بررسی تاریخچه برند ورساچه

ورساچه (versace)، یکی از بهترین ها در برند مد به شمار می رود و به خاطر تولید بهترین لباس ها و لوازم جانبی نوآورانه و رنگارنگ معروف است. این برند مد، به دلیل لوگوی منحصر به فرد خود نیز شناخته شده است. لوگوی این برند، بر اساس یک موجود اساطیری یونانی به نام مدوسا ساخته شده است. اولین باری که خواهران و برادران ورساچه متوجه این موجود اسطوره ای شدند، در دوران کودکی شان بود که در منطقه رجیو کالابریا بازی می کردند. مدوسا با جیانی ماریا ورساچه هم صدا شد و سال ها بعد، او از سر این موجود به عنوان نقطه مرکزی لوگوی نمادین ورساچه استفاده کرد. این برند معروف علاوه بر اینکه پیشرو در تولید بهترین ها در دنیای پوشاک است، متعهد به ایجاد آب و هوای عاری از آلودگی نیز می باشد. این برند مد بوتیک های پایداری ایجاد کرده است و علاوه بر این متعهد شده است که تا سال 2025 در کنار تامین 100 درصد انرژی های تجدید پذیر باشد. بررسی بیشتر طراحی لوگو حرفه ای ورساچه در ادمه مطلب :

لوگو ورساچه

تاریخچه مختصری از لوگو ورساچه

ورساچه که در سال 1978 توسط جیانی ورساچه تأسیس شد. او قبل از اینکه برندش را تاسیس کند، برای Complice، Callaghan و Genny طراحی می کرد. طرح های او به سرعت معروف شد و همین امر باعث شد تا برند خود را تاسیس کند. این طراح مد ایتالیایی اولین فروشگاه مد خود را در Via Della Spiga میلان با نام “Gianni Versace Donna” راه اندازی کرد. بسیاری از ستاره های معروف پاپ مانند: مایکل جکسون و التون جان از مشتریان او بودند. به همین خاطر در آن زمان به عنوان طراح «راک اند رول» یاد می شد. اما شهرتی که این طراح مد تجربه کرد کوتاه مدت بود و در سال 1997 در خانه خود به ضرب گلوله کشته شد. پس از مرگ غم انگیز این طراح مد، سانتو و دوناتلا ورساچه، خواهر و برادران جیانی، این برند مد را به دست گرفتند.

سانتو به عنوان مدیرعامل جدید و دوناتلا به عنوان مدیر خلاق معرفی شدند. اما پس از گذشت زمان، این دو خواهر و برادر نتوانستند محبوبیت برند مد را حفظ کنند، و این منجر به کاهش سود برند شد. در حالی که تلاش هایی برای نجات سرنوشت رو به زوال شرکت انجام شد، اما در آخر این برند مد مجبور شد 20 درصد از سهام را به گروه بلک استون، یک شرکت مدیریت سرمایه گذاری مستقر در شهر نیویورک بفروشد. گروه بلک استون در سال 2014 این سهام را به مبلغ 210 میلیون یورو خریداری کرد.

معنی لوگو ورساچه

این برند مد قبل از اینکه از لوگوی معروف مدوسا استفاده کند، از دو علامت کلمه متفاوت استفاده می کرد. اما پس از آن توسط پرتره ‌ای که در دوران کودکی آن ها اتفاق افتاده بود، لوگوی مدوسا توسط جیانی ورساچه طراحی شد. دو لوگوی اولی که قبل از نشان مدوسا مورد استفاده قرار گرفتند، علائم سیاه و سفید بودند. مانند بسیاری از برند های مد نمادین در جهان، اما ورساچه طرح‌ های رنگی سیاه و سفید را برای به تصویر کشیدن ظرافت، خلوص و ماهیت انتخاب کرد. با این حال، جیانی نشانه‌ های کلمه ‌ای برای لوگوی مدوزا را تغییر داد.

مدوسا در لوگوی ورساچه به چه معناست؟

در اساطیر یونانی، آتنا، الهه مرتبط با جنگ و خرد، مدوسا را ​​خلق کرد. گورگون ها هیولاهای ماده ای بودند که به جای مو، بال و مار داشتند. و طبق افسانه ها، مدوسا یکی از سه گورگون به نام گورگو بود. هر کس به چشمان مدوسا نگاه می کرد به سنگ تبدیل می شد. جیانی در آن زمان به جمع آوری وسایل مربوط به اساطیر علاقه داشت و بیشتر به همین عنوان معروف بود. او سر مدوسا را ​​به عنوان محور طراحی لوگوی خود انتخاب کرد. اما هرگز قصد انتخاب سر مدوسا به عنوان عنصر اصلی طراحی لوگو پوشاک و مد را فاش نکرد. او همیشه معتقد بود که برند او نمایانگر زیبایی مهلک است، درست مانند هیولای یونانی.

تکامل لوگوی ورساچه

تاریخچه لوگو ورساچه1980 تا  1990

اولین لوگویی که این برند مد از آن استفاده کرد، دو سال پس از راه اندازی این برند بود که شامل یک نوشته تک رنگ بود که از خانواده sans-serif  ساخته شده بود.

