تاریخچه طراحی لوگو هرمس

هرمس (Hermes)، یک خانه مد و هلدینگ بین المللی طراحی است که در سال 1837 در فرانسه تأسیس شد. این شرکت در توسعه، ساخت و فروش مواد خوشبو کننده مردانه و زنانه با کیفیت درجه یک، کیف های دستی، لوازم جانبی، کالا های مبلمان منزل و همچنین ساعت ها فعالیت دارد. این شرکت در حال حاضر، یک شرکت هلدینگ خانوادگی است که تقریباً 8500 کارمند دارد. محصولات تولیدی آن ها به دلیل کیفیت عالی پایدار و همچنین طراحی شیک و در عین حال جمع و جور و فکر شده به عنوان محصولات لوکس شهرت دارند. بنیان گذار این برند، تیری هرمس، یک تاجر ماهر است که باعث شد برند آن تبدیل به یک شرکت پیشرفته و یک برند بین المللی مد شود.

لوگو هرمس


برای ساخت لوگو مد نظر خود با ساینا دیزاین تماس بگیرید.


داستان برند هرمس

شرکت هرمس، در ابتدای شکل گیری یک تجارت خانوادگی کوچک بود که تجهیزاتی برای سوار کاران تولید می کرد. این شرکت که در سال 1837 توسط هری هرمس تاسیس شد ابتدا به عنوان یک کارگاه شروع به کار کرد و تجهیزاتی را برای ورزشکاران حرفه ای که در مسابقات اسب سواری شرکت می کردند را تولید کرد. پس از مرگ هری هرمس، پسرش چارلز-امیل جانشین پدرش شد و مدیریت را بر عهده گرفت. تحت مدیریت او، اولین کیف برای اسب سواران با نام تجاری Hermes – Haut à Courroies تولید شد. سپس برند هرمس شروع به تولید لباس، اکسسوری و جواهرات کرد که امروزه از زیبایی محصولات و نام و نشان آن یاد می شود. هرمس با فعالیت در طول چندین دهه، بازاریابی، نمایش‌ های باند و ایجاد شهرت عالی برای محصولاتش، توانسته است به سطح موفقیت عالی دست یابد.

لوگو برند هرمس

لوگو هرمس

لوگوی نمادین هرمس در اواسط قرن بیستم طراحی شد. این لوگو شامل اسبی بود که همراه کالسکه اش در یک موقعیت ایستاده بود. در سمت راست تصویر گاری اسب، یک مردی که کلاه استوانه ای بزرگ و ژاکت و شلوار مشکی پوشیده بود قرار داشت. کل تصویر دارای یک خط سیاه است که قرار است شبیه جاده ای باشد که کل کالسکه در آن توقف کرده است. در این لوگو، اسب بسیار بزرگتر و برجسته تر از شکل انسان است . در واقع این لوگو قصد داشت چیزی را نشان دهد که شرکت در ابتدای شکل گیری خود به تولید آن پرداخته بود. یک کارگاه کوچک تولید تجهیزات برای سوارکاران و ارائه خدمات تعمیر و اصلاح محصول خود. برخی میگویند لوگوی هرمس ظاهراً از نقاشی هنرمند فرانسوی آلفرد دو درو با عنوان “Le Duc Attele, Groom a L’Attente” الهام گرفته شده است که کالسکه اسبی را در انتظار داماد نشان می دهد. اخیراً تحلیل‌ های زیادی انجام شده است که به شباهت‌ های چشمگیر این دو اثر اشاره کرده است.

معنی نام و لوگو هرمس چیست؟

این شرکت به افتخار بنیان گذار آن تیری هرمس نامگذاری شد. از زمان تاسیس آن بیش از دو قرن پیش، نام تجاری تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. هنگامی که نوه‌های تیری هرمس، امیل موریس و آدولف، شرکت را به دست گرفتند، نام آن را به Hermès Frères تغییر دادند. به این دلیل این کار را کردند تا نشان دهند که آن ها برادر بودند. نام این شرکت نشان دهنده ایده آل های آن در طول چندین دهه است و کارمندان شرکت و مشتریان این برند، پیوند های احساسی و تاریخی با این نام دارند. طراحی بسته بندی محصولات هرمس بسیار شیک و شکیل می باشد که توجه اکثر مخاطبان را به خود جلب می کند.

فونت لوگو هرمس

در واقع این لوگو بیشتر مواقعی که ظاهر می شود، بدون هیچ نوشته ای است. اما در برخی موارد نیز همراه با لوگو، کلماتی نیز به کار می رود و معمولا نام را یادآور می شوند. اکثرا از یک تایپ فیس سنگین با سریف های بزرگ روی حروف بزرگ استفاده می کنند. شخصیت های لوگو به یک دیگر متصل نیستند، اما فاصله های کمی بین آن ها وجود دارد و در کل به  لوگوتایپ یک سبک چشم نواز می دهد. گاهی اوقات، یک نوشته دیگری با کلمه پاریس در زیر نام می نویسند که دارای حروف sans serif معمولی با حروف بزرگ است. تنها ویژگی فونت این است که کاراکتر ‘R’ دارای دم کشیده و دراز است.

