نحوه ی طراحی کارت ویزیت

نحوه ی طراحی  کارت ویزیت و اصولی که باید رعایت کنید :

نحوه ی طراحی کارت ویزیت یک کارت کاغذی کوچک، چاپ شده و معمولاً به اندازه کارت اعتباری است که مشخصات تجاری شما مانند نام ، مشخصات تماس و لوگو برند را در خود جای داده است. طرح کارت ویزیت شما، یک قسمت اساسی از برند تجاری شما است و باید به عنوان یک توسعه بصری از طراحی نام تجاری شما عمل کند.
در این راهنما، همه مواردی را که باید در مورد طرح کارت ویزیت بدانید، بررسی خواهیم کرد.

طراحی ست اداری کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت

اما قبل از اینکه وارد هفت مرحله طراحی کارت ویزیت شویم، بیایید کمی در مورد آنچه شما نیاز دارید، قبل از شروع صحبت کنیم.

خواه بنیانگذار یک شرکت نوپا یا بخشی از یک شرکت مستقر باشید، دو مولفه مهم در طراحی وجود دارد که شما باید قبل از اینکه به طرح کارت ویزیت خود فکر کنید، نهایی شوند:

  • لوگوی انجام شده
  • طرح رنگ برند

لوگوها و طرح های رنگی، دو مهمترین انتخاب بصری برای نام تجاری هستند. این عناصر نه تنها سهم بزرگی در ایجاد طرح کارت ویزیت شما دارند، بلکه به تأثیرگذاری طرح و هویت شما نیز کمک می کنند.

یک فعالیت مقدماتی دیگر نیز وجود دارد که باعث می شود بقیه مراحل طرح کارت ویزیت بدون مشکل انجام شود این است که شما باید بدانید که می خواهید با چه چیزی ارتباط برقرار کنید. شما به عنوان یک فرد یا تجارت چه نوع برندی هستید؟ می خواهید کارت ویزیت شما، نه فقط با کلمات، بلکه با طرح چه چیزی بگوید؟

نحوه ی طراحی، طرح کارت ویزیت در هفت مرحله

 

هنگامی که لوگو، طرح رنگ برند و تمام ایده خوبی که، می خواهید کارت شما در مورد شما بگوید را دارید، آماده برای شروع هستید . فقط هفت مرحله زیر را دنبال کنید تا تعیین کنید کدام طرح کارت ویزیت برای شما بهتر است.

1- شکل خود را انتخاب کنید

همانطور که تکنیک های چاپ پیشرفته تر و مقرون به صرفه تر می شوند، افراد حرفه ای فضای بیشتری برای کشف اشکال جایگزین دارند. تکنیک چاپ die-cutting  به شما امکان می دهد هر شکلی را که می خواهید برش دهید و همچنان به صورت عمده چاپ کنید.

استفاده یا عدم استفاده از اشکال خلاق به تصویری که می خواهید منتقل کنید، بستگی دارد. شکل های خاص به شما کمک می کند تا تأثیرگذار باشید، اما می تواند بر صنایع رسمی تر تأثیر نامطلوبی بگذارد.

طراحی ست اداری
طراحی ست اداری

2- اندازه خود را انتخاب کنید

تصمیم بعدی شما برای طرح کارت ویزیت، اندازه کارت است. این بیشتر به استاندارد کشور بستگی دارد، بنابراین مکان خوبی برای شروع است. حتی اگر قصد برجسته شدن دارید، باید بدانید که بقیه چه کاری انجام می دهند تا خلاف آنها عمل کنند.

تعیین اندازه کارت ویزیت

3- لوگو و سایر گرافیک های خود را اضافه کنید

اکنون ما شروع به ترسیم عناصر بصری طراحی، طرح کارت ویزیت می کنیم، اول از همه لوگو، لوگو باید در کارت ویزیت شما بیشترین اهمیت را داشته باشد، اگرچه گرافیک های ثانویه نیز می توانند گاهی اوقات مفید باشند.

