طراحی لوگو تجاری چیست؟

طراحی لوگوی تجاری نشان دهنده هویت یک شرکت تجاریست و علاوه بر نشان دهنده هویت و بازرگانی ، مشخصه فعالیت های حرفه ای یک تجارت نیز می باشد . بنابر این داشتن یک لوگوی تجاری برای تجارت مهم است. در واقع یک آرم تجاری به منزله ی سرمایه قدرتمند برای نام شرکت تجاری است به همین دلیل طراحی آن باید با مفهوم و خاص باشد. مهم ترین گام در طراحی لوگوی یک شرکت تجاری ، طراحی اولیه لوگو تجاری است. آرم یک شرکت تجاری موجودیت تصویری سازمان را به تصویر می کشد و در تمامی راه های ارتباطی و تبلیغاتی شرکت کاربرد دارد . به همین دلیل باید ساده و همه فهم باشد تا سریعا پیام را منتقل کند.

لوگو تجاری یک نماد یا نشان گرافیکی است که توسط یک کسب و کار یا سازمان برای شناسایی خود و محصولات یا خدماتش استفاده می شود. اغلب در تبلیغات، مواد بازاریابی و محصولات برای کمک به مشتریان در شناخت و به خاطر سپردن نام تجاری استفاده می شود. یک لوگو تجاری می تواند از متن، تصاویر یا ترکیبی از هر دو ساخته شود و به گونه ای طراحی شده است که از نظر بصری جذاب، به یاد ماندنی و به راحتی قابل تشخیص باشد. یک لوگوی تجاری با طراحی خوب می تواند به ایجاد هویت برند، انتقال پیام یا احساس و متمایز کردن شرکت از رقبای خود کمک کند.

 

چرا به طراحی لوگوی تجاری نیاز داریم ؟

داشتن یک لوگوی تجاری که به روش خلاقانه ای طراحی شده باشد باعث می شود تا برند شما نسبت به رقبایتان متمایز باشد و در ذهن مشتریان ماندگار باشد. تمامی برند های تجاری از گذشته تاکنون از لوگوهای مبتکرانه ای استفاده کرده اند و همین باعث شده است تا این برند ها در ذهن های ما ماندگار شوند . در واقع از این روش استفاده کرده اند تا محصولات و خدماتشان را به دیگران معرفی کنند. اگر از شما سوال شود که نام چند برند تجاری را به خاطر دارید قطعا پاسخ شما تعداد اندکی است اما اگر بحث لوگو باشد ، قطعا با دیدن آن کل هویت برند در قالب یک تصویر در ذهنتان نقش می بندد . پس اگر می خواهید به یاد ماندنی باشید باید به سراغ طراحی لوگو بروید .

شما خرید یا استفاده از محصولات برندی را انتخاب می کنید که هیچ مشخصه ای ندارد یا برندی که دارای لوگو و مشخصات قابل اعتمادی دارد ؟  قطعا برندی را انتخاب خواهید کرد که هویت برندش را نمایش می دهد و واقعی است. بسیاری از شرکت‌ها از تاثیر طراحی آرم خود بر جذب مخاطبین خاص غافل هستند و نمی ‌دانند که لوگوها قادرند مخاطبین هدف را همچون آهن ربایی به سمت برندشان جذب کنند.

لوگوهای تجاری به چند دلیل مهم هستند

 شناسایی برند:

لوگو نمایش بصری یک برند است و به مشتریان کمک می کند تا یک کسب و کار یا سازمان را بشناسند و به خاطر بسپارند. یک لوگو با طراحی خوب می تواند ارتباط قوی با یک برند ایجاد کند که می تواند منجر به افزایش وفاداری و اعتماد مشتری شود.

تمایز:

در یک بازار شلوغ، یک لوگو می تواند به کسب و کار کمک کند تا از رقبای خود متمایز شود. یک لوگوی منحصر به فرد و به یاد ماندنی می تواند به مشتریان کمک کند تا بین برندها و محصولات مختلف تفاوت قائل شوند. حرفه ای بودن: یک لوگوی با طراحی خوب می تواند ظاهر حرفه ای و تثبیت شده ای به یک کسب و کار بدهد. همچنین می تواند به مشتریان کمک کند تا یک تجارت را قابل اعتماد و قابل اعتماد درک کنند.

بازاریابی و تبلیغات:

لوگو اغلب در مواد بازاریابی و تبلیغاتی مانند بروشورها، وب سایت ها و رسانه های اجتماعی استفاده می شود. یک لوگو با طراحی خوب می تواند توجه را به خود جلب کند و یک کسب و کار را برای مشتریان بالقوه خاطره انگیزتر کند. به طور کلی، یک لوگو تجاری جنبه مهمی از برندسازی است و می تواند به کسب و کارها کمک کند تا حضوری قوی در بازار داشته باشند.

برای طراحی لوگو باید به چند نکته توجه کنیم :

– استفاده از پس زمینه ساده و رنگ مناسب برای لوگو :

معمولا لوگو هایی که در طراحی آن ها از یک یا دو رنگ استفاده شده باشد از جذابیت بیشتری برخوردار است و هر چه پس زمینه  لوگو ساده تر باشد ، پیام را واضح تر انتقال می ‎دهد .

– استفاده از فونت مناسب :

یکی از مهم ترین اصول در طراحی لوگو تجاری انتخاب فونت درست است . فونتی که برای لوگو در نظر میگیرید باید کاملا خوانا باشد .

