مهم ترین فوت و فن طراحی لوگو با گوشی

طراحی لوگو با گوشی

احتمالاً شما هم از اهمیت طراحی لوگو در تبلیغات شرکت ها خبر دارید و می دانید که یک لوگو باکیفیت تا چه میزان می تواند در موفقیت آن شرکت و افزایش درآمد آن تأثیرگذار باشد. اما برای این که طراحی لوگو در بهترین حالت ممکن اتفاق بیفتد باید فوت و فن طراحی لوگو را به خوبی بدانیم و با استفاده از آنها لوگوهایی جذاب و با کیفیت تولید کنیم و مخاطب را به محصولات خودمان بیشتر جذب کنیم. در ادامه این مطلب قصد داریم چند نکته مهم در مورد طراحی لوگو را خدمت شما معرفی کنیم. برای طراحی یک لوگو با گوشی، شما می‌توانید از یکی از نرم‌افزارهای طراحی گرافیکی موجود در گوشی خود استفاده کنید. در ادامه، چند مرحله برای طراحی لوگوی ساده با گوشی آیفون به شما آموزش داده می‌شود:

  1. انتخاب یک نرم‌افزار طراحی گرافیکی برای گوشی خود. برخی از نرم‌افزارهای محبوب برای طراحی گرافیکی شامل Adobe Illustrator Draw، Sketchbook، Procreate، Affinity Designer و Graphic Design & Logo Maker هستند.
  2. انتخاب اشکال ساده مانند دایره، مستطیل، مثلث و یا خط برای شروع طراحی لوگوی خود.
  3. افزودن رنگ به لوگوی خود. برای این کار، می‌توانید از پالت رنگی موجود در نرم‌افزارهای طراحی استفاده کنید.
  4. اضافه کردن متن یا شعار به لوگوی خود. شما می‌توانید از یک فونت پیش‌فرض در نرم‌افزارهای طراحی استفاده کنید یا یک فونت دلخواه را از طریق اپلیکیشن‌های دانلود فونت داخلی انتخاب کنید.
  5. بازبینی و ویرایش لوگوی خود. قبل از ذخیره و به اشتراک گذاری لوگوی خود، بهتر است که آن را بازبینی کنید و هرگونه تغییر یا بهبود را اعمال کنید.
  6. ذخیره و به اشتراک گذاری لوگوی خود. پس از اطمینان از لوگوی خود، آن را ذخیره کرده و به اشتراک بگذارید. می‌توانید از فرمت‌های مختلفی مانند PNG، JPEG و یا SVG برای ذخیره لوگوی خود استفاده کنید.

نرم افزار های طراحی لوگو با گوشی موبایل

همچنین در طراحی لوگو با گوشی، بهتر است از ابزارهای موجود در دستگاه استفاده کنید. برنامه‌هایی مانند Adobe Capture و Sketchbook، ابزارهای کاربردی برای طراحی لوگو در گوشی‌های هوشمند هستند. این برنامه‌ها ابزارهای طراحی، پالت رنگ‌ها، ویرایشگر عکس و فونت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین، در انتخاب شکل لوگوی خود، بهتر است از شکل‌هایی استفاده کنید که به ذهن مردم متصل هستند. برای مثال، اگر شما یک شرکت فناوری هستید، می‌توانید از شکل یک پیام‌رسان مانند تلگرام یا واتساپ در لوگوی خود استفاده کنید. لازم به ذکر است که در طراحی لوگو، بهتر است از نمونه‌های موجود در بازار الهام گرفته شود، اما به هیچ وجه الگوی دیگران را کپی نکنید. به جای آن، با استفاده از الهام گرفتن از لوگوهای موجود در بازار، سعی کنید لوگوی منحصر به فرد و شناوری برای برند خود طراحی کنید. در نهایت، برای ارزیابی لوگوی خود، آن را به دوستان، همکاران و یا افرادی که بازخورد خوبی در این زمینه دارند، نشان دهید و بازخورد آن‌ها را بررسی کنید. این بازخورد‌ها به شما کمک می‌کنند تا نواقص و مشکلات لوگوی خود را بهبود بخشید و آن را بهتر و جذاب‌تر کنید.

