لوگو، امضای کسب و کار

تا حالا برند بزرگی را دیده اید که بدون لوگو باشد؟ پاسخ شما هم حتما نه است. لوگو تاثیر بسیار زیادی بر روی مشتریان خواهد گذاشت و وسیله ای برای این است که مشتریان بتوانند برند شما را درک کنند. پس شما هم می خواهید لوگوی برجسته داشته باشید اما چطور باید این کار را انجام دهید؟ نگران نباشید ما می توانیم چند راهنمایی مفید و ضروری را برای طراحی لوگو  به شما بگوییم و با کمک این راهنمایی به مشتریانتان توانایی درک بیشتر از برندتان را دهید.

طراحی  لوگو در 5 مرحله:

1-درک اینکه چرا به لوگو و آرم نیاز است

2-برنامه ریزی قبل از شروع طراحی

  • هویت برند خود را تعریف کنید
  • ایده جدیدی را تعریف کنید
  • تمام رقبا را بررسی کنید
  • طراح حرفه ای را بیابید

3- سبک طراحی را با کمک گرافیست انتخاب کنید

  • انتخاب رنگ و طرح مناسب

4-شروع طراحی لوگو

  • با طراح خود ارتباط داشته باشید و افکار خود را به او انتقال دهید
  • طرح های گرافیست را ارزیابی کنید
  • باید ها و نباید های لوگو را همیشه به ذهن بسپارید

5-لوگوی خود را انتشار دهید و از آن استفاده کنید

 

 چرا به لوگو نیاز دارید؟

در اصل کسب و کار مانند دوستیابی است، در تجارت هم شما به دنبال جذب مشتری مناسب هستید و می خواهید که آنها، در دام عشق برند شما بیافتند. پس به لوگو هم همانند یک تصویر و عکس نگاه کنید که می خواهید به عشق خود دهید و سعی کنید آن را دوست داشته باشند و در نگاه اول شما را بشناسند و هیچگاه شما را از یاد نبرند. لوگو تاثیر زیادی بر اولین تصور از شما و کسب و کارتان دارد و لوگو اطلاعاتی را در مورد برند به مشتریان منتقل می کند، پس لوگو باید بخوبی بتواند با مخاطبین ارتباط برقرار کند و همچنین به شما در دنیای رقابت کمک و دیگر رقبا را جا بگذارد و پیشتاز باشد پس باید بهترین تصویر از کسب و کار شما باشد.

قبل از اینکه طراحی لوگو را آغاز کنید شخصیت برند خود را تعریف کنید

لوگوی شما باید با شخصیت برند و کسب و کار شما ارتباط برقرار کند و برای انجام اینکار ابتدا باید بدانید که خودتان چه شخصیتی را برای کسب و کار و برندتان در نظر گرفته اید، زمانی که یک ایده منحصر بفرد دارید پس بدان جامعه عمل بپوشانید و آنرا به عنوان شخصیت کسب و کارتان در نظر بگیرید اما برای اینکه بتوانید شخصیت مناسبی را برای برندتان بسازید در اینجا برخی از سوالات را از خود بپرسید تا به هویت برندتان برسید و آن را بسازید:

  • چرا کسب و کار خود را راه اندازی و هدفتان از انجام آن چیست؟
  • اعتقادات و ارزش هایی که برای شما و کسب و کارتان مهم هستند، چیست؟
  • چرا فکر می کنید از همه بهتر هستید؟
  • خصوصیت خاص و منحصر بفرد شما چیست؟
  • اگر بخواهید کسب و کارتان را در سه کلمه توصیف کنید، آن سه کلمه چیست؟
  • سه کلمه ای که می خواهید مشتریان در مورد شما بگویند چیست؟

کمک گرفتن از طراح حرفه ای

مرحله ی بعدی پیدا کردن طراح حرفه ای برای طراحی لوگو است، گرافیستی حرفه ای است که بتواند از کسب و کار شما ایده ای تولید و آن ایده را طراحی کند این بخش یکی از سخت ترین بخش ها در طراحی لوگو است. طراحان برای اینکه بتوانند بهترین آرم را از کسب و کار شما ارائه دهند از این روش ها استفاده می کنند:

طوفان مغزی

گروه طراحی تمام ایده ها را با گذاشتن جلسه طوفان مغزی جمع آوری می کنند و نیاز است که در این جلسه تصویری که در ذهن دارید به ذهن دیگران منگنه کنید و سعی کنید ایده خود را به نحوی هر چه ساده تر برای افراد دیگر توضیح دهید.

مراحل و قوانین طوفان مغزی: گرفتن تمام ایده ها و نظرات هرچقدر هم بد باشد و نوشتن تمام آنها. حتی یک ایده وحشتناک می تواند با گفتگو و مشورت به یک راه حل عالی تبدیل شود.

فهرستی از کلمات بیان می کنند و نظر کل جمع را در مورد آن می پرسند و حتی اگر یک نفر هم برند دیگری را به یاد آورد در میان کلمات به یاد آوردن آن کلمه دیگر استفاده نمی شود.

همه افراد را درگیر این طوفان مغزی می کنیم، حتی افرادی که خارج از این جلسه هستند هم می توانند به شما در طراحی لوگو کمک کنند، بدین صورت که پیش از جلسه نظر و دیدگاه آنها را پرس و جو کنید و از دیدگاه های آنها در جلسه طوفان مغزی استفاده کنید.

