طراحی رابط کاربری

طراحی رابط کاربری (UI Design)  چیست؟

طراحی رابط کاربر یا طراحی UI به طور کلی به طرح بصری عناصری گفته می شود که کاربر ممکن است در یک وب سایت یا محصول فناوری با آنها تعامل داشته باشد.

این می تواند دکمه های کنترل رادیو یا طرح بصری یک صفحه وب باشد. طراحی های رابط کاربر نه تنها باید برای کاربران بالقوه جذاب باشد ، بلکه باید عملکردی نیز داشته باشد و با در نظر گرفتن کاربران ایجاد شود.

چرا طراحی رابط کاربری مهم است؟

طراحی رابط کاربر می تواند به طور چشمگیری بر قابلیت استفاده و تجربه کاربر یک برنامه تأثیر بگذارد.

اگر طراحی رابط کاربر بیش از حد پیچیده باشد یا برای کاربران هدفمند سازگار نباشد، ممکن است کاربر نتواند اطلاعات یا خدمات مورد نظر خود را پیدا کند.

طراحی سایت در کیش

در طراحی وب سایت، این می تواند بر نرخ تبدیل تأثیر بگذارد. طراحی رابط کاربر نیز باید به وضوح برای کاربران مشخص شود تا عناصر در موقعیت منطقی توسط کاربر پیدا شوند. نحوه بهینه سازی طراحی رابط کاربری باید بهینه سازی شود تا کاربر بتواند هرچه سریعتر و راحت تر یک برنامه کاربردی را اداره کند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که طراحی رابط کاربر باید ساده و شهودی باشد ، که اغلب از استعاره های سیستم های غیر رایانه ای استفاده می شود. با استفاده از طراحی رابط کاربری بصری بیشتر، کاربران می توانند به راحتی در یک وب سایت حرکت کنند و به سرعت محصول یا خدمات مورد نظر خود را پیدا کنند.

یکی از راه های بررسی شهودی بودن طراحی رابط کاربر ، آزمایش قابلیت استفاده است. از بازخورد حاصل از تست قابلیت استفاده می توان برای بهینه سازی طراحی رابط کاربر یک نمونه اولیه یا محصول نهایی استفاده کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
بخش های کاتالوگ
نوشتهٔ بعدی
بیلبوردهای دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.