بهترین طراح لوگو

بهترین طراح لوگو کیست؟

 بهترین طراح لوگو و انتخاب آن  برای طراحی لوگو استارت آپ شما بسیار مهم است تا به کسب و کار جدیدتان تصویر خوبی در بین مخاطبان خود ارائه دهید. چنین طرحی روانشناسی رنگ ها ، قلم ها و سایر عناصر را برای ایجاد یک آرم به یاد ماندنی می کند. فقط چنین لوگویی می تواند مخاطبان هدف شما را با تجارت جدید شما درگیر کند.

صاحبان مشاغل و طراحان گرافیک حرفه ای اهمیت لوگوها را می دانند. یک آرم مطمئناً چهره یک شرکت ، تجارت و برند تجاری است. ابتدا افرادی که می خواهند محصولات یا خدمات یک شرکت خاص را بخرند به دنبال بهترین طراحی لوگو در تهران و یا سراسر کشورمی گردند. بنابراین یک آرم نشانه اصالت محصولات یا خدمات یک شرکت استاما بیشتر از اینکه یک نشان هویت باشد ، یک آرم از بسیاری جهات در خدمت یک شرکت و تجارت است. یک لوگو  زیبا طراحی شده باعث می شود تا تجارت شما فوراً قابل شناسایی باشد. وقتی تبلیغ شما به چشم مردم  دیده می شود ، افراد تجارت شما را به یاد می آورند. به عنوان مثال وقتی افراد  یک سیب گاز زده  می بینند ، آنها را به یاد کامپیوتر پیشرفته و تلفن های هوشمند اپل می اندازد.

بهترین طراح لوگو بستگی به نیازها و ترجیحات شما دارد. اما برخی از عواملی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

1. تجربه و تخصص: یک طراح لوگو با سابقه و تجربه در زمینه طراحی لوگوها می‌تواند در درک نیازها و خواسته‌های شما کمک کند. طراحان حرفه‌ای با تجربه آگاه به نکات طراحی بوده و بهترین روش‌ها را در تولید لوگوهای حرفه‌ای می‌شناسند.

2. استعداد خلاقیت و طرح‌بندی: طراحان با استعداد و خلاق می‌توانند ایده‌های نوآورانه و منحصر به فرد را برای لوگوی شما ارائه دهند. آنها می‌توانند با استفاده از طرح‌بندی مناسب و انتخاب رنگ‌ها و فونت‌های مناسب، یک لوگوی جذاب و شناخته شده ایجاد کنند.

3. شناخت درست از برند: طراحان باید بتوانند درک عمیقی از برند و هویت شما داشته باشند تا بتوانند لوگویی را طراحی کنند که با برندتان همخوانی داشته و پیام شما را به درستی منتقل کند.

4. تعامل و همکاری: همکاری با یک طراح لوگو که توانایی خوبی در برقراری ارتباط و تعامل با شما داشته باشد، بسیار مهم است. این به شما کمک می‌کند تا در فرایند طراحی لوگو، نظرات و ایده‌های خود را به آسانی به او انتقال دهید و نتیجه نهایی را به بهترین شکل به دست آورید.

5. قیمت و بودجه: قیمت و بودجه همواره یکی از ملاحظات مهم در انتخاب طرا

ح لوگو است. بر اساس بودجه خود، بهتر است طراحی لوگو را با یک طراح حرفه‌ای و بازنشسته انجام دهید، اما می‌توانید از طراحان جوان‌تر و با تجربه کمتر نیز بهره‌برداری کنید که ممکن است برای شما هزینه کمتری داشته باشند.

در نهایت، بهترین طراح لوگو برای شما کسی است که بهترین تطابق با نیازها، ترجیحات و بودجه شما را داشته باشد. در انتخاب طراح لوگو، بررسی نمونه‌های کاریشان، گفت‌وگوی مستقیم با آنها و بررسی نظرات و تجربه‌های دیگران می‌تواند به شما کمک کند تا یک طراح مناسب را برای طراحی لوگوی فروشگاهتان پیدا کنید.

