بررسی طراحی لوگو لویی ویتون

 لویی ویتون، امروزه کمتر شرکتی در جهان وجود دارد که این چنین در جهان معروف و موفق در تجارت باشند. برند مد مشهور جهانی لویی ویتون، که اولین بار در سال 1854 تأسیس شد، یکی از آن هاست. این برند بیش از دو قرن و نیم است که فعالیت دارد و در تمامی این سال ها خط تولید بسیار با کیفیت داشته و همیشه در حال گسترش آن بوده است. لوگوی منحصر به فرد و چشم نوازی که می توان هم در پوشاک و هم در بازاریابی این برند دید، قطعا نقش مهمی در شهرت این برند داشته است.


سفارش طراحی لوگو و طراحی بسته بندی در آژانس تبلیغاتی رسانه هنر برتر


تاریخچه برند لویی ویتون

در سال 1854 لویی ویتون (Louis Vuitton)  فرانسوی یک شرکت چمدان سازی را با نام خود افتتاح کرد. تا چهار سال بعد این شرکت یک سبک خاص از چمدان را تولید می کرد که بسیار کاربری بود و توسط مسافران نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفت. زیرا، این چمدان ها برای سفر بسیار مناسب بودند. در آن زمان اغلب چمدان ها با سقف گرد طراحی شده بودند. درست است که این طراحی موجب می شود آب روی آن نماند اما، مشکل روی هم قرار گرفتن برای این چمدان ها وجود داشت. لویی ویتون تصمیم گرفت چمدان هایی بسازد که دو طرف آن ساف باشد و در طول سفر راحت ‌تر روی هم چیده و قرار گیرند. برای چندین سال، لویی ویتون برند جدید چمدان خود را عمدتاً در نمایشگاه های تجاری در سراسر اروپا فروخت. اما در سال 1885، برند لویی ویتون اولین فروشگاه خود را در لندن، انگلستان افتتاح کرد. هفت سال بعد، در سال 1892، لویی ویتون درگذشت و مالکیت شرکت به پسرش، ژرژ ویتون واگذار شد.

 

پسر لویی ویتون پس از مرگ پدرش تصمیم گرفت برند را توسعه دهد به همین دلیل محصولات شرکت را در نمایشگاه جهانی شیکاگو در سال 1893 به نمایش گذاشت و در سال 1896 بوم مونوگرام لویی ویتون را با امضای لویی ویتون راه اندازی کرد و حق ثبت اختراع جهانی را بر روی آن ثبت کرد.  اما قبل از اینکه این برنامه ها تضمین شوند، جعل یک مشکل بزرگ برای لویی ویتون بود. اما او تصمیم گرفت از بوم ثبت اختراع خود در تمام محصولات خود استفاده کند تا  این مشکل کمتر شود. در سال 1913، پدر ژرژ یک ساختمان با نام خود ( لویی ویتون ) ایجاد کرد که در آن زمان تبدیل به بزرگترین فروشگاه کالا های مسافرتی د جهان شد. ژرژ نیز تصمیم گرفت فروشگاه های لویی ویتون را در نیویورک، لندن، اسکندریه، واشنگتن، بوئنوس آیرس و بمبئی گسترش دهد.

لوگو لویی ویتون

 

در سال 1936، ژرژ ویتون درگذشت و مالکیت شرکت را به پسرش گاستون لوئیس ویتون واگذار کرد. چند سال بعد، زمانی که آلمان در اوج جنگ جهانی دوم به فرانسه حمله کرد، برند لویی ویتون وارد دوره ای بحث برانگیز در تاریخ خود شد. در تمام مدت اشغال فرانسه توسط آلمان، لویی ویتون با آلمانی ها شریک شد تا به طور چشمگیری ثروت آن ها را افزایش دهد. با اتمام جنگ، برند لویی ویتون توانست از این جنجال جان سالم به در بیاورد و محبوب تر از همیشه شود.کمی بعد لویی ویتون شروع به ترکیب چرم در خط تولید خود کرد و بوم مونوگرام خود را به گونه ‌ای اصلاح کرد که انعطاف‌ پذیرتر باشد و از آن بتوان بهتر در کیف و کیف پول ها استفاده کرد. این به برند اجازه داد تا خط تولید خود را فراتر از چمدانی که در آن زمان به آن شهرت داشت، به طور چشمگیری گسترش دهد. لویی ویتون تا سال 1989 مجموعاً 130 فروشگاه در سراسر جهان داشت و در سال 1997، این برند اولین خط تولید لباس های مردانه و زنانه خود را معرفی کرد. پس از این معرفی، لویی ویتون تبدیل به یکی از سود آورترین  برند مد در جهان تبدیل شد. تحقیقاتی که در سال 2010 انجام شد، لویی ویتون به عنوان نوزدهمین برند ارزشمند جهان معرفی شد و ارزش آن ها کمی بیش از ۱۹ میلیارد دلار تخمین زده شد.

