بررسی طراحی لوگو لاگوست

داستان برند لاگوست

برند  (Lacoste) سال هاست که به عنوان یکی از نفیس ترین برند های موجود فرانسوی در بازار فعالیت می کند. این برند توسط رنه لاگوست فرانسوی در سال 1923 ایجاد شد و امروزه نماینده برند محصولات مختلف مانند ساعت، تی شرت، پیراهن، عطر، کفش، کمربند و حتی کیف مسافرتی می باشد. لاگوست یکی از برند هایی است که از منابع نساجی مانند پلی اورتان، یک ماده نساجی بسیار رایج در محصولات مد استفاده می کند. این برند در سطح اجتماعی و اقتصادی بالایی قرار دارد و با تولید محصولاتی عالی به یک برند لوکس تبدیل شده است.

این شرکت برای لوگوی خود از یک تمساح سبز استفاده می کند زیرا، بنیانگذار آن در سراسر جهان با نام کروکودیل شناخته می ‌شد و محصولات مختلفی از پوست کروکودیل تولید می ‌کرد. معروف ترین محصول این برند یک پیراهن یقه دار است که در یک طرف آن با پوست کروکودیل کار شده است. این لباس تا مراحل عالی مد پیش رفت و یکی از دلایلی بود که این برند را به سمت شکوه و به قله های دنیای مد سوق داد زیرا بدون شک یک ویژگی عجیب و غریب داشت.

اما همه چیز این برند محصولاتی با منشا حیوانی نبود بلکه لاگوست کفش هایی را تولید می کرد که قابل بازیافت بودند. این برند هر ساله بیش از 1 میلیون زیره کفش را بازیافت می کند زیرا هر کفش، با ماده ای ساخته می شود که امکان بازیافت و اصلاح آن را فراهم می کند. در این شکی نیست که لاگوست دارای ویژگی های برتری است که آن را به یکی از بهترین مارک ها تبدیل می کند.


سفارش طراحی لوگو و طراحی ست اداری در آژانس تبلیغاتی رسانه هنر برتر


لوگو لاگوستتاریخچه برند لاگوست

تاریخچه تاسیس این برند به سال 1933 باز می گردد، زمانی که تنیسور مشهور فرانسوی رنه لاگوست به لطف استعدادی که داشت تصمیم گرفت از ویژگی های مختلف الهام گیرد و وارد دنیای مد شود. اولین محصولی که این برند تولید کرد پیراهنی معروف با عنوان Le chemise Lacoste بود که توسط تولید کنندگان بزرگی طراحی شد. همچنین این برند تی شرت معروفی را تولید کرد که به طور اختصاصی توسط تنیس بازان مورد استفاده قرار می گرفت. لاگوست همچنین تصمیم گرفت محصولات خود را در ورزش هایی مانند گلف یا قایقرانی سرمایه گذاری کند.

در حال حاضر، محصولات این برند هم توسط تنیس بازان و هم گلف بازان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. با گذشت زمان، این نام تجاری در جهان گسترش یافت به طوری که این برند شروع به طراحی پیراهن های رنگارنگ و چشمگیر تری کرد و از تولید و طراحی تی شرت های یقه دار سفید خودداری کرد و تصمیم داشت تا اولین مجموعه خود را برای کودکان ایجاد کند. در سال 1952، محصولات این برند به کشور های دیگر مانند ایالات متحده رسید و در کنار سایر برند های با موقعیت بالا قرار گرفت. و این کوقعیت بدون شک یکی از نفیس ترین تاثیرات برای کشور بود، زیرا در آمریکا به عنوان یکی از لوکس ترین و مهم ترین برند ها در بازار مد معرفی شد. در سال 1963 مدیریت این برند به برنارد لاگوست رسید. در آن زمان نام تجاری شرکت بسیار رشد کرد و فروش شرکت افزایش یافت. زیرا تقریباً 600000 پیراهن در سال فروخته می شد. رقمی که از محصولات سایر برند ها پیشی گرفت و آن را به بزرگترین رقابت در بازار تبدیل کرد.

دهه 70 و 80

این دو دهه برای برند بسیار سال افتخار آمیزی برای صنعت بودند. زیرا این برند در آمریکا به مهم ترین برند در کشور تبدیل شد و شروع به تولید محصولاتی مانند لباس های تابستانی، عینک آفتابی و عطر هایی که رایحه ای منحصر به فردی داشت کرد. اولین کفش های تنیس و ورزشی، ساعت هایی برای ورزشکاران و لباس های تولید شده با چرم بدون شک بهترین دوره تولید برای این برند است. سال هایی گذشت و فروش این برند همچنان رو به رشد بود. به طوری که میلیون ها محصول در بیش از 110 کشور به فروش رسید. برنارد لاگوست در سال 2005 بیمار شد و برادر دیگرش میشل لاگوست مدیریت شرکت را بر عهده گرفت. در سال 2007، لاگوست یک بازار الکترونیکی داشت که محصولات خود را به فروش می رساند. با گذشت زمان این برند، به برندی با بزرگترین عرضه کننده در کل بازار مد تبدیل شد.