 

طراحی لوگو بهترین طراح لوگو

نکته برتر برای استخدام یک طراح آرم برای شروع کار

01. استخدام یک دوست

شما ممکن است  پسر عمو، خواهرزاده یا  یکی از دوستانتان با مهارت مناسب در طراحی گرافیک داشته باشید. اما این به معنای  حرفه ای بودن در زمینه طراحی لوگو  نیست . ممکن است انتخاب یک دوست برای ایجاد آرم خود به صرفه ترین و راحت ترین گزینه به نظر برسد. اما در دراز مدت انتخاب اشتباه بهای سنگینی برای شما خواهد داشت .

 

02. حساسیت زیاد بر روی کار طراح

زمانی که شما طراح حرفه ای را استخدام کردید باید به او اعتماد کنید و بعد از دادن  ایده ها و الهامات لوگو تان به او کار را به او بسپارید . مطمئن باشید طراح حرفه ای  با توجه حیطه شغلی شما   با نهایت دقت به طراحی میپردازد  انجام شود. اما ثابت نبودن در تصمیم شما  حتی می تواند چیزی را که می توانست یک طراحی عالی باشد خراب کند.

طراحی لوگو بهترین طراح لوگو

03. ندانستن آنچه می خواهید

این به طراح بستگی دارد که تصویر برند شما را به یک طرح کاملاً انعطاف پذیر تبدیل کند. ولی این به این معنا نیست که شما نقشی در طر احی ندارید چون این شما هستید که از نوع کسب و کار و تجارتتان آگاهی کامل دارید پس باید اطلاعات کافی را در اختیار طراح بگذارید .

نوع ارزش شرکت را که می خواهید از طریق آرم خود به تصویر بکشید ، مشخص کنید.

در صورت امکان باید طرح رنگی را نیز در ذهن داشته باشید. هر ایده ای که در مورد طراحی دارید باید با  طراح  لوگو در میان گذاشته شود تا مطمئن شوید طراح  با سبک مورد نظر شما آشنا است. این امر برای ایجاد یک آرم و هویت تجاری ضروری است.

 

04. نوع فونت خود را انتخاب نکنید

در حال حاضر صدها فونت در سراسر اینترنت وجود دارد. با این حال ،هر کدام از فونت ها که هر یک از فونت ها  فضای و تصویر خاصی را ایجاد می کنند ، بنابراین انتخاب باید در درجه اول به طراح انجام شود.

اما اطمینان حاصل کنید که فونت هایی که برای لوگوی خود انتخاب می کنید با قلم هایی که قبلاً در طراحی وب سایت یا طراحی بروشور آنلاین خود دارید تفاوتی نداشته باشند . این یک گام مهم برای سازگاری با نام تجاری است.

زمانی که لوگوی عالی با محصول مناسب هم سو شود ، نام تجاری یک دارایی گران بها است .

چرا طراحی لوگو مهم است ؟

لوگو معمولاً اولین چیزی است که یک مشتری در اولین برخورد با برند آن را  می بیند . همچنین مهم ترین چیزی است که بیشترین تأثیر را بر مشتری و بیننده می گذارد و اگر موفقیت آمیز باشد ، در مدت طولانی در یاد ها می ماند. یک لوگو می تواند چیزهای زیادی در مورد یک نام تجاری به ما بگوید ، و گاهی اوقات اینکه یک برند چه کاری انجام می دهد و چه چیزی را نشان می دهد را می رساند .

اما باید توجه داشت که طراحی لوگو به هیچ وجه به تنهایی در برند سازی موفق نیست ، اما یکی از مواردی است که باید از همان ابتدا به درستی انجام شود ، زیرا اغلب در مرکز برند قرار دارد . و در حالی که اکثر طراحان می توانند یک لوگوی مناسب و معقول ایجاد کنند ، برای اجرای یک طراحی لوگویی که واقعا منحصر به فرد ، جذاب و به یاد ماندنی باشد ، به ترکیب خاصی از مهارت های طراحی ، تئوری خلاقانه و کاربرد ماهرانه نیاز است .

