تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن

تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن

اگر می خواهید به تولید فیلم های متحرک برای کسب و کار خود بپردازید ، احتمالاً از خود پرسیده اید: تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟

موشن گرافیک نوعی انیمیشن است.  موشن گرافیک طراحی گرافیکی متحرک را توصیف می کند ، انیمیشن یک اصطلاح چتر برای کل حوزه تصویربرداری متحرک است ، اعم از کاریکاتور گرفته تا کلمات . تمرکز گرافیک بر تحرک بخشیدن به عناصر طراحی گرافیکی است ، اما تمایل دارد که جنبه قصه گویی کمتری نسبت به سایر انواع انیمیشن داشته باشد.

این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند و تمایز این دو همیشه به طور کامل سیاه و سفید نیست.

در این مقاله ، ما موشن گرافیک را تعریف کرده و تفاوت آن را با سایر سبک های انیمیشن توضیح می دهیم. ما همچنین توضیح می دهیم که هنگام صحبت از موشن گرافیک و انیمیشن چه زمانی از کدام اصطلاح استفاده کنیم.

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک از طراحی گرافیکی استفاده می کند که فقط غیر ثابت است و معمولاً بدون پیروی از روایت خاصی به آن حرکت می دهد.

آیا می خواهید میله های نمودار شما  حالت بصری بیشتری  داشته باشد ؟ این موشن گرافیک است.

آیا می خواهید لوگوی وب سایت شما به شکل لوگو موشن به دور خود بچرخد؟ این موشن گرافیک است.

در موشن گرافیک اشکال و حروف را نیز می توان متحرک کرد.

اینکه آیا “داستانی” گفته می شود یا خیر ، عامل تعیین کننده بزرگی در تصمیم گیری در مورد کار با موشن گرافیک یا انیمیشن است. انیمیشن متحرک معمولاً دارای اشکال ، اشیاء یا متنی است که در حال حرکت است.

موشن گرافیک می تواند ایده های پیچیده را به صورت بصری نشان دهد. به موشن گرافیک مانند یک کمک بصری فکر کنید. توضیح برخی ایده ها  مثل لوگوموشن (به ویژه ایده های بزرگ و انتزاعی) با کلمات یا تصاویر ثابت دشوار است. چند ثانیه موشن گرافیک می تواند همه چیز را کاملاً روشن کند.

سبک بصری موشن گرافیک برای طیف وسیعی از بینندگان جذاب است. کاریکاتورها ممکن است برای یک تجارت رسمی بسیار کودکانه به نظر برسند. اما موشن گرافیک می تواند از آن سبک جذاب و سرگرم کننده استفاده کند و آن را در موضوعات بالغ تر به کار گیرد. صرف نظر از اینکه در چه صنعتی فعالیت می کنید ، ظاهر موشن گرافیک می تواند پیام شما را جذاب تر و سرگرم کننده تر کند.

 

انیمیشن چیست؟

انیمیشن عبارت وسیع تری است که موشن گرافیک زیر مجموعه آن قرار می گیرد. تاریخچه انیمیشن بیش از 100 سال است.

هر تکنیکی که باعث حرکت اجسام یا تصاویر ثابت می شود ، انیمیشن است-چه کاریکاتورهای دستی ، CGI ، انیمه ها ، کلیم ها یا موشن گرافیک ها. این دسته بندی ها همگی زیر مجموعه انیمیشن هستند اکثر موشن گرافیک ها با CGI انجام می شوند ، اما از لحاظ نظری می توانید موشن گرافیک های دستی را نیز انجام دهید.

آنچه موشن گرافیک را از سایر انواع انیمیشن (حداقل از نظر ویدیوهای بازاریابی) جدا می کند محتوا است. موشن گرافیک معمولاً با حرکت دادن اجسام انتزاعی ، متن و سایر عناصر طراحی گرافیکی همراه است. زنده کردن نمودار ، اینفوگرافیک یا طراحی وب با استفاده از حرکت به طور کلی “انیمیشن” است ، اما به طور خاص ، نوعی انیمیشن است که موشن گرافیک نامیده می شود.

در مقابل ، انیمیشن به عنوان یک شکل هنری خاص بیشتر بر جلوه های سینمایی و تکنیک های قصه گویی برای ایجاد یک روایت تمرکز می کند.

اینطور فکر کنید: اگر ویدیوی شما گرافیک را برای نشان دادن یک نقطه به حرکت در آورد ، به آن گرافیک متحرک می گویند. اگر ویدیوی شما دارای شخصیتی انسانی است که به سفری احساسی می رود ، به احتمال زیاد “انیمیشن” نامیده می شود.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
فرایند طراحی لوگوی رسانه هنر برتر
نوشتهٔ بعدی
عناصر عکاسی تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.