تاریخچه لوگو لاگوستلوگو لاگوست

ایده شکل گیری شکل تمساح به عنوان لوگو برای این برند به زمانی برمیگردد که رنه لاگوست در مسابقات تنیس قهرمان شد. روزنامه نگاری که با آن گفتگو کرد بخاطر عملکرد حیرت آوری که رنه داشت، از او به عنوان تمساح نام برد. زیرا رنه، در زمان بازی بسیار متمرکز بود و در هر شرایطی لبخند بر لب داشت و بسیار شکست ناپذیر بود. به همین دلیل او از این موجود به عنوان لوگوی خود استفاده می کند. پس از این نام مستعار رنه به فکر تاسیس یک شرکت افتاد به نوعی که این برند نشان دهنده فعالیت با ارزش آن در دنیای تنیس باشد. اینگونه بود که پس از ایجاد این برند در آغاز، تمساح سبز در سال 1927 معروف شد. و اولین شعار این برند با عنوان ” کمی هوا روی زمین ” برای مخاطبان ایجاد شد.

تایپوگرافی لوگو لاگوست

تایپوگرافی این لوگو که بسیار متمایز است همان تایپوگرافی لوگو در سال 2002 می باشد. یک نام تجاری مدرن، ساده و به ‌روز که نشان‌ دهنده چیزی است که برند همیشه می ‌خواهد با آن ارتباط برقرار کند. برندی که محصولات اسپرت و در عین حال رسمی و شیک برای افراد با سلیقه های متفاوت تولید می کند. به همین دلیل از حروف مدرن sans serif و هندسی در طراحی لوگو استفاده شد. در حال حاضر آن ها لوگو را مجدد طراحی کرده اند و از تایپوگرافی ساده تری استفاده کرده اند.

پالت رنگی لوگو لاگوست

پالت رنگ لوگو شامل رنگ سبز (تمساح)، سفید (لکه، چشم) و قرمز (دهان) است. معمولاً این حیوان روی یک پس ‌زمینه روشن استفاده می شود، اما برعکس نیز اتفاق می ‌افتد که تمساح سفید و پس زمینه سبز باشد.

سبک طراحی لوگو لاگوست

سبک کلی این لوگو، لوگوی ترکیبی است زیرا این لوگو ترکیبی از نماد مرتبط ( تمساح ) به همراه نام برند ( لاگوست ) است. این سبک بهترین سبک در طراحی لوگو شرکتی به شمار می رود. زیرا از مزایای طراحی هر دو سبک لوگو یعنی لوگو تایپ و لوگوی تصویری در یک لوگو بهره می ‌برد.

مقایسه برند لاگوست با برند های رقیب

چگونه می توان لوگوی جعلی لاگوست را تشخیص داد؟

در نسخه اصلی، یک کروکودیل سبز با لکه های سفید قرار دارد. دم کروکودیل، خار های تیز دارد و دهان آن کاملاً باز است. اینکه آیا لوگوی Lacoste واقعی است یا خیر، می توان با کیفیت گلدوزی فهمید. لوگوی جعلی هیچ چنگال و دندان دقیقی ندارد، دم کروکودیل در جهت اشتباه است وچشم گرد است. علاوه بر این، تمساح فقط باید در پس زمینه سفید باشد.

محبوبیت برند لاگوست

بازاریابی در دنیای طراحی و همچنین برای Lacoste نیز بسیار مهم است. لاگوست از نظر اقتصادی بسیار با ارزش است و علاوه بر این، این برند توانسته است با داشتن بهترین تبلیغات و ویترین های خود در بهترین شهرهای جهان بسیار موفق شود. بدون شک، Lacoste  برای بسیاری از توزیع کنندگان، برند برتر بوده و خواهد بود.

نتیجه

Lacoste  در حال حاضر به عنوان نام تجاری بی نظیر برای بسیاری از ورزشکاران و حتی افراد معمولی شناخته می شود. این برند توانسه است برای گروه های مختلف اجناس تولید کند. این برند از بدو تاسیس، می‌ دانست چگونه پیام ارتباطی را با آنچه که در رسانه‌ های مختلف بازنمایی و ارائه می ‌شود، تطبیق دهد. این برند بسیار مورد توجه قرار گرفته و رو به پیشرفت است.

 

4.8/5 - (5 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
اهمیت انیمیشن در دنیای امروز چیست؟
نوشتهٔ بعدی
اهمیت طراحی لوگو برای رستوران چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.