اتود دستی لوگو

اتود دستی لوگو

اتود دستی لوگو یک طرح اولیه طراحی لوگو طراحی شده با دست است که ممکن است در نهایت بعد از تایید بر روی سیستم با نرم افزار اجرا شود.

در اینجا مواردی است که هنگام ساخت اتود دستی لوگو  باید در نظر داشته باشید.

اتود دستی لوگو
اتود دستی لوگو

چرا از اتود دستی لوگو  استفاده کنیم؟

یک لوگوی طراحی شده با دست که کاملا اختصاصی است همرا با لوگو موشن می تواند به یک سازمان کمک کند که با پرستیژتر به نظر برسد.

یک لوگو که اتود آن با دست طراحی شده است ، بسیار شبیه به یک امضا برای برند می باشد  به این معنی که طراحی در شرکت وقت گذاشته و شخصاً یک لوگو را طراحی کرده  است.

از یک لوگوی طراحی شده با دست برای نشان دادن نوعی هویت نام تجاری استفاده کنید .

گاهی اوقات لوگوهای طراحی شده با دست واقعاً با دست  بر روی کاغذ انجام می شوند و گاهی اوقات طراحان گرافیک ماهر با قلم نوری به صورت دستی در نرم افزار طراحی می کنند .

صرف نظر از اینکه چگونه این کار را انجام می دهید، موارد زیر را در نظر داشته باشید تا لوگویی بسازید که  پرستیژ برند شما را نشان دهد .

اتود دستی لوگو
اتود دستی لوگو

چگونه یک لوگو با دست طراحی کنیم؟

بهترین راه برای طراحی اتود دستی لوگو این است که آن را روی کاغذ یا با یک قلم دیجیتال طراحی کنید.

طراحی اتود دستی لوگو که طرح های اولیه لوگو را نشان می دهند خلاقیت طراح را به چالش می کشد ممکن است طرح های اولیه چیزی خنده دار باشند، اما معمولاً بعد از کشیدن طح های فراوان به صورت دستی خلاقیت طراح افزایش یافته و در نهایت طرحی خارق العاده شکل می گیرد.

نتیجه ای که بر روی نرم افزار اجرا می شود  بعد از چندین بار تکرار و پیش‌نویس به دست می آید.

اتود ریشه فرانسوی داشته و به طرح‌های مقدماتی گفته می‌شود. نخستین مرحله جهت آغاز پروژه‌های طراحی لوگو، اتود زدن نام دارد.

طراحان توسط اتود می‌توانند تصویر اولیه لوگویی که در ذهن آن‌ها نقش بسته را، به مخاطبان خود نشان دهند.

مراحل کار به این صورت است که، ابتدا با اتود زدن، یک طرح را به‌ صورت کلی رسم نموده و سپس، با توجه به نیاز و سلیقه مشتری و یا کارفرما، آن طرح تکمیل می‌گردد.

اتود دستی لوگو
اتود دستی لوگو

فواید اتود دستی لوگو چیست؟

از اولین مسائلی که در طراحی لوگو برای ما اهمیت دارد صرفه جویی در زمان می باشد زدن اتود به صورت دستی باعث صرفه جویی در زمان می شود.

وقتی که طراح چند اتود را به صورت دستی طراحی می کند می تواند چند طرح نهایی بر روی کاغذ را به مشتری نشان دهد تا ایده ای از تصویر نهایی در ذهن مشتری شکل بگیرد و با نظرات او سلیقه مشتری را نیز برای اجرا در نظر گرفته تا  بهتر و سریع تر نتیجه بگیرند.

مراحل انجام اتود دستی

شناسایی زمینه کاری :

شما باید زمینه کاری مشتری را به عنوان طراح بدانید و با سرچ در اینترنت اشنایی نسبی با کسب و کار او پیدا کنید.

با توجه به اینکه فونت و المان های لوگو باید با زمینه کاری هماهنگ باشد پس نیاز است که طراح  نسبت به زمینه کاری اطلاعاتی را داشته باشد یا از مشتری توضیحاتی را بخواهد.

پیشرفت ابزار و نرم افزار ها برای طراحی اتود دستی لوگو

همانطور که علم  باعث  پیشرفت در همه چیز شده در مبحث طراحی هم دیگر شاید به شکل سابق نیازی نباشد که طرح را بر روی کاغذ بکشید بلکه با نرم افزار های تخصصی و داشتن قلم نوری دیجیتالی هم این کار امکان پذیر است که کار طراحان را بسایر راحت  می کند.

کشیدن طرح های ابتدایی

در این مرحله طراح هر ایده ای  را که به ذهنش بیاید طراحی می کند تا خلاقیت او شکوفا شود اما باید در حین ترسیم طرح اولیه به کیفیت و انسجام نیز فکر کنند تا از بین طرح ها دو سه تا را به عنوان بهترین برای تکمیل کردن انتخاب کنند.

اضافه کردن رنگبندی به اتود دستی  لوگو

در ابتدا طرح های اولیه سیاه و سفید است در مرحله تکمیل اتود باید با توجه به روانشناسی رنگ ها ،نهایتا تا سه رنگ متناسب  زمینه کاری به لوگو اضافه شود .

و آخرین مرحله !

در مرحله نهایی قسمت اتود دستی لوگو اصلاحات را انجام میدهند و ایرادات آن را رفع می کنند تا به آن چیزی که در ذهنشان است برسند .

 

 

 

4.4/5 - (5 امتیاز)
, , ,
نوشتهٔ پیشین
موکاپ لوگو چیست و چه کاربردهایی دارد ؟
نوشتهٔ بعدی
تاریخچه برند نایک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.