در طراحی لوگو چه چیزی را مد نظر داشته باشیم ؟

توجه داشته باشید هدف از طراحی لوگو باید ایجاد چیزی باشد که افراد به راحتی بتوانند وقتی به تجربیات خود در مورد یک محصول ، شرکت یا خدمات فکر می کنند ، آن را تصور کنند .

توجه به شکل و رنگ :

وقتی به چیزی نگاه می کنیم ، قبل از هر چیز دیگری ابتدا رنگ را می بینیم و اگر برای جلب توجه ما کافی باشد ، آن را می خوانیم . پس مهم ترین چیزی که در طراحی لوگو وجود دارد ، شکل و رنگ آن است .

طراحی لوگو باید با مقدمات اولیه شروع شود . آشنایی با مشتری و محصول او به شما کمک می کند قوی ترین جهت طراحی را انتخاب کنید و دستیابی به اجماع در مورد طراحی لوگوی خود را آسان تر می کند.

اگر طراح هستید ابتدا هدف مشتری از طراحی لوگو را جویا شوید و اگر مدیر شرکت یا برندی هستید و قصد طراحی لوگو دارید ، حتما هدفتان از این کار را یادداشت کنید و روی آن تمرکز کنید .

همینطور از خودتان بپرسید که شما چه کاری انجام می دهید ؟ و چگونه آن را انجام می دهید ؟

چه چیزی شما را از سایر برند ها متمایز می کند ؟

شما برای چه چیزی بیشتر ارزش قائل هستید ؟

برخی از این سؤالات ممکن است آنقدر ساده به نظر برسند که غیر ضروری باشند ، اما پاسخ به آن ها می تواند چالش برانگیز باشد و منجر به سؤالات بیشتری در مورد شغل  شما شود .

چیزی که در این مرحله اولیه پروژه کشف می‌ کنید واقعاً می ‌تواند به شما کمک کند که هنگام شروع توسعه طراحی لوگو ، بازار را از دست ندهید .

و به عنوان طراح به یاد داشته باشید که هر مشتری متفاوت است و حتی در یک حرفه ، افراد به روش های مختلف وظایف خود را انجام می دهند.

شاید برای شما سوال باشد که چگونه یک لوگو طراحی کنید ؟

حقیقت این است که طراحی لوگو به مهارت و تجربه و همچنین دانش نیاز دارد . برخی از عناصر فرآیند با تمرین زیاد و کار با انواع برندهای مختلف که هدفشان انتقال پیام های مختلف است ،  به وجود می آید . با این حال ، پشت همه اینها تئوری و قوانین طلایی است که طراحان لوگو با آن ها آشنا هستند .

هنگامی که لوگوی عالی با محصول مناسب همسو شود ، نام تجاری یک دارایی گرانبها است .

به لوگو های موفق و معروف مانند نایک فکر کنید ! دقیقاً چگونه این طرح‌ های لوگو به جایگاه نمادین و تشخیص فوری دست یافته اند ؟ بیشتر طراحی های لوگوی موفق ویژگی های خاصی دارند و می توانید از آن ها استفاده کنید .

ایجاد یک طراحی لوگوی جدید از ابتدا به این معنی است که چگونه می توان شخصیت برند را کاملاً به تصویر کشید و ارتباط برقرار کرد . اما به روز رسانی لوگوی موجود به معنای انواع مشکلات است ، از جمله تصمیم گیری در مورد تغییر کامل جهت برند یا ایجاد تغییرات کوچک.

در ادامه، چند قانون طلایی برای لوگوی عالی را بررسی می کنیم :

وقتی به چیزی نگاه می کنیم ،  قبل از خواندن ، شکل و رنگ را می بینیم . اگر برای جلب توجه کافی باشد ، شروع به خواندن می کنیم . کار طراحان این است که لوگوی یک برند را به شکل و رنگی ماندگار و جذاب تبدیل کند تا همیشه در اولویت بماند .