4- متن لازم را اضافه کنید

آنچه در واقع نحوه ی  کارت ویزیت شما از مجموعه چاپ و طراحی ست اداری در اصفهان و تهران شما  می گوید به خود شما بستگی دارد. بنابراین قدم بعدی برای طرح کارت ویزیت، این است که شما تصمیم بگیرید که چه چیزی روی کارت ویزیت خود قرار دهید. در زیر لیستی از برخی گزینه های رایج آورده شده است، بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک را انتخاب و حذف کنید.

  • نام – هر کارت به یک نام نیاز دارد.
  • نام شرکت – بجز برندهای شخصی، که در این صورت نام شخصی شما نام شرکت شما است.
  • عنوان شغلی – برای کارتهای سنتی، عنوان شغلی خود را وارد کنید. این همچنین به دارنده یادآوری می کند که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید.
  • شماره تلفن – حتی اگر تلفن روش مورد نظر شما برای برقراری ارتباط نیست، برای بعضی از افراد است.
  • ایمیل – ایمیل هنجار جدیدی برای ارتباطات غیر فوری تجاری است، تا حدی به این دلیل که امکان ارسال اسناد را به صورت پیوست فراهم می کند.
  • آدرس وب سایت – از جمله URL سایت شما یک دعوت غیر تهاجمی برای بازدید است.
  • رسانه های اجتماعی – اگر رسانه های اجتماعی به حوزه شما مرتبط هستند یا می خواهید کمی از هویت خود را نشان دهید، لینکهای شبکه های اجتماعی را درج کنید.
  • آدرس – برای جلب مشتری به محل کار یا فروشگاه شما ضروری است.
  • شعار – کاملاً اختیاری، یک شعار به هویت برند کمک می کند.

به یاد داشته باشید که کارت های ویزیت فقط به معنای دادن اطلاعات نیستند، بلکه به حفظ آن نیز می پردازند.

5- تایپوگرافی خود را انتخاب کنید

وقتی دانستید که می خواهید چه بگویید، می توانید شکل ظاهری آن را انتخاب کنید. تایپوگرافی همیشه مهم است ، زیرا شما باید متن را کاملا خوانا کنید و فضای کمی برای کار دارید.

6- اتمام های ویژه را در نظر بگیرید

اکنون که به مرحله نهایی رسیده اید ، وقت آن است که شروع به بررسی چاپگرها کنید – به ویژه از نظر آنچه آنها می توانند ارائه دهند. چاپگرهای خاصی پایان های ویژه ای را ارائه می دهند که می تواند کمک زیادی به ایجاد یک اثر ماندگار کنند. ببینید آیا هر یک از “جلوه های ویژه” می تواند به سود استراتژی نحوه ی طراحی کارت ویزیت شما باشد یا خیر.

7- طرح خود را نهایی کنید

با در دست داشتن تمام عناصر و پیش بینی دقیق انتخاب نهایی رنگ و پایان های ویژه، می توانید طرح خود را مجدداً ارزیابی کنید تا مطمئن شوید همه چیز خوب کار می کند.

ابتدا جریان بینایی را بررسی کنید، چگونه چشم شما هنگام نگاه کردن به کارت حرکت می کند. ابتدا چه چیزی را متوجه می شوید؟ یک جریان بصری خوب باید با لوگو، سپس نام و سپس اطلاعات ثانویه شروع شود. با تغییر اندازه و مکان یک عنصر، همیشه می توانید جریان های بصری را تغییر داده و بهینه کنید.

شما همچنین می خواهید تا آنجا که می توانید آشفتگی را از بین ببرید. آیا همه اطلاعات لازم است؟ هرچه عناصر باقیمانده کمتر باشد، هر کدام می توانند تأثیر بیشتری می گذارند.

Rate this post
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
ریدیزاین لوگو و نکاتی که باید در حین انجام داد
نوشتهٔ بعدی
طراحی لوگو فیلم و ساخت و طراحی انواع لوگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.