عناصر عکاسی تبلیغاتی

عناصر عکاسی تبلیغاتی شامل چه مواردی می‌شود؟

با توجه به حرفه ای شدن صنعت تبلیغات و عکاسی تبلیغاتی، قطعاً عکس های تبلیغاتی هم باید با دقت نظر بیشتری آماده شوند. برای اینکه یک عکس تبلیغاتی بتواند اثرگذاری خودش را در طراحی تبلیغاتی به‌خوبی نشان دهد باید از عناصر مختلفی بهره ببرد که به آنها عناصر عکاسی تبلیغاتی گفته می‌شود و در این مطلب می خواهیم در مورد آنها صحبت کنید و نکاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

اگر علاقه دارید با این موضوع مهم در صنعت تبلیغات بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.

اولین عنصر از عناصر عکاسی تبلیغاتی، توجه به ترکیب بندی در این شیوه عکاسی است. در عکاسی تبلیغاتی در واقع استفاده از خطوط و الگو ها به شکلی است که اثرگذاری کار را بالاتر می برد و برای مخاطب بیشترین جذابیت را ایجاد کنند.

عناصر عکاسی تبلیغاتی و صنعتیدومین عنصر مهم در کار عکاسی تبلیغاتی توجه به عمق میدان است که در واقع به عنوان یکی از مهمترین عناصر تبلیغات هم شناخته می‌شود. عمق میدان در واقع توجه به انتظارات مشتری و بر اساس آن شناخت موضوع و هدف عکس در تبلیغات می باشد.

یکی دیگر از عناصر مهمی که در عکاسی تبلیغاتی باید به آن توجه کنید استفاده صحیح از سایه ها است. حتی اگر زمانی به این نتیجه رسید که استفاده نکردن از سایه برای عکس تبلیغاتی شما می‌تواند مناسب تر باشد هم باید عکس خودتان را بدون داشتن سایه آماده کنید.

البته توجه داشته باشید که معمولاً استفاده از سایه ها برای تکمیل کار ترکیب بندی عکس تبلیغاتی به شدت می تواند مفید باشد و حتماً بر اساس شرایطی که دارید عکس‌تبلیغاتی تولید می کنید تصمیم بگیرید که چگونه از سایه ها استفاده کنید. رنگ، نور و قاب بندی هم از دیگر عناصری هستند که در عکاسی تبلیغاتی باید به آنها توجه شود.

هنر عکاسی صنعتی به چه مواردی اشاره دارد ؟

در عام ترین حالت ، ترکیب عکاسی صنعتی در اصفهان هنر ایجاد یک تصویر از طریق قاب بندی برای کالاها و محصولات برند ها است.

 بوم غیر خالی

هنرهای تجسمی دیگر نیز با “بوم” خالی شروع می شوند … در عکاسی ، بوم از قبل وجود دارد. وظیفه ما چارچوب بندی و حذف عناصر اضافی است. سایر هنرهای تجسمی (نقاشی ، طراحی ، طراحی گرافیکی و مجسمه سازی) ، هنرهای نمایشی (رقص ، بازیگری ، موسیقی) و هنرهای نوشتاری (نثر و شعر) ، همگی به هنرمندان اجازه می دهند که کم و بیش با بوم خالی شروع کنند. تخته سنگ یا بوم. هیچ نت در نت موسیقی وجود ندارد ، هیچ علامتی روی بوم کشیده وجود ندارد و هیچ کلمه ای در صفحه وجود ندارد. هنرمند آنها را  با روش خود  اضافه می کند.

در عکاسی تبلیغاتی در اصفهان ، تنها زمانی که کار را با یک بوم خالی شروع می کنید در استودیو است ، جایی که می توانید آنچه در کادر ، نور و خود موضوع است را کنترل کنید. در غیر این صورت ، خارج از استودیو ، “بوم” قبلاً ایجاد شده است. این چیزی است که پیش روی شماست. این وظیفه عکاس است که آنچه را از روی بوم حذف می شود یا به آن اضافه می شود انتخاب کند.

موقعیت یابی

چگونه آنچه را که پیش روی شماست تغییر دهید؟ خوب ، گاهی اوقات شما می توانید به معنای واقعی کلمه چیزی را در یک صحنه حرکت دهید ، اما این همیشه یک گزینه نیست. بنابراین ، دو امکان دیگر برای شما باقی می ماند: تنظیم ترکیب خود از طریق قاب بندی یا حرکت دادن  وسایل خود. اگر لنز زوم دارید ، می توانید بزرگنمایی کنید تا قسمتی از صحنه را جدا کنید یا برای بزرگنمایی به صحنه ، بزرگنمایی کنید. در صورت داشتن لنز با فاصله کانونی ثابت ، برای پیکربندی مجدد تصویر ، باید بدن خود را در موقعیت دیگری قرار دهید.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن
نوشتهٔ بعدی
طراحی لوگو متحرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.