– انتخاب شکل های مناسب در لوگو :

هر شکلی که در لوگو استفاده شود دارای مفهوم خاص خودش است ، این موضوع خصوصا در طراحی لوگو تجاری اهمیت بیشتری پیدا می کند . برای مثال دایره نشان دهنده ی جامعه ، وحدت، دوست داشتن و… است . حلقه ها پیوند داشتن و رابطه های همیشگی را به نمایش میگذارند و خط صاف بیانگر قدرت است. مثلث برای نشان دادن علم یا دین یا قوانین و پرخاش هستند و مربع نشانگر متعادل بودن است.

اهمیت داشتن لوگوی مناسب

لوگوی مناسب همه چیز را بدون گفتن یک کلمه بیان می کند. دلالت بر احساس افتخار، اعتماد، غرور، برتری و درستی دارد. این یک سری فضایل و مجموعه ای از ارزش ها را بدون صفحات کپی و تیمی از کپی رایترها منتقل می کند. این حس ارتباط بین برند و مصرف کنندگان را برمی انگیزد. این یک پیوند بین یک شرکت و جامعه طرفداران، دوستان، منتقدان، متحدان و قهرمانان آن ایجاد می کند. لوگوی برند تعجب برانگیز است. (حتی ممکن است یک علامت تعجب واقعی باشد.) به عنوان نمادی از موفقیت و تعهد به مشتری عمل می کند. این تحقق یک مشارکت بین یک صاحب کسب و کار و یک طراح گرافیک است که همکاری آنها یک عمل ارتباطی است و طراحی نهایی آنها نتیجه بحث در مورد آنچه که لوگو باید انجام دهد است.

یک لوگو فقط به ظاهر آن نیست، بلکه نحوه جلب توجه مصرف کنندگان فعلی و بالقوه است. در مورد من، لوگوی من هم ساده و هم گویا است: این سه بطری تمام سیاه مشکی است که سایه‌های آن بالای نام کسب‌وکار من قرار دارد. لوگوی من سرراست است، این نکته است. من جایی برای انتزاع نمی گذارم زیرا هنر در چیزی است که ارائه می دهم – شراب های سرمایه گذاری ممتاز. لوگو به همان اندازه واضح و مختصر است.

داشتن استایل بدون داشتن بودجه قابل توجه بسیار امکان پذیر است. برای ایجاد لوگویی که نمادهای صنعت من را به خودی خود به یک نماد تبدیل می کند، لازم نبود هزینه زیادی صرف کنم. بهترین راه برای انتقال حس سبک، یافتن – و اصلاح – یک نماد موجود است که به بهترین شکل نشان دهنده کاری است که یک کسب و کار انجام می دهد. همانطور که ضرب المثل می گوید، فرم از تابع پیروی می کند. این قانون را رعایت کنید و در وقت و هزینه شما صرفه جویی خواهد شد.

لوگوی خود را طوری شکل دهید که به یاد ماندنی باشد. برای مثال، اگر همبرگر سرو می‌کنید، نان را روشن‌تر از برگ کاهو یا تکه‌های گوجه‌فرنگی کنید یا نان شیرینی را از هر چیز دیگری که مشتری می‌بیند، شاداب‌تر نشان دهید. از آشنا شروع کنید و از آنجا بروید.

شروع با آشنا، من معتقدم که یک صاحب کسب و کار می تواند تصویری را پیدا کند که به بهترین وجه با صنعت او همخوانی دارد. به عنوان مثال، گل فروشی را در نظر بگیرید که از گل رز به عنوان لوگوی خود استفاده می کند. گل با کاری که انجام می دهد مطابقت دارد: ممکن است یکی از گل هایی باشد که او در چیدمان خود گنجانده است یا به تنهایی می فروشد. گل رز زمانی تبدیل به گل رز او می شود که مثلاً به ساقه رنگ نئونی بدهد یا یکی از گلبرگ ها را طوری طراحی کند که شبیه فلش به سمت بالا باشد. لوگوی خود را انتخاب کنید، شکل دهید و اصلاح کنید.

اگر یک لوگو بیش از آنکه در دسترس باشد، مبهم باشد تا آشکار، اگر رمزآلودتر از منسجم باشد، اگر مشکل سازتر از دقیق باشد، یک صاحب کسب و کار نباید برای درک اینکه مصرف کنندگان لوگوی آنها را اشتباه می فهمند تلاش کند. از همکاران خود بپرسید که آیا لوگوی شما را درک می کنند، زیرا هر تاخیری از سوی آنها به معنای یکی از دو چیز است: یا آن را “دریافت” نمی کنند یا از آن متنفرند، اگرچه ممکن است از گفتن آن بترسند.

به عبارت دیگر، تجارت را فدای هنر نکنید. اجازه ندهید یک طرح فانتزی که پیام شما را منعکس نمی کند، نحوه عمل شما را دیکته کند. اجازه ندهید طراحی حواس مصرف کنندگان را پرت کند، در صورتی که رمزگشایی آرم شما بسیار دشوار است یا توصیف آن مشکوک است. در مقایسه، لوگوی مناسب می تواند الهام بخش وفاداری باشد و عشق به طراحی موثر را القا کند. لوگوی خود را با دقت انتخاب کنید تا کسب و کار شما رونق بگیرد و ممکن است سود ببرید.

لوگوها در انواع مختلف و برای موضوعات متفاوتی طراحی می شوند. طراحی لوگو برای موضوعات مختلف همچون طراحی لوگو معماری ، طراحی لوگو ورزشی ، طراحی لوگو صنعتی و بازرگانی ، طراحی لوگو طلافروشی و صنایع غذایی هر کدام سبک خاص خود را دارند و باید مطابق اصول طراحی شوند. اگر قصد دارید طراحی لوگو دارید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
7 عنصر کلیدی طراحی هویت برند
نوشتهٔ بعدی
آرم شرکت های خودروسازی جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.