اصول ساخت بیلبورد

تبلیغات بیلبورد چیست؟

به زبان ساده پوستر های بزرگی که بر روی تابلو های بزرگ نصب می شوند بیلبورد است. از زمان قدیم، از بیلبورد ها برای تبلیغ کالاها و خدمات استفاده می شد. هدف بیلبورد ها جلب توجه عابران پیاده و رانندگانی است که به طور منظم از کنار آن ها عبور می کنند. تبلیغ کنندگان برای نمایش پیام خود در فضا های بزرگ تبلیغاتی در فضای باز از بیلبورد استفاده می کنند. تبلیغات بیلبورد از چاپ بزرگ استفاده می کند. زیرا باید پیام را در چند ثانیه بیننده ببیند و بفهمد. بنابراین، تبلیغ‌ کنندگان اغلب از تصاویری استفاده می کنند که احساسات را برمی ‌انگیزد. هدف از تبلیغات بیلبورد بازاریابی یک شرکت، یک برند، یک محصول، یک خدمات، یک رویداد خاص یا یک کمپین است. بیلبورد ها، در امتداد بزرگراه‌ های پر رفت و آمد، نزدیک فرودگاه‌ ها، نزدیک میدان‌ ها یا روی دیوارهای ساختمانی نصب می ‌شود. هدف از تبلیغات بیلبورد این است که توسط تعداد زیادی از سواران، رانندگان یا پیاده‌ روها آن را می بیند. بیلبورد یا تابلوی تبلیغاتی یکی از روش‌هایی است که برای تبلیغات در فضای باز استفاده می‌شود. بیلبوردها برای جلب توجه مخاطبان باید به چند اصل اساسی رعایت شوند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. موقعیت مناسب: برای جلب توجه، بیلبوردها باید در مکان‌هایی که افراد زیادی از آنها عبور می‌کنند، قرار گیرند. این مکان‌ها می‌توانند ایستگاه‌های اتوبوس، تقاطع‌های جاده، پل‌ها و محل‌های دیگر با جریان ترافیک بالا باشند.
  2. اندازه صحیح: برای جلب توجه، بیلبوردها باید به اندازه مناسب طراحی شوند. بیلبوردهای بزرگ بیشتر توجه را به خود جلب می‌کنند، اما اگر اندازه آن بیش از حد باشد، به دلیل محدودیت مساحت تابلوی تبلیغاتی، متن و تصاویر آن ناخوانا خواهد شد.
  3. طراحی مناسب: برای جلب توجه، بیلبوردها باید به طور جذاب طراحی شوند. متن‌ها باید با حروف بزرگ و خوانا نوشته شوند و تصاویر باید با کیفیت مناسب و واضح باشند. همچنین، برای حفظ توازن بین متن و تصویر، باید از فضای کافی برای هر دو استفاده کرد.
  4. پیام قوی: برای جلب توجه، بیلبوردها باید یک پیام قوی و جذاب داشته باشند که باعث شود مخاطبان به آن توجه کنند. پیام باید به شکلی باشد که در ذهن مخاطبان به خاطر بماند.

برخی مزایای دیگر بیلبورد چیست؟

– بیلبوردها باعث ایجاد آگاهی از برند می شوند:

اگر در تلاش هستید تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید، بیلبورد ها موثرترین رسانه تبلیغاتی هستند. همچنین بیلبورد ها برای افزایش تعداد بازدید از فروشگاه شما مناسب هستند. هنگامی که اکثر مردم یک بیلبورد را بارها می بینند،  نام تجاری شما را به یاد می آورند. تصاویر یا شعارهای جذاب، شوخ یا به یاد ماندنی راهی عالی برای مشتریان جدید برای یادگیری کسب و کار شما ارائه می دهد. بعداً وقتی بخواهند از محصول یا خدمات شما استفاده کنند، به یاد می ‌آورند که تبلیغ بیلبورد شما چگونه بوده است. در واقع نام تجاری شما در ذهن آن ها حک خواهد شد.

