آرم شرکت های خودروسازی جهان

داستان های جذابی  پشت طراحی لوگو شرکتی برخی از شناخته شده ترین شرکت های خودرو سازی  جهان  وجود دارد. برندهای خودرویی از معتبرترین، قدرتمندترین و شناخته شده ترین برندهای جهانی هستند. لوگو خودروها در قسمت جلو ( و پشت ) یکی از گران‌ ترین خریدهای ما نقش بسته است ، که نشان‌دهنده کیفیت خودرو نیز هست . بسیاری از  شرکت های معروف خودرو سازی بیش از یک قرن از عمرشان می گذرد ، اما همانطور که می دانید این خودرو ها با لوگوهایشان شناخته می شوند و جایگاهی را در تالار مشاهیر طراحی لوگو به دست آورده اند. برای کشف داستان های جذاب چند تا از بهترین لوگوهای شرکت های خودروسازی ، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید :

لوگو شرکت های خودروسازی

لوگوهای شرکت های خودروسازی

لوگوی مرسدس بنز

ستاره سه پر نشان دهنده تسلط این شرکت خودرو سازی بر دریا ، هوا و زمین است ستاره سه پر مرسدس بنز اکنون نشانه ای از قدرت مهندسی کارآمد آلمانی و کیفیت برتر است ، اما ریشه های طراحی لوگو این شرکت نیز جذاب است. حدود یک قرن پیش کارل بنز و گوتلیب دایملر دو مکانیک و مهندس جوان بودند که موفقیت های بسیاری را در زمینه کاری خود کسب کرده بودند . در سال ۱۸۸۶، بنز سه‌ چرخه ‌ای موتوری ساخت ، و طولی نکشید که دایملر کالسکه‌ای موتوری تولید کرد. چند سال بعد، گوتلیب دایملر شرکت DMG را تاسیس و بنز هم بنز را افتتاح کرد.

DMG ، همچنان تا سال ۱۹۰۰ به ساخت “مرسدس” ادامه داد تا اینکه زمان جنگ در آلمان با مشکل تامین سوخت مواجه شد و رانندگان نمی‌توانستند برای خودروهای خود بنزین تهیه کنند. برای غلبه بر این بحران ، DMG و بنز ، ۲۶ سال پس از معرفی “مرسدس” با عنوان دایملر – بنز باهم ادغام شد. در سال 1872، گوتلیب دایملر ، مدیر فنی سازنده موتورهای بنزینی دوتز، ستاره ای را بر روی کارت پستال های خانگی طراحی کرد و برای همسرش فرستاد و قول داد که روزی با این نماد کارخانه خود را زینت دهد. سپس این شرکت علامت تجاری ستاره سه پر را در سال 1909 به عنوان لوگوی خود برگزید . پس از ادغام در سال 1926، این شرکت به مرسدس بنز تغییر نام داد و لوگو ستاره سه پر محصور در تاج گل را معرفی کرد در نهایت  در سال 1933 لوگو بنز به شکل امروزی طراحی شد. البته مرسدس بنز فقط اتومبیل نمی‌سازد و گفته می‌شود که این ستاره سه پر نشان‌دهنده تسلط موتوری بر دریا، هوا و زمین است.

لوگوی فراری

فراری یک خودروساز ایتالیایی در مسابقات قهرمانی جهانی فرمول یک است که در ساخت خودروهای مسابقه‌ای با کارایی بالا، سوپراسپرت‌ها و خودروهای اسپرت لوکس فعالیت دارد. انزو فراری برای اولین بار این اسب سرکش مشکی که نمادی از سرعت نیز هست را بر روی هواپیمای جنگنده جنگ جهانی اول که توسط خلبان ایتالیایی کنت فرانچسکو باراکا پرواز در می امد و در عملیات کشته شد مشاهده کرد. والدین باراکا از فراری خواستند تا از این نماد به عنوان لوگوی خود استفاده کند تا برای او شانس به ارمغان بیاورد ، زیرا معتقد بودند این نماد یادبودی از پسرشان است. انزو فراری  زرد قناری را نیز به افتخار شهر خود مودنا اضافه کرد.

