اهمیت طراحی سربرگ

اهمیت طراحی سربرگ

اهمیت طراحی سربرگ در چه مواردی است؟

اهمیت طراحی سربرگ در طراحی ست اداری شامل مراحل مختلفی می‌باشد و موارد گوناگونی باید در آن رعایت شود. یکی از مهمترین مواردی که باید در ست اداری رعایت شود، طراحی سربرگ می باشد. طراحی سربرگ بعد از کارت ویزیت مهمترین مورد می باشد که در طراحی ست اداری اهمیت پیدا می کند و برای نگارش نامه های رسمی مورد نیاز می باشد.

نامه ها و مراودات ای که به صورت رسمی در درون شرکت و یا برای ارتباط با شرکت های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند همگی باید با فرمت سربرگ شرکت انجام شوند و از این نظر است که می گویم طراحی سربرگ اهمیت بسیار زیادی برای شرکت دارد.

در طراحی ست اداری اطلاعات مختلفی باید وجود داشته باشند که مهمترین آنها عبارت است از عنوان شرکت، نام شرکت ، نوع فعالیت، اطلاعات تماس و مواردی مثل آدرس سایت و ایمیل شرکت که باید در سربرگ در مورد آنها توضیحاتی داده شود.

البته این تنها مواردی نیستند که در طراحی سربرگ باید رعایت شوند و موارد دیگری مثل تاریخ، شماره و پیوست هم باید از سربرگ غیر شوند که معمولاً محل قرارگیری آنها در قسمت بالای سربرگ در سمت چپ می باشد.

از دیگر مواردی که بهتر است طراحی سربرگ رعایت شود و حتماً نسبت به آینده داشته باشید محل قرار گرفتن لوگو و نشانه شرکت می باشد که سعی کنید آن را به گونه ای قرار دهید تا در دید مخاطب شما قرار گیرد و در ذهنم حک شود. اما طراحی سربرگ دارای ویژگی‌های فنی هم باید باشد که برخی از آنها را در ادامه مطلب بیان می کنیم. پس با ما همراه باشید.

اموزش طراحی ست اداری طراحی ست اداری در اصفهان و تهران

ویژگی های طراحی سربرگ مناسب 

از جمله موارد فنی و ویژگی هایی که در طراحی سربرگ باید رعایت شوند می‌توانیم به نحوه چیدمان نوشتار سربرگ اشاره کنیم که بر اساس متن شما می توانید آن ها را به صورت راست چین، چپ چین و یا وسط چین قرار دهید.

همچنین شما باید در طراحی سربرگ ابعاد آن را هم مد نظر داشته باشید. اندازهای که معمولاً برای سربرگ در نظر می‌گیرند به اندازه کاغذ a۴ یا a۵ می باشد. توجه داشته باشید که حتماً طراحی مورد نظر شما در سربرگ با موارد دیگری که در سطح اداری وجود دارند مثل کارت ویزیت و اوراق اداری هماهنگی داشته باشد.

جنس کاغذ سربرگ نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و بهتر است طراحی سربرگ بر روی کاغذ سفید ۱۰۰ گرم و یا کاغذ با گرماژ ۸۰ انجام شود تا کیفیت بهتری داشته باشد و سطح کاری شما را هم پایین نیاورد.

یکی از موارد دیگری که حتماً در طراحی مورد نظر شما برای سربرگ باید رعایت شود و سادگی آن می باشد. هر چه عناصر موجود در سربرگ کمتر باشند و به خوبی جانمایی شده باشند زیبایی بیشتری دارند و مخاطبان بیشتری را می‌توانند خودشان جذب کنند.

برای اینکه یک سربرگ مناسب داشته باشید که تمامی اطلاعات مورد نظر تان را در آن قرار داده باشید و فضای خالی هم در آن وجود داشته باشد سعی کنید حاشیه های کمتری برای آن قرار دهید. همچنین توجه کنید که در طراحی مورد نظر خودتان برای سربرگ فونتی را استفاده کنید که در دید مخاطب شما مناسب باشد و به راحتی بتوانند  متن شما را بخواند.

البته با تمامی این موارد پیشنهاد اصلی ما به شما این است که برای طراحی یک سربرگ مناسب از مجموعه های معتبر اینترنتی استفاده کنید چرا که آنها از تجربه بیشتری در این زمینه برخوردارند و کیفیت کار بالاتری دارند.

طراحی ست اداری در اصفهان و تهران در رسانه هنر برتر

 

Rate this post
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
ارائه لوگو به صورت حرفه ای برای استفاده در شبکه های اجتماعی
نوشتهٔ بعدی
طراحی بنر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.