رنگ مناسب برای برندسازی محصولات آرایشی بهداشتی

رنگ بسته بندی محصولات آرایشی یکی از قوی ترین عناصر طراحی است. رنگ های مختلف به طور متفاوتی با مخاطب هدف ارتباط برقرار می کنند و اغلب به تفکیک محصولات مختلف کمک می کنند . عناصر بصری بخش مهمی از بسته بندی محصول هستند . بیش از 90 درصد از مصرف کنندگان می گویند که هنگام خرید یک محصول خاص ، جنبه های بصری بسته بندی محصول را در نظر می گیرند .

وقتی صحبت از رنگ ها می شود ، بیش از 80 درصد موافق هستند که رنگ بسته بندی محصول یک عامل مهم است . این برای لوازم آرایشی و بهداشتی نیز مفید است . آن ها به ایجاد هویت برند و کمک به داستان سرایی بصری کمک می کنند . در برخی موارد از رنگ های خاصی در بسته بندی برای محافظت از فرمولاسیون استفاده می شود .  در اینجا به معرفی مختصری از معنای رنگ ها در بسته بندی لوازم آرایشی می پردازیم.

رنگ مناسب محصولات آرایشی بهداشتی

اهمیت رنگ ها در بسته بندی برند های آرایشی و بهداشتی

رنگ بسته بندی محصولات آرایشی یکی از قوی ترین عناصر طراحی است . رنگ های مختلف به طور متفاوتی با مخاطب هدف ارتباط برقرار می کنند .

در اینجا معنی چند رنگ آمده است :

– رنگ سفید

سفید به طور کلی نماد خلوص ، بی گناهی ، پاکیزگی است . اگر چه ممکن است محافظه کارانه به نظر برسد ، اما بسته بندی لوازم آرایشی با بسته بندی سفید ، خلوص و ایمنی را از طریق رنگ به شما منتقل می کند . به عنوان مثال ، کل مجموعه محصولات Dove سفید است .

– رنگ خاکستری و سیاه

مشکی اغلب به معنای قدرت ، کنترل و پیچیدگی است . بسیاری از لوازم آرایشی مردانه از بسته بندی مشکی استفاده می کنند . بسته به مخاطب هدف ، برند ها از رنگ تاکیدی ثانویه استفاده می کنند . رنگ ‌های قوی و روشن مانند قرمز و نارنجی به معنای حسی می‌ افزاید در حالی که از سایه ‌های پاستلی ملایم ‌تر برای جذب مخاطبان زن استفاده می ‌شود . و استفاده از رنگ های طلایی یا نقره ای ظاهری پیچیده ایجاد می کند .

– رنگ آبی

آبی ، ایمن ترین رنگی است که یک برند می تواند استفاده کند . این می تواند بسته بندی آرام بخش و قابل پیش بینی ایجاد کند ، و همچنین نشان دهنده قابلیت اطمینان است . رنگ آبی تیره ‌تر برای مخاطبان مسن ‌تر است در حالی که رنگ ‌های روشن ‌تر جوانان را جذب می‌ کند . یک مثال عالی ، بسته بندی کرم نیوآ است که برای چندین دهه بدون تغییر باقی مانده است.

– رنگ قرمز

قرمزها می توانند حواس را تحریک کنند . آن ها نشانگر سر زندگی ، اشتیاق ، قدرت و اشتیاق هستند . سایه‌ های تیره ‌تر چشم‌ اندازی مجلل دارند ، در حالی که رنگ ‌های روشن‌ تر ، حالات پرانرژی و هیجان ‌انگیزی را ایجاد می‌ کنند .

– رنگ سبز

برند ها بیشتر از بسته بندی سبز برای محصولات ارگانیک یا سازگار با محیط زیست استفاده می کنند . سبز یک گزینه عالی برای مواد مغذی است زیرا مواد طبیعی و ارگانیک را پیشنهاد می کند . مردم سبزها را با امنیت ، رشد و سلامتی مرتبط می دانند . تقریباً همه محصولات هیمالیا از رنگ های سبز در بسته بندی خود استفاده می کنند تا منشا گیاهی خود را نشان دهند . و برخی همچنین از رنگ سبز در برند و بسته بندی خود برای نشان دادن سر زندگی و رشد استفاده می کند.

