طراحی لوگو بازاریابی

طراحی لوگو بازاریابی

ابتدا بگوییم که اصلا لوگو چیست؟

لوگو علامتی گرافیکی است که می‌تواند به صورت علامت، نشانه، نوشته یا حتی ترکیبی از نوشته یا علامت و اعداد باشد و طراحی شود .
طراحی لوگو یا نشانه ی گرافیکی به وسیله کسب و کارهای مختلف استفاده می شود تا از این راه نوع خدمات خود و محصولاتی که عرضه میکنند را به مشتری یا مخاطب مورد نظر خود بشناسانند .

طراحی لوگو بازاریابی
طراحی لوگو بازاریابی

زمانی که بتوانیم خلاقیت بیشتری را ایجاد کنیم و بهتر منظور خود را از طریق لوگو به مخاطب خود برسانیم میتوانیم بیشتر در ذهن بمانیم و شناسایی ما برایشان راحت تر باشد و حتی با استفاده از لوگو ما برند منحصر به فرد خود را معرفی می کنیم پس باید در انتخاب لوگو مرتبط با کارمان دقت کنیم و یک لوگو منحصر به فرد و ماندگار طراحی کنیم .

طراحی لوگو انواعی دارد که بحث ما در رابطه با یکی از این شاخه های طراحی لوگو یعنی طراحی لوگو بازاریابی هست و اینکه بفهمیم چیست و چه کاربردی دارد ؟

طراحی لوگو بازاریابی :

اگر شغلتان یا کاری که انجام می دهید در زمینه ی بازاریابی هست ، ایجاد یک لوگوی تک و شخصی می تواند بسیار برای پیشرفت در کارتان تاثیر داشته باشد و یکی از بخش های مهم در موفقیت کسب و کار هست که همچنین می تواند یک راه بسیار خوب هم برای ارتباط با مخاطب هدفتان باشد .

لوگوی بازاریابی به عنوان شکل و تصویر گرافیکی کسب و کارتان میتواند معرف بسیار موثری در بازار هدف شما باشد که اگر یک لوگو مدرن داشته باشید می توان به راحتی به اهداف بازاریابی تان برسید . بنابراین طراحی یک لوگو مناسب بازاریابی از بخش های ضروری از برنامه راهبردی بازاریابی هر شرکت یا کسب و کار هست .

نکاتی که باید برای طراحی یک لوگوی بازاریابی خوب توجه نمود به شرح زیر می باشد :

• ابتدا باید دانست که رنگ هایی که انتخاب میکنیم بستگی به ماهیت بازاریابی ما دارد . یعنی رنگ هایی مثل قرمز و صورتی و نارنجی میتوانند نشان دهنده ی شوق و شور و نشاط و شجاعت باشند و در کنار آن رنگ تیره تر مثل طوسی یا خاکستری یا دودی نشان دهنده قابل اطمینان یا اعتماد بودن و امنیت هستند . پس با انتخاب رنگی مناسب می توان آن طور که میخواهیم خود را به مخاطب بشناسانیم .
• لوگو باید به گونه ای باشد که مخاطب یا مشتری به راحتی ما را درک کند . یعنی باید کاری کنیم که لوگو متناسب با مشخصات مشتریان ما باشند برای مثال طراحی ما به گونه ای باشد که به گروه سنی و پارامتر هایی که مرتبط با آن رده سنی هست هماهنگ باشد و از افکت هایی استفاده کنیم که از ما انتظار می رود .
• مخاطبان براساس فونت ها و رنگ ها و افکت ها و تایپوگرافی هایی که در لوگو انجام می دهیم ، برداشت هایی را در ناخوآگاه شکل می دهند . پس باید با فونتی عالی و متناسب با چیزی که میخواهیم دریافت کنیم از هدف بازاریابی مان کاری کنیم که در بین رقبا متمایز و تک به نظر بریم .
• حتما باید در طراحی لوگو حواسمان به این موضوع باشد که جزئیات آن زمانی که می خواهیم در ابزار های دیگر که سایز آنها تغییر پیدا می کند ، مثل استفاده در کارت ویزیت یا بیلبورد ها از بین نرود و به بیانی دیگر مقیاس پذیر باشد .

5/5 - (1 امتیاز)
,
نوشتهٔ پیشین
نکات طراحی لوگو صنعتی و اهمیت رنگ و فرم آن
نوشتهٔ بعدی
طراحی بسته بندی آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.