رنگ لوگو هرمس

هنگامی که لوگوی اولیه این برند یعنی کالسکه اسب ظاهر شد، با پالت رنگی نارنجی و سفید نمایان شد. و معمولاً از رنگ نارنجی برای نشان دادن پس زمینه و از سفید برای نام استفاده می کردند. اما در برخی موارد، رنگ ها معکوس می شدند یعنی، نام نارنجی در پس زمینه سفید قرار می گرفت. طراحان برند همچنین از دو رنگ دیگر به عنوان جایگزین استفاده می کنند که بسته به مناسبت مورد استفاده قرار می گیرند. سیاه و سفید، زرد و مشکی، مشکی و نارنجی، و بسیاری از نسخه های دیگر از مجموعه رنگ وجود دارد که ممکن است در برخی موارد استفاده شود.

سبک طراحی لوگو هرمس

در واقع لوگوی هرمس شامل متن و تصویر می باشد که سبک لوگوی ترکیبی را شامل می شود. این سبک از طراحی لوگو، بهترین سبک شناخته می شود زیرا هم شامل تصویر و پیام برند است. استفاده از لوگو تایپ درون لوگو موجب می شود نام برند در ذهن مخاطب ماندگار شود و استفاده از لوگو تصویری، نمادی را جهت معرفی حوزه فعالیت خود به مخاطب نشان می دهید. استفاده از لوگو ترکیبی در واقع این دو مزایا را به صورت یک جا شامل می شود.

چند واقعیت در مورد برند فرانسوی هرمس

  1. هرمس یکی از اولین برند های مد بود که یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کرد. فروشگاه اینترنتی هرمس در سال 2001 ایجاد شد و صنعت خود را بسیار متحول کرد.
  2. روسری La Maison des Carrés از ابریشم 300 پروانه ساخته شده است. برند هرمس در تولید محصولاتش از مواد طبیعی و باکیفیت به خوبی استفاده می کند و برخی از بهترین اقلام موجود در بازار را تولید می کند. همه محصولات آن ها با کیفیت هستند، اما این نکته درمورد آن ها وجود دارد که ساخت اقلام آن ها زمان بر و پر هزینه است.
  3.  برای ساخت یک کیف بیرکین 48 ساعت کار لازم است. این کیف های دستی برند هرمس همانطور که قیمت بسیار بالایی دارند، ساخت آن ها نیز تا یک هفته طول می‌ کشد، زیرا از با کیفیت ‌ترین محصولات طبیعی، عمدتاً چرم و سایر پوست‌ های حیوانات ساخته شده ‌اند. ساخت یک کیف 48 ساعت طول می کشد و میانگین زمانی که یک کارگر طول می کشد تا یک کیف را تمام کند یک هفته است. در سال 2015، این شرکت به دلیل اتهامات مربوط به رفتار غیرانسانی با تمساح های مورد استفاده در تولید کین  Birkin، با واکنش شدید گروه حقوق حیوانات PETA مواجه شد. از آنجایی که پرونده خیلی بد شده بود، جین بیرکین از او خواست تا نامش را پاک کند. اگر چه نام بیرکین تغییر نکرد، اما یک توافق کوچک خرید بین  آن ها حاصل شد که به PETA امکان دسترسی به جلسات اخلاقی سالانه شرکت داده شود.

 

نتیجه گیری

برند هرمس قطعا یکی از لوکس ترین برند های مد در جهان است. این شرکت اکنون 311 فروشگاه در ایالات متحده، روسیه و آسیا و بیش از 15000 کارمند دارد. این برند یکی از بزرگترین و تحسین برانگیزترین تولید کنندگان کالا های لوکس در سراسر جهان است. این شرکت قرن‌ هاست که بر پایه ‌ی محکم و شهرت بی‌عیب و نقص خود بنا شده است و خواه به خاطر بازآفرینی عشق مشتریان مشهور خود به کیف‌ های دستی خود باشد یا به خاطر استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد، همیشه جز بهترین ها خواهد ماند. حتی لوگوی این برند نیز حس اعتماد طولانی مدت و استاندارد های بالای شرکت را تداعی می کند.

منابع:

turbologo.com/articles/hermes-logo

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
بررسی طراحی لوگو لویی ویتون
نوشتهٔ بعدی
هویت بصری چیست و چه تاثیری در برندینگ دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.