اصول طراحی کاراکتر با اشکال هندسی

طراحی کاراکتر با اشکال هندسی

دایره ها و بیضی ها :

طراحی کاراکتر: دایره ها و بیضی ها بسیار متنوع هستند . به عنوان مثال ، با قرار دادن یک بیضی در داخل یک دایره می توانید یک چشم کارتونی ساده ایجاد کنید . به همین ترتیب ، یک بیضی می ‌تواند به عنوان پایه ‌ای برای سر رو به جلو باشد ، یا یک بیضی و یک دایره با هم می‌ توانند شکل یک سر را در نمای سه چهارم ایجاد کنند .

در حالی که می توانید از دایره ها و بیضی ها برای ایجاد تقریباً هر چیزی استفاده کنید ، مهم است که به خاطر داشته باشید که اشکال گرد به شخصیت شما ظاهر و رفتار نرم تری می بخشد .

طراحی کاراکتر و مسکات، طراحی کاراکتر با اشکال هندسی
طراحی کاراکتر و مسکات، طراحی کاراکتر با اشکال هندسی

با مربع و مستطیل چه کاری می توان انجام داد ؟

همانطور که دایره ها و بیضی ها شخصیت را زیباتر نشان می دهند ، مربع ها و مستطیل ها آن ها را قوی تر نشان می دهند . شکل های جعبه ای به ویژه برای ایجاد فرم های جامد مانند بالا تنه ، پاها و دست ها مفید هستند . به عنوان مثال ، یک مربع تقریباً شبیه به شکل کف دست یک فرد است و انگشتان را می توان به یک مستطیل ساده کرد . بنابراین ، می توانید با چسباندن انگشتان مستطیلی و انگشت شست به مربع ، دستی سبک ایجاد کنید . به همین ترتیب ، می توانید با تقسیم یک مربع به صورت افقی و تقسیم مستطیل بالا به چهار انگشت،  یک مشت بسازید .

اگر از این اشکال برای ترسیم سر و صورت شخصیت های خود استفاده کنید ، متوجه خواهید شد که آن ها سفت تر خواهند شد . به همین دلیل است که آن ها اغلب برای انواع شخصیت های شدید تر استفاده می شوند.

با مثلث ها چه کار می توان کرد ؟

در حالی که مربع ها و دایره ها اشکال معمول شما در هنگام کشیدن افراد کارتونی خواهند بود ، مثلث ها نیز کاربردهای خود را دارند . به عنوان مثال ، آن ها می توانند بینی ساده برای شخصیت های شما باشند . این کار را می توان با ترسیم یک مثلث و سپس پاک کردن یک طرف یا با استفاده از کل شکل انجام داد .

علاوه بر این ، مثلث ها اشکال موثری برای ایجاد پا یا کفش از زوایای مختلف هستند .

به همان اندازه که هر شکل مفید است ، وقتی با هم استفاده می شود ، قدرتمند تر هستند .

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند شخصیتی جالب بسازید :
– رنگ

رنگ روی شخصیت شما تاثیر می گذارند و برای طراحی مهم هستند . می تواند به احساس شخصیت شما کمک کند و حتی جنبه های دیگر را تقویت و تغییر دهد و شخصیت را متحد تر کند . انتخاب رنگ شما برای شخصیت ‌هایتان می‌ تواند به مخاطبان هدف شما نیز کمک کند . برای مثال ، اگر می خواهید شخصیت شما دوستانه باشد و مخصوص بچه‌ ها باشد ، از رنگ‌ های اصلی روشن استفاده کنید .

زیاده روی نکنید ، مهم این است که مطمئن شوید شخصیت شما رنگ های زیادی ندارد .

– مفهوم

باید نوعی ایده یا مفهوم پشت شخصیت شما وجود داشته باشد . اگر بخواهید الهام بگیرید . این کار شخصیت شما را بسیار منحصر به فرد و اصلی می کند . این مفهوم نسبتاً ساده است و ممکن است در مقایسه با سایر طراحی های شخصیت کوچک باشد ، اما شخصیت شما بدون آن از بین می رود .

کل طرح شما باید بر روی یک ایده قوی تثبیت شود .

– شکل

اشکال اصلی می توانند احساس کلی شخصیت شما را تغییر دهند . نکات به کارگیری هر شکل را قبلا ذکر کرده ایم .

سعی کنید مطمئن شوید که شخصیت های شما نیز متفاوت به نظر می رسند .  با طراحی خود متنوع باشید و آن را تغییر دهید !

وضعیت و ژست می تواند به شخصیت شما کمک کند تا شکل شخصیت شما نیز بیشتر شود .

– سادگی

شخصیت های شما می توانند کاملاً ساده یا کاملاً پیچیده باشند . این به شما بستگی دارد ، اما حتی پیچیده ترین شخصیت ها نیز باید بتوانند به روشی ساده ساخته شوند . همچنین ، شما باید بتوانید با نگاه کردن به طراحی خود متوجه شوید که چه چیزی در حال رخ دادن است . اگر به شخصیت خود نگاه می کنید و دیگر حتی نمی توانید بگویید چیست ، وقت آن است که ساده کنید .

مدل ‌های لباس و مدل ‌های مو معمولاً باید ساده باشند ، و نباید قطعات و عناصر زیادی داشته باشند .

– شخصیت

شخصیت شما باید شخصیت داشته باشد . ویژگی های صورت ، طرح رنگ ، مدل لباس ، مدل مو و حالت یک شخصیت باید منعکس کننده شخصیت آن ها باشد .

– منحصر به فرد بودن

در نهایت ، شخصیت شما باید در تمام جنبه های طراحی منحصر به فرد باشد . برای منحصر به فرد کردن شخصیت خود به لوازم جانبی ، لباس و موهای شخصیت خود وابسته نباشید . این جنبه ها را می توان با یک چشم به هم زدن تغییر داد . شما می خواهید هسته شخصیت شما منحصر به فرد باشد .

5/5 - (1 امتیاز)
, ,
نوشتهٔ پیشین
اصول و اهمیت طراحی لوگو سالن های زیبایی
نوشتهٔ بعدی
طراحی لوگوی برای شرکت های تبلیغاتی چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.