بررسی تاریخچه برند زارا

برند زارا (Zara) یک برند اسپانیایی معروف است که لوگوی آن تنها از نام آن برند تشکیل شده است و یکی از نام های بزرگ در دنیای مد به شمار می آید. این لوگو ترکیبی از خطوط نازک و ضخیم به هم پیوسته حروف است که طبق یک ظرافت خاص به هم متصل شده اند و نحوه نمایش آن به گونه ای است که جایی که هر علامت قبلی تمام می شود، علامت بعدی شروع می شود. برای مطالعه و بررسی تاریخچه برند لوکس دیور بر روی این لینک کلیک کنید.

تاریخچه برند زارا

در واقع این برند یک شبکه تجاری مشهور جهانی است که متعلق به گروه شرکت های ایندیتکس است و بنیانگذاران آن،  تاجر آمانسیو اورتگا و روزالیا مرا هستند. در بهار 1994 اولین فروشگاه زارا افتتاح شد. امروزه این شرکت به یکی از نمایندگان کلیدی صنعت مد تبدیل شده است و لوگوی آن در هر کجای دنیا به عنوان ضامن ترند و کیفیت برتر شناخته می شود و برند زارا تقریبا، در 88 کشور در سراسر جهان فروشگاه دارد. این برند در حوزه لباس، جواهرات، عطر، لوازم جانبی و کفش فعالیت می کند و محصولاتش را به فروش می رساند. این برند کمترین تمرکز خود را بر روی تبلیغات می گذارد و بیشتر سعی خود را بر داشتن کیفیت برتر می کند. علامت متمایز این برند بازتاب موفقیت آن است که مد را به یک هنر نخبه تبدیل کرده است.

 

لوگو زارا + لوگوتایپ

لوگوی زارا

لوگوی این برند مظهر دسترسی به کالا های لوکس و اقلام لوکس کمد لباس است. به همین دلیل است که فقط نام دارد و گویای سادگی، جمع و جور و قابل درک بودن برای همه دوستداران و طرفدارانش است. چنین تکنیک بازاریابی باعث شده است که برند سازی این برند در همه کشورهای جهان محبوب شود. در حال حاضر، این برند شیک بر روی تابلو های مغازه های مختلف، توجه خریداران را به خود جلب می کند و برای اینکه این لوگو طرفداران را نا امید نکند، بیش از 200 طراح بر روی اعتبار آن کار می کنند. اما به طور همزمان، لوگوی زارا به دلیل ساده بودن، عمومی بودن و پیش پا افتاده بودن مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

 

تاریخچه لوگو زاراتغییرات لوگو زارا 1975

این برند در ابتدا یک لوگو را به عنوان یک برچسب مقوایی لولایی برای لباس نشان می داد که به صورت مورب چرخانده می شد. این طرح واقعی به نظر نمی رسید و طراحان برای طبیعی به نظر رسیدن آن، یک سایه تیره اضافه کردند و طرح نهایی تگ مشکی به شکل مستطیل با دو گوشه برش خورده بود.

لوگو زارا 1975-2008

لوگوی آن زمان حاوی یک لوگوتایپ واضح متشکل از نام شرکت است. در لوگو، همه حروف با حروف بزرگ و با پایه ی ضخیم هستند. فونت آن فونت کلاسیک، با سریف های کوچک است و کلمه هم به صورت عمودی و هم افقی، دقیقا در مرکز قرار دارد.

لوگو زارا 2008-2019

پس از سی و سه سال از گذشت تاسیس شرکت، لوگوی برند تجسم جدیدی دریافت کرد. توسعه دهندگان تصمیم گرفتند لوگو را مدرن کنند و آن را به همان اندازه برای رسانه های تبلیغاتی، اسناد چاپی، برچسب روی لباس ها و برچسب های داخلی مناسب کنند. اگر چه فونت لوگو ثابت ماند، اما اندازه حروف کاهش یافت. آن ها کمی فشرده تر شدند و فضای آزاد اطراف نوشته بزرگ تر شد. به نحوی که از نظر بصری کلمه را کوچک تر می کند. به لطف این حرکت سبک، اکنون تمام توجهات فقط بر روی نام تجاری متمرکز شده است.

لوگوی زارا 2019-اکنون

لوگوی فعلی تغییری در طراحی دریافت کرد و توسعه دهندگان یک بخش گرافیکی از متن را ایجاد کردند. برای این کار املا، اندازه و چینش حروف را تغییر دادند. اکنون در این نسخه فعلی، فونت کشیده شده است و کاراکتر ها کمی بر روی یک دیگر قرار گرفته اند و بیشتر پایین حروف به هم متصل هستند و حرفی که از بقیه متمایز می شود z است که روی سریف ها خم می شود.