لوگوی BMW

BMW مخفف Bayerische Motoren Werke هست که این شرکت ابتدا موتور و ملخ هواپیمای نظامی طراحی میکرده است. کمتر کسی است که لوگو بی ام و به شکل چهار خانۀ آبی و سفیدی که درون یک دایره محصور شده است را نشناسد. شایعاتی در این مورد که ایدۀ اصلی طراحی لوگوی این شرکت مبنی بر شکل چرخش پره های سفید هواپیما در میان آسمان آبی وجود دارد. اما در واقع ربع دایره‌های آبی و سفید ، نماد پرچم ایالت باواریا آلمان است که این شرکت ابتدا در آنجا تاسیس شد.

لوگوی کادیلاک

در سال  1902، شرکت خودروسازی کادیلاک نشان Antoine de la Mothe Cadillac را به افتخار بنیان‌گذار شهر دیترویت به عنوان نشان خود انتخاب کرد. سه نوار رنگی نشان دهنده جسارت ، تجمل و شجاعت تغییر سبک است.

لوگوهای شرکت های خودروسازی
لوگوهای شرکت های خودروسازی

لوگوی جگوار

تصویری از یک جگوار در حال جهش نمادی از سرعت ، قدرت و استقامت، جاه طلبی و حرکت رو به جلو است که معمولاً در رنگ‌های ساده و در عین حال خنثی  سیاه ، خاکستری متالیک و طلایی به تصویر کشیده می‌شود که برای نشان دادن ظرافت، یکپارچگی و عملکرد بالا، کلاس و پیچیدگی  اتومبیل های این شرکت طراحی شده است. اگر درباره تاریخچه برند جگوار علاقه مند بودید این مقاله را از دست ندهید.

لوگوی تویوتا

شاید در یک نگاه لوگوی شرکت خودروسازی تویوتا مانند یک گاوچران به نظر برسد که یک کلاه بزرگ را  بر سرش گذاشته است، در زبان ژاپنی «Toyo» به معنای «فراوانی» و «ta» به معنای برنج است که در واقع این لوگو نشان دهنده سه شکل بیضی است که قلب مشتری، قلب محصول و پیشرفت‌های تکنولوژیکی رو به جلو را ترسیم ‌می‌کند.

لوگوی ولوو

دایره و پیکان در لوگو ولوو یادآور سپر ، نیزه و سیاره مریخ است که نماد شیمیایی برای آهن نیز می باشد. لوگوی متمایز خودروساز سوئدی ولوو نشانگر  نماد خدای رومی مریخ است که با جنگ و سلاح ارتباط داشته در عین حال  نماد آهن و مردانگی است که  این شرکت به نمادی  نیاز داشت که وسایل نقلیه ایمن، محکم و قابل اعتماد آن را به رخ بکشد.

لوگوی هیوندای

لوگو شرکت خودروسازی هیوندای در نگاه اول یک حرف H بزرگ انگلیسی که حرف اول شرکت هیوندای است را نشان می دهد اما این تنها ظاهر ماجراست هدف اصلی شرکت هیوندای از طراحی این لوگو نشان دادن مشتری و شرکت است که توسط دست دادن با یکدیگر رضایت خود را نشان  می دهند.

لوگوی  پورشه

لوگوی پورشه، از مجموعه ای از نمادهای آلمانی تشکیل شده است. سه ساقه گیاه ، نشانی  از منطقه «ورتنبرگ» است. اسب در مرکز  آن نمادی از «اشتوتگارت»، محل  قدیمی سریعترین اسب‌های آلمانی و محل جدید صنایع خودروسازی این کشور است. رنگبندی این لوگو نیز نشانگر رنگ های پرچم آلمان می باشد.

لوگوی آئودی

چهار حلقه آئودی نمایانگر ۴ خودروساز مختلف شامل  Audi, Horch ، DKW و Wanderer بودند  که در سال ۱۹۳۲ میلادی به یکدیگر پیوسته‌ و کمپانی متحدی به نام «اتو یونیون» را تشکیل داده‌اند.

4.7/5 - (6 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
طراحی لوگو تجاری چیست؟
نوشتهٔ بعدی
تعرفه طراحی کاتالوگ دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.