1  طراحی اولیه را ترسیم کنید :

با بسیاری از ابزارهای دیجیتالی که امروزه در دسترس هستند، ممکن است برای ایجاد یک طراحی لوگو مستقیماً به رایانه خود بروید، اما استفاده از یک صفحه طراحی به شما این فرصت را می‌دهد که چشمان خود را از تابش خیره کننده پیکسل‌های روشن استراحت کنید و مهم‌تر از آن، ایده‌های طراحی را بسیار ضبط کنید. سریعتر و آزادانه تر بدون هیچ رابط دیجیتالی در راه، شما آزادی کامل برای کاوش دارید، و اگر در شب با ایده‌ای که نمی‌خواهید از دست بدهید از خواب بیدار می‌شوید، یک قلم و کاغذ کنار تختتان بهترین راه برای پایین آوردن آن است. .

طراحی ، به شما کمک می کند اشکال را دقیقا جایی که می خواهید قرار دهید . هر زمان هر ایده ای که در ذهنتان نقش بست را روی کاغذ پیاده سازی کنید .

– همیشه زمانی برای دیجیتالی کردن علائم شما در آینده وجود خواهد داشت .

شما به عنوان طراح می توانید توصیف برخی ایده ها را با مشتریان به اشتراک گذارید . این می‌ تواند تجسم نتیجه را بدون حواس ‌پرتی حروف و رنگ‌ ها آسان‌ تر کند ، زیرا گاهی اوقات باعث می ‌شود مشتریان یک ایده را رد کنند .

2 سیاه و سفید شروع کنید :

جزئیات داخلی لوگوی اپل در طول سال ها تغییر کرده است ، اما شکل ظاهری آن باقی مانده است .

– رنگ بخش مهمی از برند سازی است ، اما گاهی اوقات می تواند حواس پرتی را به همراه داشته باشد و در نظر گرفتن مفهوم اصلی لوگو برای مشتری دشوار باشد . رها کردن رنگ به مراحل بعدی می تواند به شما این امکان را بدهد که بر روی ایده طراحی لوگوی خود تمرکز کنید تا روی عنصری که معمولاً تغییر آن بسیار آسان تر است .

3 طراحی لوگوی خود را مناسب نگه دارید :

طراحی لوگو باید با ایده ها ، ارزش ها و فعالیت هایی که انجام می دهید مرتبط باشد .

برای مثال یک تایپ زیبا برای یک رستوران سطح بالا نشان دهنده مجلل بودن آن است .

4 طرح لوگوی خود را ساده نگه دارید :

یک طراحی لوگوی خوب به یاد ماندنی است و به یک برند اجازه می دهد تا با وجود رقابت برندهای دیگر برای جلب توجه مشتری ، در ذهن مشتری باقی بماند .

چگونه می توان به آن دست یافت ؟ در اینجا سادگی باید کلید واژه شما باشد . یک لوگوی واقعا ساده را اغلب می توان پس از یک نگاه کوتاه به یاد آورد ، چیزی که با طراحی بیش از حد دقیق امکان پذیر نیست.

5 اما سعی کنید تفاوت داشته باشید :

اگر رقبای یک برند همه از یک سبک تایپوگرافی ، یک نوع پالت ، یا نمادی در سمت چپ نام برند استفاده می کنند ، این فرصت عالی برای متمایز کردن مشتری شما به جای ترکیب کردن آن هاست .

انجام کاری متفاوت ، واقعا می تواند به برجسته شدن طراحی لوگوی شما کمک کند .

اگرچه شباهت زیاد در بازار لزوماً به این معنی نیست که کار شما آسان تر شده است .

با این حال ، نشان دادن تخیل در مجموعه طراحی خود یکی از راه‌ های خوب برای جذب مشتری مورد نظرتان است و نشان دادن مناسب بودن مفهوم شما می‌ تواند به رفع هرگونه شک و تردید کمک کند .

 

 

3.8/5 - (5 امتیاز)
,
نوشتهٔ پیشین
طراحی بروشور تبلیغاتی برای بازاریابی
نوشتهٔ بعدی
بررسی تاریخچه لوگو فندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.