 

فونت و رنگ لوگو زارا

لوگوی این شرکت یک نوشته مختصر از نام برند به رنگ مشکی در زمینه سفید است.  زارا دو نشان دیگر نیز دارد و بیشتر مربوط به لوگو های پایه هستند. یکی برای خط مردانه، و دومی برای HOME. نوع نوشته Zara Man ، به صورت تک رنگ و املای آن مشابه نسخه اصلی ارائه شده است. کلمه “Man” در گوشه سمت راست پایین قرار دارد و با فونت دیگری ساخته شده است.  پررنگ، sans-serif، با بزرگ “M”. لوگوی دیگر، که زارا هوم می باشد،  برای لوازم خانگی استفاده می شود. در این لوگو به دلیل تعداد کاراکتر های یکسان، کلمات دقیقاً یکی بالای دیگری قرار می گیرند. همه حروف دارای ارتفاع، عرض و سبک نوشتاری یکسان و بدون سریف هستند.

 

فروشگاه زارا

جنجال در مورد لوگوی جدید این برند

فونت لوگوی جدید شبیه به تایپوگرافی امضای فابین بارون ( بنیانگذار بارون و بارون ) است که مدیر هنری زارا نیز هست. بارون همچنین مدیر خلاق برند های لوکس مختلف مانند  Dior Burberry  و Maison Margiela  نیز هست.

 

لوگوی زارا به چه معناست؟

لوگوی ساده زارا نشان دهنده در دسترس بودن لباس ها و لوازم جانبی است که تحت این برند به فروش می رسد. این لوگو متشکل از چهار حرف است که بسیار قابل درک و مختصر است. در عین حال ، Z، A، R و A به قدری نزدیک به هم چیده شده‌ اند که روی یک دیگر هم پوشانی دارند. این نشان دهنده رویکرد غیر متعارف این شرکت به مسائل مد است.

چرا زارا لوگوی خود را تغییر داد؟

زارا در سال 2019 لوگوی خود را تغییر داد تا در بین برند های امروزی رقابتی باقی بماند. این باز طراحی آن، نشان دهنده تمایل آن به ورود به دسته خانه‌ های مد گران ‌قیمت است.

چرا لوگوی زارا سیاه و سفید است؟

لوگوی زارا دارای طرح رنگی سیاه و سفید است زیرا این نسخه ای است که صاحبان این برند بیشتر دوست داشتند. در ابتدا طرح آن دارای یک نوشته آبی بود، اما سپس آن را سیاه کردند تا در زمینه سفید بهتر خوانا شود.

چند نکته جالب درمورد زارا:

 

– شرکت مادر زارا، ایندیتکس، بزرگترین خرده فروش پوشاک در جهان است.

– آمانسیو اورتگا، بنیانگذار زارا، چهارمین مرد ثروتمند جهان است و هرگز مصاحبه نکرده است.

– زارا بیش از 2000 فروشگاه در 88 کشور جهان وجود دارد و اولین فروشگاه خود را در شهر ساحلی Coruña در شمال غربی اسپانیا تاسیس کرد.

– زارا در اصل زوربا نام داشت. اما عنوان آن تغییر کرد. زیرا، یک نوار محلی به همین نام بود.

– زارا تیمی از طراحان دارد که مدام در حال تغییر و ویرایش طرح ها بر اساس نظرات مشتریان هستند.

سخن پایانی

طراحی منحصر به فرد لوگوی زارا، قیمت گذاری قابل توجه و کارایی منحصر به فرد به آن ها کمک کرده است تا در هر کشور و هر بازاری در سراسر جهان به ارتفاعات جدیدی از موفقیت دست یابند. برخلاف سایر برند های مد که نیاز به تبلیغ محصولات خود به مشتریان خود دارند، این برند در تبلیغات تهاجمی برند یا محصولات خود شرکت نمی کند. به جای تکنیک‌ های بازاریابی سنتی، این برند مد از رسانه‌ های اجتماعی به‌ عنوان یک روش ارتباطی محبوب با مشتریان فعلی و جدید خود استفاده می ‌کند. زارا میلیون ها دنبال کننده در حساب های رسانه های اجتماعی خود دارد و هدف آن، کاهش هزینه های تبلیغات و ایجاد فروشگاه های جدید به جای آن است. برند سازی برای این برند معنای جدیدی دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
اهمیت داشتن وب سایت برای مدارس و آموزشگاه های آنلاین
نوشتهٔ بعدی
قیمت طراحی لوگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.