 

تاریخچه لوگو لویی ویتون

پس از درگذشت لویی ویتون، زمانی که پسرش مدیریت برند در سال 1892 را برعهده گرفت، قصد داشت برای شرکت لوگویی ایجاد کند که بتواند روی بوم جدیدی که طراحی و ثبت اختراع کرده بود استفاده کند تا بتواند چمدان های تولیدی خود را در میان سبک های دیگر که سعی در تقلید داشتند، متمایز کند. بنابراین یک لوگویی ایجاد کرد که در آن یک حروف دستی از حرف V وجود دارد که روی حرف L هم پوشانی دارد و گفته می ‌شود که از فونت ‌های رومی الهام گرفته شده است. در تمام دهه هایی که از اولین طراحی این لوگو می گذرد، لوگوی لویی ویتون هیچ تغییری نداشته است. تنها تغییری که لوگوی لویی ویتون متحمل شد، حذف نام برند از زیر مونوگرام بود. در سال 1997، طراح مارک جیکوبز تصمیم گرفت که از مونوگرام LV به تنهایی در فعالیت های بازاریابی لویی ویتون استفاده کند. جدا از این تغییر ظریف، لوگوی لویی ویتون که امروز می بینید همان لوگوی است که برای اولین بار بیش از صد سال پیش برای این شرکت طراحی شد.

طراحی لوگو لویی ویتون

عناصر طراحی لوگو لویی ویتون

این لوگو یک طراحی مینیمالیستی دارد که برای انتقال پیام خود به عناصر طراحی فانتزی یا پیچیده تکیه نمی کند. به طور کلی، ماهیت تغییر ناپذیر طراحی لوگوی لویی ویتون چیزی است که آن را از دیگر لوگو های صنعت مد متمایز می کند. لوگوی لویی ویتون دارای یک ارزش باور نکردنی است که هنگامی که روی محصولاتش قرار می گیرد، باعث می شود محصول متمایز و دارای ارزش خاص شود. با توجه به اینکه بسیاری از لوگو های برند های دیگر بارها مورد تغییر قرار گرفته اند، اما لوگوی لویی ویتون این ارزش را با این وجود دارد به ارمغان می آورد که هیچ گاه اصلاح نشده است. امروزه، بسیاری لوگوی نمادین این برند را گواهی بر ارتباط و قدرت ماندگار آن می دانند. این یک طراحی کلاسیک و بدون تغییر است که داستان طولانی و پر حادثه لویی ویتون را بازگو می کند، و این طرحی است که ثابت می کند.

فروشگاه برند لویی ویتون

فونت لوگو لویی ویتون

فونت این لوگو برای اولین بار در سال 1954 با دست طراحی شد و گفته می شود که از بسیاری از فونت های کلاسیک رومی الهام گرفته است که از آن زمان تاکنون تغییری نداشته است. یک حرف بزرگ مورب L با حروف بزرگ V همپوشانی دارد و هر دو حرف دارای خطوط برجسته و متمایز ضخیم هستند که نشان دهنده قدرت، سنت‌ ها و پیچیدگی هستند.

رنگ لوگو لویی ویتون

با این وجود که لوگوی رسمی لویی ویتون مشکلی است اما این برند از رنگ های دیگری نیز برای مطابقت با خطوط مختلف محصول و استراتژی های برند خود استفاده می کند. رنگ هایی مانند نارنجی، قهوه ای، سبز و یا سایه های پاستلی، رنگ هایی هستند که به کار گرفته می شوند. برای مثال، نسخه قهوه‌ ای نمادین لوگو در دهه های قبل یکی از عناصر طراحی کیف های دستی لویی ویتون بوده است. مارک جیکوبز، هنگامی که نسخه به روز شده ای از این لوگو را ارائه کرد دارای مونوگرام در طرح های سفید، صورتی، آبی، بنفش و زرد بود. این لوگو ها، درست است که جذاب و باکلاس به نظر می رسند اما معمولا برای تسل جواب جذاب هستند. واقعیت جالبی که درمورد لوگوی لویی ویتون وجود دارد این است که این برند، یکی از اولین برند های مد بود که از مونوگرام خود در تمام کیف های خود استفاده کرد و این انتخاب طراحی خیلی زود توسط سایر خانه های مد تقلید شد، همانطور که در لوگوی گوچی مشاهده می شود. به لطف استفاده گسترده در انواع محصولات و تبلیغات بازاریابی این برند، لوگوی لویی ویتون به طرز باورنکردنی معروف و قابل شناسایی است. ممکن است فونت ها و سبک این لوگو کمی قدیمی باشد به همین دلیل طراحان حرفه ای به بداهه نوازی لوگو با چاپ های جدید و مدرن ادامه می دهند، اما این در حالی است که هنوز جوهره کلاسیک خود را حفظ می کنند. این ترکیب درخشان از مدرن سازی و سنت به این شرکت کمک کرده است تا جایگاه خود را در صنعت مد حفظ کند. حتی پس از گذشت چندین دهه، آن ها همچنان برترین تولید کننده کیف های دستی، چمدان ها و لباس های لوکس هستند.

 

 

4.8/5 - (5 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
بررسی طراحی لوگو لیورپول
نوشتهٔ بعدی
تاریخچه طراحی لوگو هرمس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.