– رنگ نارنجی

استفاده از رنگ نارنجی می تواند خطرناک باشد . در حالی که رنگ نشان دهنده خوش بینی و اعتماد به نفس است ، اما هنوز هم خیلی به طراحی بستگی دارد . بنابراین ، مهم است که در طراحی چگونه به کار گرفته شود .

– رنگ زرد

رنگ زرد سرگرم کننده ، نشاط آور و ذهنی است . این یک گزینه عالی برای بازارهای از قبل اشباع شده است . بسته بندی زرد جمعیت جوان را جذب می کند . برند ها همچنین از رنگ زرد برای کرم های ضد آفتاب استفاده می کنند و نشان می دهند که آیا محصولشان عصاره لیمو دارد یا خیر .

– آبی و فیروزه ای

این سایه ها معمولاً حس آرامش را منتقل می کنند . آن ها حس آشنایی را ایجاد می کنند . همچنین برای محصولاتی که مصرف کنندگان هر روز از آن ها استفاده می کنند عالی هستند و اثر تسکین دهنده ای خواهند داشت .

– بنفش و صورتی

سایه ‌های بنفش معمولاً نشان‌ دهنده پیچیدگی هستند در حالی که صورتی‌ ها تن‌ های زنانه ملایم ‌تری هستند . سایه ‌های روشن‌ تر صورتی معمولاً مخاطبان جوان ‌تر مانند قبل از نوجوانی را هدف قرار می‌ دهند  .

طراحی لوگو در ترکیه

انتخاب رنگ مناسب بسته بندی

‌ایجاد رنگ مناسب برای بسته بندی لوازم آرایشی شما می تواند یک کار چالش برانگیز باشد . چندین دیدگاه وجود دارد که قبل از انتخاب یکی از آن ها باید در نظر بگیرید .

– جمعیت شناسی و مخاطبان هدف

قبل از انتخاب رنگ بسته بندی ، شما نیاز به درک خوبی از مصرف کننده فعلی خود دارید . این شامل سن آن ها ، علاقه و ناپسندی آن ها ، هرگونه تعصب فرهنگی و غیره است . .

– هویت نام تجاری

رنگ بخش بزرگی از هویت برند است . باید اطمینان حاصل کنید که رنگ ‌های اصلی برند شما بخشی از پالت رنگ انتخابی هستند.

همچنین می توانید از رنگ برای به اشتراک گذاری اطلاعات استفاده کنید . کرم های ضد آفتاب در بسته بندی های زرد و نارنجی عرضه می شوند . ماسک‌ های زغالی در بسته ‌بندی مشکی عرضه می‌ شوند ، محصولاتی که برای استفاده روزانه در نظر گرفته شده ‌اند اغلب از سفید یا آبی برای بسته ‌بندی خود استفاده می‌ کنند . رنگ همچنین عملکرد محصول و همچنین محتویات آن را رمزگذاری می کند.

– تفکیک محصول

رنگ ها به برجسته شدن محصولات کمک می کنند . برند ها از رنگ ها برای جدا کردن محصول خود از رقبا و همچنین سایر محصولات خود استفاده می کنند .

در صورتی که نیاز به خدمات طراحی لوگو برای برندینگ کسب و کار خود دارید و یا هنوز برای طراحی بسته بندی محصولات خود اقدامی انجام ندادید می توانید از جهت ثبت سفارش طراحی لوگو، طراحی جعبه و طراحی بسته بندی در تهران با شرکت رسانه هنر برتر تماس بگیرید .

4/5 - (18 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
مزیت استفاده از وردپرس برای تقویت وب سایت
نوشتهٔ بعدی
مزایای استفاده از ست اداری در فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.