یک خلق و خو و شخصیت از آن طوفان مغزی نتیجه گیری کنید، و در اینترنت و … به دنبال ایده و نتایج حاصل از طوفان مغزی خود بگردید که اگر تصویری به آن نتایج نزدیک است آنرا حذف  ویا تغییر دهید و آنقدر عکس و آرم های متفاوت ببینید که سبک و سیاق جدیدی را در میان آنها پیدا کنید.

بدین فکر کنید که چگونه کسب و کار شما در آرم شما تجسم می شود. پس بهتر است از طراحانی حرفه ای بهره بگیرید که بتوانند بهترین تصویر را از شما به نمایش بگذارند و در عین سادگی بتواند لوکس و پر مخاطب و در نهایت با بازدهی فوق العاده و اثری طلایی از شما به جای بگذارد.

رنگ مناسب را با کمک گرافیست انتخاب کنید، همانطور که می دانید هر رنگی نشاندهنده شخصیتی و القا کننده احساسی است که طراحان حرفه ای این موضوع را به خوبی می دانند،  بهترین کار این است که از راهنمایی های آنها بهره مند شوید.

بررسی رقبا

طراحان می دانند که پیش از طراحی باید رقبای شما را بررسی کنند و لازم است بدانند که شما کجایید و آنها کجا هستند؟ چگونه طراحی کنند که با آنها وارد رقابت شوید و بسیار بالاتر از آنها به نظر بیایید. بعنوان مثال اگر تجارت شما باید با تک رنگ نشان داده شود از چه رنگی رقبا استفاده کرده اند و شما باید از چه رنگی استفاده کنید که این تمایز به خوبی نشان داده شود.

طراحان این موضوع را می دانند که در طراحی آرم بهتر است سرگرم کننده و مدرن و جذاب باشد تا حتی برای کسانی هم که از محصولات و خدمات رقبا استفاده می کنند هم جذب شما شوند و رقبایتان را فراموش کنند.

شروع طراحی لوگو

بعد از طوفان مغزی و ایده و …. طراحان شروع به طراحی کرده و در اینجا از عناصر مختلف استفاده می کنند: رنگ ها، اشکال، تایپوگرافی و…. کلا طراحان از هر روشی برای جامعه عمل پوشاندن به ایده خود کمک می گیرند تا بتوانند بهترین را از شما به تصویر بکشند. دراین زمان بهتر است با طراح آرم خود در ارتباط باشید و او را در صورتیکه نیاز به دیدگاه و نظر شما دارد همراهی کنید تا آرم شما شکل بگیرد.

ارزیابی و انتخاب لوگو

در این مرحله، باید از میان طرح های لوگویی که طراحان حرفه ای ارائه داده است انتخاب کنید. در این بخش بازخورد دوستان و آشنایانتان و همکارانتان را در نظر بگیرید و در صورتی که در میان این ارزیابی نیاز به تغییر داشت آنرا مجددا به گرافیست آرم خود انتقال دهید. برخی از این سوالات که می توانید از نظر دهندگان لوگوی خود بپرسید عبارتند از:

  • آیا می توانند در 2 ثانیه بگویند کسب و کار شما چیست؟
  • آیا می توانند یک جمله در مورد شما بگویند و یا حتی یک کلمه؟
  • آیا آنقدر ساده و به یاد ماندنی است که قادر باشند آنرا به یاد بسپارند؟
  • آیا در صورت شناخت رقبای شما، با دیدن لوگو می توانند شما را از آنها تمیز دهند؟
  • آیا ترغیب به خرید از محصولات و خدمات شما هستند؟
  • بدیهی است که لوگوی شما باید الزامات و شخصیت برند شما را نشان دهد  پس باز یک قدم به عقب باز گردید آیا لوگو می تواند شخصیت برند شما را نشان دهد؟

بایدها و نباید های لوگو

یکی از مشکلاتی که در استفاده از آرم وجود دارد این است که کارفرمایان به دلخواه خود آن را تغییر می دهند بدون توجه به اینکه هویت برند خود را با اینکار به خطر می اندازند به همین دلیل طراحان برخی از این موارد را با عنوان بایدها و نباید ها ارائه می دهند.

در حال حاضر لوگویی دارید که هویت شما و برند و کسب و کارتان را به خوبی به نمایش می گذارد زمان آن رسیده است که آرم خود را به عنوان امضای کسب و کارتان در هرجایی که نامی از شما است  و تمام تبلیغات خود از جمله بیلبورد، شبکه های اجتماعی و وبسایت و…. استفاده کنید.

پذیرش سفارش طراحی لوگو در تهران با رسانه هنر برتر.

طراحی لوگو و لوگوتایپ یکی از خدمات کانون آگهی و تبلیغاتی رسانه هنر برتر است این فعالیت جز فعالیت های شاخص ما بشمار می رود، و تا کنون مشتریان زیادی خشنود از این خدمت ما استفاده کرده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر از این خدمت ما، با ما درارتباط باشید.

لوگو، امضای کسب و کار
لوگو، امضای کسب و کار
Rate this post
, , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
چطور وبسایت خود را تبلیغ کنیم؟
نوشتهٔ بعدی
ده روش برای بهبود فروش از طریق تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.