– بینندگان بیشتر با بیلبورد ها سرگرم و درگیر می شوند:

بیلبوردها 24/7 کار می کنند. تبلیغات رادیویی و تلویزیونی در مدت زمان کوتاهی اجرا می شوند. تبلیغات مجلات بستگی به این دارد که مشترکین و خوانندگان در حین ورق زدن مجله به آگهی توجه کنند. هزینه تبلیغات بیلبورد شما تضمین می کند که نه فقط چند بار در روز بلکه در تمام روز هر روز پخش شود. بیلبوردها در معرض تکرار تبلیغات شما قرار می گیرند زیرا رهگذران مسیری منظم دارند. آن  ها آگهی شما را حداقل دو بار در روز پنج روز یا بیشتر در هفته می بینند.

– بیلبوردها جمعیتی وسیعی دارند:

با تبلیغات بیلبورد، شرکت شما می تواند طیف گسترده ای از مشتریان را جذب کند. و شما می توانید این تاکتیک تبلیغاتی را انجام دهید. به جای اینکه هزینه زیادی را صرف چندین نوع تبلیغات کنید، می توانید انواع مختلفی از گروه های مشتریان هدف را لمس کنید. علاوه بر این، شما نیازی به تحقیق در مورد بازار مناسب ندارید. شما مجبور نیستید پول و زمان خود را صرف تلاش برای دستیابی به مشتریان جدید  کنید. با استفاده از تبلیغات بیلبورد، حتی ممکن است خریداران جدیدی را در مناطقی که تصور نمی کنید پیدا کنید.

 – بیلبوردها بازده سرمایه گذاری بالایی دارند:

از آنجایی که بیلبوردها در چنین مناطق شلوغی قرار دارند، بیشترین تعداد بازدید و واکنش به هر استراتژی بازاریابی را دارند. بیلبورد ها بازده سرمایه گذاری بالایی دارند.

– بیلبوردها هرگز از مد نمی افتند:

با وجود شکل‌ های جدید تبلیغات، بیلبورد ها ماندگاری بالایی دارند. تا زمانی که مردم رانندگی می کنند، پیاده روی می کنند، دوچرخه سواری می کنند، می دوند تا به سر کار بروند یا کارهایشان را انجام دهند، بازار هدفی برای تبلیغات بیلبورد باقی خواهند ماند. بیلبوردها همیشه بخشی از بودجه تبلیغات را به خود اختصاص می دهند.

– بیلبوردها برای همه سنین جذاب هستند:

تحقیقات نشان داده است که کودکان تبلیغات را قبل از اینکه حتی بتوانند صحبت کنند، تشخیص می دهند. بازار هدف کودک بازاری قدرتمند است. بازاریابان هوشمند آموخته اند که در سنین بسیار پایین، کودکان وفاداری به برند را ایجاد می کنند. بنابراین، تبلیغ‌ کنندگان تلاش می ‌کنند تا رابطه خود را با بازار جوانان تقویت کنند.

اصول ساخت بیلبورد

اصول ساخت بیلبورد های تبلیغاتی از جمله خدمات گروه های تبلیغاتی و بازاریابی می باشد. ساخت بیلبورد به صورت کامل، از صفر تا صد و با کیفیت منحصر به فرد توسط موسسات تبلیغاتی به مشتریان عرضه می شود.

بیلبورد ها در اصطلاح همان فضاها و تابلو های بزرگی هستند که به شکل گسترده در سطح شهر پراکنده بوده و دیده می شوند. این بیلبورد ها توسط ارگان ها و شهرداری ها به افراد و شرکت ها و صاحبان برندها اجاره داده می شوند. ساخت بیلبورد تبلیغاتی نیاز به رعایت یک سری نکات ضروری می باشد که در پروسه تولید و ساخت باید رعایت شوند. به این نکات در ادامه پرداخته می شود. مراحل تهیه و اجرا در ساخت بیلبورد های تبلیغاتی به شرح زیر می باشد:

  • طراحی و ساخت سازه بیلبورد شامل بورد و المک
  • آماده سازی و ساخت فونداسیون
  • حمل و انتقال قطعات بخش های مختلف بیلبورد به صورت جدا
  • نصب قطعات بر روی فونداسیون
  • مراحل نصب و بهره برداری و آماده سازی کامل و …

