لوگو تایپ و تفاوت آن با لوگو مارک

لوگو تایپ و تفاوت آن با لوگو مارک :

لوگو تایپ که به نام نشانه نوشتاری نیز شناخته می شود، یک نوع لوگو است که با استفاده از نوشتار طراحی می شود. مزایای استفاده از آن واضح است. یک  لوگو تایپ قادر است نام تجاری را با هویت بصری مرتبط سازد و از این رو از سردرگمی برند بکاهد. تولید لوگو تایپ یک نقطه شروع عالی برای کسب و کارهای جدید است.

لوگو تایپ و تفاوت آن با لوگو مارک
لوگو تایپ و تفاوت آن با لوگو مارک

 لوگو تایپ که به نام نشانه نوشتاری نیز شناخته می شود، یک نوع لوگو است که با استفاده از نوشتار طراحی می شود. مزایای استفاده از آن واضح است. چنین لوگویی قادر است نام تجاری را با هویت بصری مرتبط سازد و از این رو از سردرگمی برند بکاهد. تولید لوگو تایپ یک نقطه شروع عالی برای کسب و کارهای جدید است. با این حال، ممکن است طراحی آن زمینه خلاقیت کمتری برای نمایش تصویری برند باقی بگذارد، به خصوص اگر نام کسب و کار به روشنی نشان دهنده فعالیت آن نباشد.

سفارش طراحی لوگو
سفارش طراحی لوگو

یک لوگو تایپ معمولا محافظه‌کارانه به نظر می رسد و از همین رو در بخش‌هایی مانند مالی و یا حقوقی دارای محبوبیت است. از طرف دیگر، این سبک ممکن است برای متخصصان خلاق یا مشاغل مهمان‌نوازی به خوبی کار نکند. یکی از معروف ترین  لوگو تایپ ها مربوط به لوگوی فیس بوک است.

 لوگو تایپ

هنگام استفاده از کلمه لوگو مردم به فکر  لوگو تایپ می‌افتند. یک لوگو تایپ، نام شرکت است که به صورت بصری و منحصر به فرد برای شرکت طراحی شده است. یک  لوگو تایپ می تواند توسط قلم از پیش تعیین شده که تا حدودی سفارشی شده تولید شود و یا از اشکال هندسی ساخته شود که به صورت مفهومی نشان دهنده حروف است.

سفارش طراحی لوگو
سفارش طراحی لوگو

 لوگو تایپ مشخصات دیگری نیز دارد که در حالت کلی مربوط به مولفه های هویتی شرکت است. طیف رنگی پانتون یا PMS و مقدار فضای خالی اطراف لوگو از این مشخصات است. در تولید لوگوی خوب نیازی به استفاده از سمبل یا نماد نیست. ایده طراحی لوگو تایپ نیز همین است.

در هنگام طراحی لوگو تایپ استفاده از نوشتار می تواند یک سلاح تجاری موفق به حساب آید. آنچه اتفاق می‌افتد این است که این نوع لوگو از نوشتار و حروف خاصی استفاده می کند که با نام تجاری پیوند می خورد.

لوگو مارک

لوگو مارک یک سمبل یا یک نماد است که به صورت انتزاعی معرف نام شرکت است. لوگو مارک را می توان در کنار  لوگو تایپ استفاده کرد. ممکن است چند نوع نماد در سیستم هویتی شرکت وجود داشته باشد که در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد این قوانین در سند کاربرد برند درج شده است.

لوگو مارک در شناساندن هویت برند تاثیر بسیار زیادی دارد و به مشتریان کمک می کند هویت شرکت را بهتر درک کنند، به خصوص اگر لوگو مارک نمایش تصویری از محصولات شرکت مثلاً دوربین عکاسی باشد. همچنین لوگو مارک می تواند یک عنصر گرافیکی در ابزارهای بازاریابی و علامت گذاری یاشد.

یک لوگو مارک می‌تواند نسبت به  لوگو تایپ قابل تشخیص تر داده باشد. به عنوان مثال، نماد اپل که یک سیب گاز زده است بهتر می تواند نام شرکت اپل را تداعی کند.

آیا به لوگو مارک احتیاج دارم ؟

از کجا بفهمم هم به  لوگو تایپ و لوگو مارک نیاز دارم؟ امر بستگی به کاربرد لوگو و همینطور حوزه فعالیت شرکت دارد. طراحی لوگو می تواند هزینه قابل توجهی به فرآیند توسعه برند وارد کند. بنابراین، مسئله بودجه نیز مطرح است. برخی از کسب و کارهای جدید فعالیت خود را ساده شروع می‌کنند و پس از رشد کسب و کار به سراغ اضافه کردن نماد می روند.

یکی از نکات مهم در طراحی لوگو این است که اندازه آن باید در هر مقیاس و  بزرگنمایی خوانا باشد. به عنوان مثال، ممکن است یک بیلبورد غول پیکر خریداری نکنید، اما چاپ نماد چند اینچی در بروشور، دارای محیط رزولوشن بالاتری نسبت به محیط وب سایت است.

5/5 - (1 امتیاز)
, , , ,
نوشتهٔ پیشین
استاندارد لوگو برای وب سایت ها و رسانه های اجتماعی چگونه است؟
نوشتهٔ بعدی
خدمات طراحی گرافیک ، طراحی گرافیکی خلاقانه و افزایش نو آوری در طراحی گرافیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.