نکات مهم در مورد ساخت لوگو با گوشی

اولین فوت و فن طراحی لوگو و شاید عجیب ترین آن ساده بودن طراحی است. اگر شما تلاش کنید که لوگوی خودتان را با استفاده از جزئیات زیاد و پیچیده طراحی کنید، نه تنها زحمت زیادی برای خودتان ایجاد کردید بلکه لوگوی با طراحی پیچیده و سخت به آسانی در ذهن باقی نمی ماند. البته طراحی ساده باید باکیفیت باشد. دومین نکته مهم در مورد طراحی لوگو انتخاب اندازه مناسب برای آن است. شما باید بر اساس محلی که قرار است لوگو در آن قرار بگیرد اندازه آن را تعیین کنید.

طراحی لوگو با گوشی
طراحی لوگو با گوشی

سعی کنید از خصوصیات مجزا و اشکال گوناگون در طراحی لوگوی خودتان استفاده کنید. شما می توانید اشکال گوناگون را به صورت جداگانه طراحی کرده و سپس آنها را در کنار هم قرار دهید تا یک طراحی لوگوی جذاب داشته باشید.
مهمترین نکته ای که باید در زمینه طراحی لوگو به آن دقت داشته باشید این است که لوگو را بر اساس نیاز مخاطب هدف خودتان و آن چیزی که او علاقه دارد آماده کنید نه آن چیزی که در ذهن خودتان به آن فکر می کنید.
سعی کنید طراحی لوگو را به گونه ای انجام دهید که بر روی مخاطب شما در مرحله اول تاثیر بگذارد و لوگوی شما را در ذهن او حک کند. سعی کنید از رنگ بندی های مناسب با دقت کامل در لوگوی خودتان استفاده کنید تا جذابیت آن افزایش پیدا کند.

5 اصل مهم طراحی لوگو:

کل ایده یک لوگو برقراری ارتباط با بیننده و ایجاد چیزی است که طنین انداز و به یاد ماندنی باشد. هنگامی که شما یک لوگو طراحی می کنید، باید به عنوان یک تمرین مشخص شود که شما چه کسی هستید. در اینجا 5 راه برای طراحی و دستیابی به یک لوگوی عالی که در آزمون زمان مقاومت می کند، آورده شده است.

1. ساده
لوگوی شما باید در یک نگاه به راحتی قابل شناسایی باشد. امکان تغییر در اندازه و رنگ را فراهم کنید. لوگوهای خوب چیزهای غیرمنتظره ای را ارائه می دهند و بدون پیچیدگی منحصر به فرد هستند.

2. خاطره انگیز
یک لوگوی موثر باید به یاد ماندنی باشد. آن را ساده و متناسب با ماهیت تجارت نگه دارید. لوگوی آئودی حضوری جهانی دارد. کودکان از سنین بسیار پایین بازی هایی را انجام می دهند تا به خاطر بسپارند چه ماشین هایی را از طریق هویت خود می شناسند.

3. بی زمان
یک لوگوی موثر باید جاودانه باشد و از روندها اجتناب کند. باید آزمون زمان را دوام بیاورد. لوگوی شما در 10 سال آینده چگونه به نظر می رسد؟

4. همه کاره
یک لوگوی خوب می تواند در اندازه ها و رنگ های مختلف استفاده شود. لوگوی شما باید قابلیت تطبیق پذیری را داشته باشد که در وثیقه قلم به هواپیما ظاهر شود. این مقیاس فیزیکی چشمگیر در استفاده نشان می‌دهد که هویت چگونه باید در دامنه وسیعی از وثیقه کار کند.

5. مناسب
یک لوگوی حرفه ای باید برای هدف مناسب باشد. لوگو باید برای مخاطب مورد نظر مناسب باشد. به عنوان مثال، لوگوی یک فروشگاه اسباب‌بازی می‌تواند در اجرای خود رنگارنگ و بازیگوش باشد، اما این امر در مورد یک شرکت حقوقی صدق نمی‌کند.

نمونه طراحی لوگو رسانه هنر برتر

 

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
اصول ساخت بیلبورد
نوشتهٔ بعدی
لمپوست بنر تبلیغاتی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.