالا در فرانسه شناخته شد. تنها مالک این تجارت خانواده آرنو هستند که به عنوان یکی از ثروتمند ترین خانواده های جهان شناخته می شوند. این شرکت فرانسوی ( دیور اس ای ) نام خود را از طراح مد و کارآفرینی که این شرکت را تأسیس کرد، گرفته است. کیفیت قابل توجه این برند تنها متکی به یک محصول خاص این شرکت نمی شود وهر چیزی که کریستین دیور طراحی می کند، به عنوان یک قاعده، از بالا ترین کیفیت ممکن شناخته می شود. همه علاقه مندان به مد می دانند که کریستین دیور چیزی بیشتر از یک نام تجاری است و در واقع یک افسانه است. این تجارت به حوزه‌ های جدیدی از بازار لوکس مانند ساخت جواهرات، عطر، لوازم آرایشی و لباس ‌های کودکان وارد شده است. مدیر اجرایی این برند، برنارد آرنو، همچنین شرکت کالاهای لوکس کریستین دیور اس ای را کنترل می کند و دفتر مرکزی آن در پاریس، پایتخت فرانسه است.

لوگوها در انواع مختلف و برای موضوعات متفاوتی طراحی می شوند. طراحی لوگو برای موضوعات مختلف همچون طراحی لوگو معماری ، طراحی لوگو ورزشی ، طراحی لوگو صنعتی و بازرگانی ، طراحی لوگو طلافروشی و صنایع غذایی هر کدام سبک خاص خود را دارند و باید مطابق اصول طراحی شوند. اگر قصد دارید طراحی لوگو دارید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

منبع: logos-world.net/christian-dior-logo

 

3/5 - (2 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
بررسی لوگو نایک
نوشتهٔ بعدی
طراحی ست اداری به انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.