طراحی بسته بندی کالا

طراحی بسته بندی کالا

طراحی اولین عنصر برای طراحی بسته بندی کالا و جعبه محصول است که ابتدا ، می تواند یک شروع  دلهره آور به نظر برسد ، اما رعایت یک سری نکات  در طراحی روند پیشرفت کار را بسیار آسان تر می کند. این متن یک راهنمای نهایی سریع شما برای طراحی بسته بندی کالا است ، از هر نرم افزاری که برای یادگیری بسته بندی اشکال و الگوهای مختلف استفاده می شود استفاده کنید. همچنین یاد می گیرید که چگونه کارهای هنری خود را برای چاپ آماده کنید ، و ما به برخی از چاپ های مختلفی که می توانید در فرم های خود اعمال کنید ، خواهیم پرداخت.

آیا برای تحقق بخشیدن به ایده های بسته بندی خود کمک نیاز دارید؟ تیم طراحی بسته بندی در رسانه هنربرتر برای کمک به شما آماده است

انتخاب بهترین نرم افزار برای شروع طراحی بسته بندی

قبل از شروع به طراحی بسته بندی کالا ، باید با دقت در نظر بگیرید که بهترین برنامه انجام  این کار کدام برنامه است. بیشتر بسته بندی ها طراحان آثار هنری و نمونه کار خود  را به صورت برداری به سازنده می فرستند. فایلهای وکتور مقیاس پذیر هستند و ایجاد برنامه های وکتور مانند Adobe Illustrator یا Inkscape به راحتی می توانید قالبهای چند بعدی  ، فونت و شکل را ایجاد کنید .

وقتی می خواهید طراحی خود را به عنوان یک محصول سه بعدی تصور کنید ، کمی پیچیده تر می شود ، زیرا بیشتر برنامه های برداری برای تولید تصاویر 2 بعدی طراحی شده اند ، اما می توانید افزونه ها یا برنامه های مختلفی را پیدا کنید که در این مرحله به شما کمک کنند. Esko یک برنامه کمکی برای عکاس است که به شما امکان می دهد طراحی را به صورت سه بعدی انجام دهید. تا بتوانید طرح بسته بندی را در تصویر بچرخانید و به شما امکان می دهید طرح را از زوایای مختلف مشاهده کنید که باعث می شود طرح های تخت شما به یک شکل سه بعدی تبدیل شود.

 

ایجاد قالب بسته بندی

الگوی یک قالب بسته بندی به شکل مسطح است. این معمولاً توسط طراح بسته بندی در یک برنامه برداری مانند ایلستریتور با استفاده از فونت ها و اشکال ساده قرار می گیرد.

در طرح  باید خطوط تا و خطوط برش مشخص باشد و در کجا باید سوراخ شود (برداشت دستگاه ، آماده تاشو باشد). این دو قطعه اطلاعات جداگانه در مورد چاپگر است ، خطوط تریم و خط های پانچ باید روی لایه های جداگانه و در رنگ های مختلف نشان داده شوند ، این بدان معنی است که طراح آن ر ا بر ای ارائه به چاپخانه آماده میکند

خطوط تا و برش مشخص شده در طراحی قالب نباید چاپ شود و صرفا برای اطلاع رسانی مشتری و چاپخانه  هستند و همچنین به چاژخانه یک یادداشت راهنما داده می شود  که این لایه ها برای پردازش پس از چاپ در نظر گرفته شده اند.

 

آیا جعبه فقط باید مربع باشد؟

در خانه یا محل کار خود نگاهی بیندازید و نمونه هایی از بسته بندی را ببینید  ، متوجه خواهید شد که تقریباً بیشتر  آنها حالت مربع یا مستطیل خواهند داشت ، اما ممکن است در اندازه ، عمق و شکل متفاوت باشند و طرح هایی دارند که طراحی جعبه را تکمیل می کنند ، یا حتی یک پوشش جداگانه نیز دارند.

اگرچه جعبه ها ممکن است به اشکال مختلف نیز ظاهر شوند ، اما برای اهداف فنی آنچه شما باید بدانید این است که جعبه ها به دو شکل عرضه می شوند: جعبه های مستطیلی و سفارشی

جعبه های سفارشی در طراحی بسته بندی کالا و جعبه محصول گران تر هستند و برای محصولات رده بالا مانند بسته بندی خرده فروشی ، شیرینی های مخصوص و هدایا استفاده می شوند.

5/5 - (1 امتیاز)
, , ,
نوشتهٔ پیشین
شروع یادگیری طراحی وب سایت قسمت اول
نوشتهٔ بعدی
طراحی کاراکتر در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.