1990 تا   1997

این برند لوگوی موجود خود را با یک علامت کلمه جدید که نرم تر از لوگوی قبلی بود، بازسازی کرد. حروف بزرگ با حروف sans-serif اجرا شد و قسمت های نام لوگو نیز از هم جدا شده و تمیزتر به نظر می رسیدند.

1993 تا  1997

لوگوی نمادین مدوسا در سال 1993 جایگزین لوگوی قبلی شد و از آن زمان تاکنون در خانه مد باقی مانده است. سر مدوسا در یک قاب دایره ای ضخیم ترسیم شده بود. به غیر از پالت رنگی تک رنگ، این لوگو بسته به محصول به رنگ طلایی نیز ظاهر شد.

1997 تا 2008

پس از مرگ غم انگیز جیانی در سال 1997، صاحبان شرکت جدید نام برند را به ورساچه تغییر دادند و نام موسس را حذف کردند و لوگو را تا حدی تغییر دادند.

2008 – اکنون

نسخه فعلی نماد مدوسا با جزئیات بسیار زیاد طراحی شده است و بسیار درجه یک به نظر می رسد. طراحی مجدد 2008 دارای دو نسخه است و هر دو لوگوها در طراحی ها و بسته بندی محصولات استفاده می شوند. نسخه فعلی لوگو همچنین دارای یک علامت کلمه افقی در زیر نشان است. در حالی که این برند مد در تاریخچه 40 ساله خود پنج بار لوگوی خود را تغییر داد اما همیشه تاکید بر زیبایی مدوسا داشت.

 

پالت رنگ لوگو ورساچه

لوگوی ورساچه از ترکیبی از سیاه، سفید و طلایی بسته به خط تولید استفاده می کند. این برند مد از رنگ سیاه برای به تصویر کشیدن قدرت، ظرافت و حرفه ای بودن استفاده می کند، در حالی که رنگ سفید برای نماد خلوص، فضیلت و تازگی استفاده می شود. این خانه مد همچنین از طلا برای به تصویر کشیدن ثروت، زرق و برق، تجمل و موفقیت استفاده می کند.

 

تایپ لوگوی ورساچه

ورساچه از فونت های  Sophi Sophi Regular و Radiant RR Bold استفاده می کند که هر دو از خانواده sans-serif  هستند.

چه چیزی لوگو ورساچه را نمادین می کند؟

بسیاری از عناصر طراحی هماهنگ باهم در این لوگو به کار گرفته شده اند که موجب شده است این لوگو در طول زمان این چنین محبوبیت داشته باشد و نشان دهنده ظرافت و نو آوری باشد. اگر شما نیز احتیاج به یک لوگو دارید، بسیاری از نکات را در طراحی باید در نظر بگیرید وهویت بصری که ایجاد می کنید باید بیان کننده هویت برند شما باشد. لوگوی ورساچه یک شاهکار واقعی است. در زیر برخی نکات لوگوی ورساچه که موجب شده است پس از گذشت چندین دهه هنوز این چنین محبوب باشد را برسی می کنیم:

– لوگوی ورساچه مرتبط است:

لوگوی ورساچه از سر مدوسا برای انتقال زیبایی مهلکی که این برند نشان می دهد استفاده می کند. خانه مد به طور هوشمندانه ای از مدوسا زیبا و خطرناک در یک قاب دایره ای برای انتقال سبک، زرق و برق، زیبایی و ظرافت استفاده می کند. حال اگر شما یک لوگو طراحی کرده اید این سوال را از خود بپرسید، آیا این لوگو با برندتان مرتبط است؟ اگر لوگویی طراحی نکنید که به وضوح با شخصیت های کلیدی برند شما ارتباط برقرار کند، تلاش های طراحی شما بیهوده خواهد بود.

– لوگوی ورساچه ساده است:

سادگی یک عنصر کلیدی است که یک لوگو را نمادین می کند. یک لوگوی ساده تمیز است و هیچ عنصر طراحی بیش از حدی ندارد. این موضوع بسیار مهم است و تنها شخصیت اصلی برند را برجسته می کند.

– لوگوی ورساچه خاطره انگیز است:

یک لوگوی به یاد ماندنی در اولین باری که آن را می بینید توجه شما را به خود جلب می کند و برای همیشه در حافظه می ماند. لوگوی ورساچه هرگز در جذب مخاطب خود کوتاهی نمی کند و همیشه در خاطر ها باقی می ماند.

– لوگوی ورساچه جاودانه است:

یکی از مهم ترین ویژگی های یک لوگوی عالی این است که حتی پس از گذشت سال ها موثر و مرتبط باقی می ماند. لوگوی ورساچه تقریباً دو دهه پیش طراحی شد اما هنوز جذاب به نظر می رسد.

4.3/5 - (6 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
لوگو استارباکس نماد چیست ؟
نوشتهٔ بعدی
مفهوم برند و تاریخچه لوگو گوچی

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.