نکات مهمی که درباره طراحی لیبل باید بدانید

طراحی لیبل چسیت ؟

طراحی لیبل به طرح و چاپ تصاویر، متن، نمادها و علائمی که روی بسته‌بندی یا محصول قرار می‌گیرد، اشاره دارد. هدف اصلی طراحی لیبل، جذابیت و شناوری را به محصول اضافه کردن و ارائه اطلاعات مورد نیاز به مشتریان است.

لیبل ممکن است شامل نام محصول، شرکت سازنده، برند، تاریخ انقضا، هشدارهای ایمنی، دستورات استفاده، مواد تشکیل دهنده و غیره باشد. همچنین، لیبل می‌تواند شامل تصاویر، طرح‌ها و نمادهایی باشد که به مشتریان کمک می‌کند تا محصول را به راحتی شناسایی کنند.

بعضی از ویژگی‌هایی که در طراحی لیبل باید مد نظر قرار گیرند، شامل رنگ‌بندی مناسب، قابلیت خوانایی، جذابیت و شناوری، و اطلاعات دقیق و کامل است. طراحی لیبل باید با توجه به نوع محصول و با توجه به بازار هدف آن طراحی شود. به عنوان مثال، یک لیبل برای محصولات خوراکی باید اطلاعات مربوط به تاریخ انقضا، مواد تشکیل دهنده و احتمال وجود آلرژی را در خود داشته باشد.

به طور کلی، طراحی لیبل به مشتریان کمک می‌کند تا محصول را شناسایی کرده و تصمیم گیری در مورد خرید آن راحت تر شود. همچنین، طراحی لیبل می‌تواند برای شناسایی برند، تبلیغات و ارتباط با مشتریان نیز مفید باشد.

طراحی بسته بندی و طراحی لیبل در اصفهان

طراحی برند بوک، طراحی لیبل

طراحی لیبل یا به عبارتی در زبان فارسی (برچسب) تکه ای نماد از جنس کاغذ یا فلز یا پارچه هست که  یک سری اطلاعات در مورد نوع محصول و طریقه استفاده از آن را به ما می گوید و به عبارتی باعث معرفی محصول ما می شود . طراحی لیبل برای کالا هویت و تصویر می سازد و یکی از روش های بسیار خوب برای فروش در بازاریابی می باشد .

طراحی لیبل ها انواعی دارند :

  • برچسب کاغذی :

بر روی محصولات کشاورزی و از این دسته قرار میگیرد که در رنگ ها و کیفیت های متنوع در بازار موجود هست .

  • استیکر :

بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد که از این نوع لیبل میتوان در ابعاد بزرگ بر روی مغازه ها هم استفاده نمود

  • لیبل شبرنگ :

مناسب برای شرکت ها و برند های بزرگ می باشد که با توجه به شبرنگ بودنشان بتوانند در شب هم نمایان باشند . این نوع لیبل ها مقاومت بالایی نسبت به رطوبت و حرارات دارند و این نوع لیبل ها در گارانتی اصالت کالا هم کاربرد دارند .

  • کاغذ پشت چسب دار :

بر روی انوع محصولات آرایشی بهداشتی ، شوینده ها ، مواد غذایی و.. استفاده می شوند .

جعل این نوع لیبل ها به راحتی انجام نمی شود و دارای امنیت بیشتری نسبت به بقیه می باشد  . این نوع لیبل ها بدلیل حساسیت بالایی که دارند نباید در معرض گرد و غبار قرار گیرند .

  • برچسب اموال :

ضخامتش زیاد تر از لیبل های دیگر هست و چسبندگی آن کیفیتی عالی دارد . این نوع برچسب بر روی اموال دولتی و سازمانی نصب می شود و بعد از نصب قابل جدا شدن نیست و علت استفاده از این لیبل ها داشتن نشانه بر روی اموال برا جلوگیری از دزدیده شدن می باشند .

  • هولوگرام :

این نوع لیبل بدلیل رنگ براق و طراحی خاص باعث می شود توجه مشتری را جذب کرده و او را به سمت خرید ترغیب کند . در ساختار این نوع لیبل از متریال های مختلفی استفاده می شود و که با تبدیل شدن به طرح سه بعدی نهایت زیبایی را به محصول می بخشد .

طراحی برند بوک، طراحی لیبل
طراحی برند بوک، طراحی لیبل
روش ها و راه هایی که باعث جذاب تر شدن یک لیبل می شود چیست ؟
  • از تصاویری که برند هست استفاده کنیم زیرا مخاطب زمانی که تصویری را ببیند بهتر می تواند با محصول ارتباط برقرار کرده و آن را بشناسند .
  • به ترکیب رنگ هایی که به کار میبریم باید توجه داشت تا با هم متناسب باشند و می توان از
روان شناسی رنگ نیز برای این که تاثیر رنگ ها را در افراد بشناسید ، استفاده کنید و اصولا سعی داشته باشید از رنگ های روشن استفاده کنید تا متمایز باشید .
  • به فونت هایی که استفاده می کنیم دقت داشته باشیم تا مخاطب را مشتاق به خواندن مطلب مورد نظر کند .
  • از مواد اولیه مرغوب و وسایل مناسب برای چاپ لیبل به کار ببریم .
  • همه اطلاعاتی را که نیاز هست مشتری بداند باید در آن گنجانده شود اما سعی کنید فضای لیبل را خیلی پر نکنید.

فرق طراحی بسته بندی با طراحی لیبل چیست؟

طراحی بسته‌بندی و طراحی لیبل هر دو مربوط به جنبه‌های مختلفی از بسته‌بندی محصولات هستند.

طراحی بسته‌بندی به طراحی و ایجاد پوشش خارجی برای محصولات می‌پردازد. این پوشش می‌تواند شامل جعبه، کیسه، بطری، شیشه، بسته‌بندی های فلزی و غیره باشد. هدف طراحی بسته‌بندی، جذابیت، ایمنی و حفاظت محصول در حین حمل و نقل و نگهداری آن است.

به عنوان مثال، یک بسته‌بندی مناسب باید به محصول حمایت کافی در برابر آسیب‌های محیطی، مانند ضربه، رطوبت و گرد و غبار، ارائه دهد. همچنین باید ظاهر جذاب و شناور داشته باشد که به مشتریان جذب کننده باشد.

طراحی لیبل، به طراحی و چاپ تصاویر، متن و نمادهایی که روی بسته‌بندی یا محصول قرار می‌گیرد، اشاره دارد. هدف اصلی طراحی لیبل، جذابیت و شناوری را به محصول اضافه کردن و ارائه اطلاعات مورد نیاز به مشتریان است. لیبل ممکن است شامل نام محصول، شرکت سازنده، برند، تاریخ انقضا، هشدارهای ایمنی، دستورات استفاده، مواد تشکیل دهنده و غیره باشد.

به طور خلاصه، طراحی بسته‌بندی به بسته‌بندی محصولات اشاره دارد، در حالی که طراحی لیبل به طراحی و چاپ نشانه‌ها و اطلاعات بر روی بسته‌بندی یا محصول می‌پردازد.

5/5 - (1 امتیاز)
, ,
نوشتهٔ پیشین
شعار تبلیغاتی چیست؟
نوشتهٔ بعدی
مفهوم اشکال هندسی در طراحی لوگو چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.