ساخت بیلبورد

ساخت برخی از بیلبوردها به صورت دو طرفه است که نرخ اجاره بیلبورد در اصفهان . کیفیت مواد اولیه در طراحی و ساختن بیلبوردها بسیار مهم است و به این طریق می توانند مقاومت بسیار بالایی در شرایط جوی نا مساعد محیطی داشته باشند. موسسات حرفه ای تبلیغات از رنگ های استاتیکی و پخت در کوره برای افزایش کیفیت کار خود بهره می برند. ابعاد صفحه بورد که در ساخت آن از جنس ورق گالوانیزه استفاده می شود معمولا در ابعاد متنوع 4 در 8 متر یا 4 در 12 متر یا4 در 9 متر و یا 3 در 5 متر می باشد. ارتفاع المک بیلبورد از سطح زمین بدون در نظر گرفتن فونداسیون تا بالای بورد۱۰ متر و یا کمتر در نظر گرفته می شود. این ارتفاع بستگی زیادی به ابعاد صفحه بورد دارد. پیش از اقدام به ساخت، طراحان گرافیست شبیه سازی های نرم افزاری کاملی را برای طرح اولیه بیلبورد و بررسی زاویه دید عابر، سرنشینان خودرو، راننده های سواری و … انجام می دهند.

طراحی بیبلورد را ساده نگه دارید

مشابه اهمیت ساده نگه داشتن آن نیز دقیقا مانند اصل کپی نکردن  باید رعایت شود  ، محتوای تصویری شما نیز باید از  دستورالعمل سادگی پیروی کند. وقتی این دستورالعمل رعایت نشود ، می تواند در تمام روند کاری که برای  بیلبورد  انجام می دهید تداخل ایجاد کند. مشتری که یک بیلبورد  تصویری می بیند ، به غیر از اینکه باید واقعیت داشته باشد  اگر احساس کند که درک نمیکند  ، نمی تواند از این محصول یا خدمات شما استفاده کند .

استفاده از رنگ در بیلبورد

یک روش عالی برای اینکه در اصول ساخت بیلبورد شما را در بین شلوغی خیابان متمایز میکند  ، استفاده موثر از رنگ است. بسته به برند و الگوی رنگی خود ، می توانید از جعبه بیلبورد نشان داده شوید  و اجازه دهید خلاقیت شما بدرخشد. رنگ می تواند تأثیر مستقیمی بر روانشناسی مشتریان شما داشته باشد زیرا آنها با بیلبورد شما ارتباط برقرار می کنند. با انتخاب رنگ هایی که به گفته برخی از متخصصان ، احساسات خاصی از مشتریان شما را فرا می گیرد . به عنوان مثال ، برخی از متخصصان می گویند رنگ آبی اعتماد را فرا می گیرد در حالی که رنگ قرمز هیجان را برمی انگیزد. نحوه تعامل مشتریان با رنگهای خاص معمولاً یک تجربه فردی است (از آنجا که در گذشته همه افراد با رنگهای خاصی تجربیات مختلفی داشته اند). با نام تجاری خود سازگار باشید و به خلاقیت خود اجازه دهید تا بخشی از بازاریابی را ایجاد کند که می تواند عابران شما را متحیر کند.

یک داستان بگویید

برای افزایش  خلاقیت تبلیغات شما در اصول ساخت بیلبورد  مهم است که کارهایی بیش از اینکه فقط به مشتریان خود بگویید انجام دهد. به عنوان مثال ، مهم است که آنها نام و / یا مکان شما را بدانند ، اما شما می توانید در حین نمایش بیلبورد داستانی در مورد اینکه چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید ، بگویید میتوانید به این مهم دست پیدا کنید. یا بهتر از این ، بیلبورد شما می تواند به مشتریان شما بگوید که چرا کاری را که انجام می دهید انجام می دهید .

 

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
5 نکته مهم برای طراحی پاکت نامه
نوشتهٔ بعدی
مهم ترین فوت و فن طراحی لوگو با گوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.